2020-05-09, 20:51
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerka11
Utan att veta särskilt mkt om dig gissar jag att du är ett väldigt bra exempel på en "corona-hysteriker" . Dvs en person som inte klarar av att tänka längre än näsan räcker. Att den enda en corona-hysteriker klarar av fokusera tankar på är att rädda några, i sammanhanget, få corona liv. Dem är blinda och kan inte se/förstå att konsekvenserna av de åtgärder/restriktioner som genomförs i världen just nu med stor sannolikhet kommer skada/döda många fler människor än de coronaliv som kan räddas. För egen del är risken för att dö/bli illa skada av corona försumbar i förhållande till andra dagliga risker (IFR <0,05% för personer i min ålderkategori med god hälsa). Så oroa dig inte för mig ,

Jag är säkerligen Corona-hysteriker som inte vill inte bli sjuk och dö i COVID-19. Ber om ursäkt för at man vill överleva...........
Citera
2020-05-09, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Man ska nog inte underskatta folks dumhet helt enkelt, det finns nog en del som vet eller åtminstone misstänker att de är smittade som ändå gick ut och festade.

Vi kommer att se exakt samma sak i våra grannländer, förhoppningsvis så blir det ingen explosion av smittade hos dem.
Mmm. Det här är ju en ”dumhet” som man definitivt måste ta med i kalkylen. Man måste räkna med att minst 20% kommer agera som att de föddes igår och aldrig hört talas om viruset.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
OANN och Trump påstår det, det är helt enkelt en konspirationsteori som cirkulerar som den amerikanska ledningen använder sig av just nu för att försöka att flytta fokus från hur illa skött det hela är och att pandemin eventuellt visar på att USA är en failed state.
Och?
Citera
Medlem
madchances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Anders Tegnell verkar inte gilla munskydd.

[i]"”Uppenbart otrevligt”

Det är också otrevligt att gå runt och smitta andra människor.

Fast nu finns det ju väldigt lite forskning på hur trevliga munskydd är, så vi har ju väldigt lite att gå på här.
Citera
2020-05-09, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Anders Tegnell verkar inte gilla munskydd. Undrar vad han har använt som läkare eller när han var i Afrika och bråkade med Ebola. Använde han inga munskydd då? Eller var det något annat underbart skyddsobjekt som Tegnell hade anammat?

Så här säger han i Expressen:

"”Uppenbart otrevligt”

Enligt Anders Tegnell finns det en fara i att rekommendera människor att använda munskydd.

Åtgärden kan slå tillbaka och smittspridningen bli större, än om man i stället följer Folkhälsomyndighetens direktiv om att hålla social distansering.

– Jag står var och varannan dag och tittar på folk som har munskydd när jag står på presskonferenserna. Och det är helt uppenbart att man petar sig väldigt mycket i ansiktet när man har munskydd, säger Tegnell i Sveriges radio.

– För det är helt uppenbart att de är otrevliga att ha där hela tiden, vilket förmodligen gör att man har mer virus på fingrarna då än någon annan gång. Det är en aspekt på det hela."

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/tegnell-munskydd-ar-valdigt-otrevliga/
Sanningen är väl att det inte finns några iockmed våra uppeldade beredskapslager. Det vet Tegnell och regeringen och det är därför de kör stenhårt på linjen att munskydd är skräp. Undrar bara hur lång tid det tar innan gemene svensk ser igenom den lögnen.
Citera
2020-05-09, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ojojojj
Hade varit fint om människor inte var så hatiska mot Tegnell som bryr sig en om era kära.

Men har du inte koll på läget. Sverige (Tegnells område) är sämst i hela världen. På viket sätt tycker du han bryr sig om våra nära och kära, när det dör fler per dag i Sverige än någon annan stans
Citera
2020-05-09, 20:55
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.138
Ni som inte fattar att COVID-19 är ett modifierat virus uppfunnet utav människan själv är det verkligen synd om. Tänk till lite, kemisk krigsföring är vad det är! Nej, jag har varken foliehatt eller lever i en bunker fylld av toalettrullar, jag är bara en helt vanlig människa som från födseln vägrat hjärntvätt.

Det är inte kemisk krigföring Snarare bakteriologisk trots att det är ett virus.
Kemisk är gaser, kemiska ämnen och liknande.

Kallades ABC krigföring i lumpen förr i tiden.
Atomic Bacteriological Chemical warfare
Citera
2020-05-09, 20:56
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Vad ska vi göra med din krigshypotes?
Gör det någon skillnad?

Sverige är tydligen det land som är värst drabbat i hela världen, om man ser till antalet döda per dag.
Alla andra länder klarar sig bättre!

Belgien, Storbritannien, Andorra och Frankrike är betydligt värre drabbade, San Marino är även de hårt drabbade jämfört med sin populationsmängd. (San Marino har en dödlighet på 1208 per 1 miljon men det är inte för att det har dött så många utan för att de har en population på under 40 000 medborgare)

Dock så bör det understrykas att vi klättrar, men skulle vi börja ebba i dödlighet så kommer USA och Irland att springa förbi oss, men att det skulle ske inom en snar framtid är ganska låg.
Citera
2020-05-09, 20:56
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Hade varit fint om människor inte var så hatiska mot Tegnell som bryr sig en om era kära.

Ja iaf jag är inte hatisk mot honom.
Jag anser dock att det FHM som han representerar har valt fel strategi för att bekämpa viruset. Vilket de inte ens försöker göra.
Om det mot förmodan skulle visa sig att de har gjort rätt så ska jag mer än gärna erkänna att jag själv hade fel.
Citera
2020-05-09, 20:57
Medlem
Corona är här. Det är underbart att varje dag få sin dos från Tegnell som är inte samma sak som lögntell.
Citera
2020-05-09, 20:57
Medlem
Stones avatar
Tror någon att Sveriges linje om ett öppet samhälle har att göra med alla immigranter som inte skulle klara av att ha sina barn hemma och det våld och upplopp som en nedstängning skulle kunna leda till i våra förorter? Jag menar, det sker ju upplopp för mindre.
Citera
2020-05-09, 20:58
Medlem
Citat:
Tegnell är en ärlig o fin människa.

Så tycker du, medans jag tycker han är en toppstyrd och kraftigt narcissistisk personlighetsstörd människa. Johan Giesecke är av samma skrot och korn.

Han skall inte under några som helst omständigheter få ett uppdrag han nu har, men det är naturligtvis en plan från FHM GD och regeringspolitikerna, med Löfvén i spetsen.

Tyvärr finns inga straff för dessa i mellanmjölkslandet Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in