2020-05-09, 17:00
Medlem
pundarTrasans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilmayo
Stämmer inte. Och dem som faktiskt vet (de flesta i Angered, som faktiskt ogillar Ak), vet om AKs dåd. Sen så är jag helt övertygad om att AK, albanerna och Bandidos är mycket kraftfullare än A-falangen som till större del består av löst sammansatta oerfarna småttingar som lätt hade bytt sida med lite valuta o bättre manipulation, alternativt snappats upp innan av vem som med samma metod. Orkar inte skriva om det jag skrev men i vilket fall är bland annat åtminstone de 3 jag nämnde definitivt starkare och hade inte haft några svårigheter i konflikt med A-falangen.

Varför väljer du att snacka en massa gojja istället för att besvara min fråga?
Jag upprepar den så du inte behöver gå tillbaka: Kan du vara så snäll och ta fram den statistiken från de 5 senaste åren som du pratar om så mycket o hänvisar alla till så att vi faktiskt kan få se den?

"22 incidenter mellan familjefalangerna". Och då är den 2 år gammal också. Och vilka är det som ligger bakom 98% av de? B falangen eller?
https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/22-incidenter-i-konflikten-mellan-familjefalangerna-p%C3%A5-hisingen-1.11014386

Lite från 2016-2018
http://blog.zaramis.se/2018/09/16/gangland-goteborg-biskopsgarden/

Allt detta är bara på en 2 års period.
Citera
2020-05-09, 17:02
Medlem
pundarTrasans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigkuken222
Sant stämmer typ samma men albanerna i gårdsten naserligan är dem som du syftar på säkert det är dem som är kriminella aktiva och har varit Stora o är stora med respekt från alla grupper o omtyckta.

Är den gamle räven Naser kvar i gemet, för albanerna?
Citera
2020-05-09, 17:06
Medlem
pundarTrasans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gen.Ouromov
Äh du verkar inte veta vad du pratar om. Nästan alla i X-team var från Angered och Ali-Khan med allierade består av just alliansen som det hette då och kommer från just Lövgärdet/Angered/Gårdsten/Hjällbo så det är idag ingen större skillnad.

Men det är inte Ali Khan ensamma utan Ali Khan tillsammans med andra. Folk i tråden har fått det att låta som om Ali Khan är en egen organisation som styr halva Göteborg, det är ju inte så.
Citera
2020-05-09, 17:11
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pundarTrasan
"22 incidenter mellan familjefalangerna". Och då är den 2 år gammal också. Och vilka är det som ligger bakom 98% av de? B falangen eller?
https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/22-incidenter-i-konflikten-mellan-familjefalangerna-p%C3%A5-hisingen-1.11014386
Lite från 2016-2018
100% gissningar:
20-(10+1)=9 kvar ute eller inte?
Om 1/10 golar, tex för att slippa komma ut, så kanske dom 22 incidenterna är historia?
Dom smarta yngre kanske ser en chans och lämnar?
Citera
2020-05-09, 17:15
Medlem
Citat:
Stämmer inte. Och dem som faktiskt vet (de flesta i Angered, som faktiskt ogillar Ak), vet om AKs dåd. Sen så är jag helt övertygad om att AK, albanerna och Bandidos är mycket kraftfullare än A-falangen som till större del består av löst sammansatta oerfarna småttingar som lätt hade bytt sida med lite valuta o bättre manipulation, alternativt snappats upp innan av vem som med samma metod. Orkar inte skriva om det jag skrev men i vilket fall är bland annat åtminstone de 3 jag nämnde definitivt starkare och hade inte haft några svårigheter i konflikt med A-falangen.

Varför väljer du att snacka en massa gojja istället för att besvara min fråga?
Jag upprepar den så du inte behöver gå tillbaka: Kan du vara så snäll och ta fram den statistiken från de 5 senaste åren som du pratar om så mycket o hänvisar alla till så att vi faktiskt kan få se den?

Hejar inte på någon, men alla här vet att utan a falangen hade göteborgs posten gått i konkurs hahahah. sluta ljug för dig själv din hatare, de bara att säga som det är A-falangen är starka
Citera
2020-05-09, 17:18
Medlem
lilmayos avatar
Citat:

Lite från 2016-2018

Och hur många av dessa var helt lyckade hits? Jo 0%
Citera
2020-05-09, 17:20
Medlem
Citat:
Men det är inte Ali Khan ensamma utan Ali Khan tillsammans med andra. Folk i tråden har fått det att låta som om Ali Khan är en egen organisation som styr halva Göteborg, det är ju inte så.
Starka är dem men Det är vad folket tror av rädsla dem styr mest Fattiga delar i angered men halva Göteborg är att ta i folk fick det till o med som att dem äger hela Göteborg i början på det här ämnet nu hoppas jag dem får bättre bild om hela det hela
Citera
2020-05-09, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qutm
Jag gissar bara att klanen måste väl välja först
Det är inte vilken klan som helst, som börjar klippa folk, men om dom väljer att hämnas så är det en av Albaniens mest anrika klaner som tillsammans med andra klaner i alla fall hade resurser att stoppa armeer utan att avfyra sina vapen, men det var i Albanien
Stoppa armen?Vacker SAGA,tack för att vi får ta del av den.
Citera
2020-05-09, 17:23
Medlem
pundarTrasans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qutm
100% gissningar:
20-(10+1)=9 kvar ute eller inte?
Om 1/10 golar, tex för att slippa komma ut, så kanske dom 22 incidenterna är historia?
Dom smarta yngre kanske ser en chans och lämnar?

Vad menar du med lämnar? Den kriminella banan?
Det vore ju det bästa. Jag är emot samtliga gäng och sånt är trams. Fick jag bestämma så hade kriminella sats på väldigt långa fängelsestraff för minsta inblandning och även utvisats i de fall det går. Tyvärr ses de som förebilder hos många som idag är 9-14 år gamla.

Men åter till ämnet. A falangen på sikt? Antingen splittras de så som det brukar, det är bara albanerna och MC gängen som klarar av att förbli permanenta.
Eller så blir de enormt starka om några år när folk börjar komma ut från fängelset, Jobe är ju ute om 5 år tror jag. Om de här unga som var runt 20 års åldern när de åkte inkommer ut och återgår till samma gruppering, ja då blir de väldigt starka. Men falanger i förorter brukar blandas, gå skilda vägar, omformas osv.
Senast redigerad av pundarTrasan 2020-05-09 kl. 17:31.
Citera
2020-05-09, 17:29
Medlem
lilmayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigfishken
Hejar inte på någon, men alla här vet att utan a falangen hade göteborgs posten gått i konkurs hahahah. sluta ljug för dig själv din hatare, de bara att säga som det är A-falangen är starka
Haha finns gott om folk som skapar rubriker i Götet oroa dig inte för att GP ska gå i konkurs utan A-falangen.
Är ingen hatare det är fakta att det finns långt starkare grupperingar i staden som just nu jobbar tystare och när de väl går in i krig så är de mycket effektivare.
Citera
2020-05-09, 17:30
Medlem
pundarTrasans avatar
Citat:

Det vet jag inte. Jag har inte det i huvudet hur många mord A falangen utfört de senaste 5 åren. Och ingen vet nog eftersom inte samtliga är uppklarade. Men vi har ju sett ett stort antal mord i Göteborg i alla fall. Men vad spelar det för roll egentligen? Det är unga individer som utför sina första mordförsök i flera fall, du kan inte vänta dig att de ska vara några Niko Belic precis. Men sett till det stora hela så ser de onekligen starka och extremt våldsbenägna ut.

Om jag var ledare för ett gäng, vilket jag inte är och inte önskar vara, så är det den sista gruppen jag hade velat vara i krig med. Varför? 1. De är många uppenbarligen 2. De är extremt våldsbenägna 3. De tycks ha kumpaner och kontakter i andra stadsdelar än sina egna vilket vi såg nu med bilen i Kortedala.
Citera
2020-05-09, 17:30
Medlem
qutms avatar
Citat:
exakt det jag undrar
Citat:
Vad menar du med lämnar? Den kriminella banan?
Menar lamnar A-falangen
Citat:
A falangen på sikt? Antingen splittras de så som det brukar, det är bara albanerna och MC gängen som klarar av att förbli permanenta. Eller så blir de enormt starka om några år när folk börjar komma ut från fängelset, Jobe är ju ute om 3-4 år tror jag.
Ja det ar det jag menar, dom unga smarta som satt hemma och spelade GTA ser en chans?
Menar att 'styrkan' och dom 22 incidenterna kanske ar historia
Det racker ju att 1/10 ser en chans och slingrar sig ur
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in