2020-05-09, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilmayo
Finns fler ”konkurenter” än albanerna, glömt att de finns somalier, kurder etc? Du vet tydligen inte ett smack.

Både AK o albanerna från Angered skulle ensamma slaktat A-falangen sen sett till o slakta dem åtminstone en gång till bara för sakens skull (i en hypotetisk konflikt).

Kan du vara så snäll och ta fram den statistiken från de 5 senaste åren som du pratar om så mycket o hänvisar alla till så att vi faktiskt kan få se den?
Somalierna får man inte glömma men Ali khan hade aldrig vågat ge sig in i konflikt med gängen i Hisingen A-falangen jobe b-falangen Bandidos osv kurderna i angered är inget att räkna Med suger Ali khans Kukar är inte starka Svaga skräp vad man får höra från folk
Citera
2020-05-09, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pundarTrasan
Trams. Så fort en grupp inte gör någonting eller tysta så heter det: "de arbetar tyst, de åker inte fast, de dödar folk utan att någon vet om det" och all annan skit och undanflykter. Man tröttnar på det efter ett tag

På tal om Ali Khan. Känner du till att en grabb i deras familj blev knivhuggen och nästan dog för några år sedan ute i Angered(har jag för mig), han var nära att dö på sjukhus, han överlevde dock. När de väl skulle hämnas på killen som hade gjort det, en nobody lodis, så sköt de fel person. Och vem satte de på det, knappast någon inhyrd torped som du vill få det till utan en familjemedlem, en av de kriminella grabbarna och inte någon jävla dyr proffstorped.

Som sagt, du kan säga vad du vill om A falangen. Men alla som har ögon och öron ser verkligheten. De har matat otaliga attacker och dåd. Oräkneliga och förmodligen flest av alla grupper i hela landet de senaste 5 åren. Trots att folk åker fast så har de hela tiden nya som kliver fram. Ali Khan hade inte klarat sig mycket bättre än B falangen, speciellt inte för 5 år sedan när de flesta var på utsidan. Däremot är det en hypotetisk kraftmätning som aldrig kommer bli av, eftersom de inte är verksamma på samma ytor och platser. Och AK är inte ensamma i Angered utan är allierade med albanerna och andra aktörer.
Du vet mycket men det som är nackdelen med A falangen VS Ali Kahn skulle vara att A falangen trots allt är starka för att det är vissa individer som "bygger gruppen". Jag menar JObebröderna och några personer till. AK är starka för att dom är så många så A falangen hade nog fått det svårt tror jag.
Citera
2020-05-09, 16:30
Medlem
pundarTrasans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q2000
Ja ok. Men kan garantera dig att BMC GBG absolut inte vill hamna i konflikt med A falangen.

Säkert inte, det vill inga. De är brutalast i staden. Den som kan visa motsatsen få gärna bevisa det med länkar eller statistik.

Dock backar aldrig Bandidos när det kommer till kritan. Södertäljenätverket var inga lallare direkt utan var väldigt organiserade och hade ett stor våldkapital.
Citera
2020-05-09, 16:37
Medlem
Gen.Ouromovs avatar
Citat:
Ja ok. Men kan garantera dig att BMC GBG absolut inte vill hamna i konflikt med A falangen.

Jobe och Johnson är ju polare så det blir ingen konflikt dessa emellan ändå.
Citera
2020-05-09, 16:40
Medlem
Gen.Ouromovs avatar
Citat:
Ali Khan är verksamma på en geografisk plats där det inte finns någon konkurrens mer än albanerna, vilka är vänner med Alikhan, antar att de jobbar ihop. Men varken AK eller albanerna skulle ensamma rå på A falangen, inte en chans. Man kan inte jämföra med en grupp som A falangen, se på deras statistik de senaste 5 åren.

Bandidos/X team är den enda grupp i Göteborg som kan rå på de. Xteam är starka överallt. Det har man sett efter krigen med tillexempel Södertäljenätverket och nu senast No Surrenders. NS(Black Cobra) har blivit slaktade. A falangen vs xteam hade varit brutal.

X-team blev utjagade från Angered när grabbarna där tröttnade på deras metoder så jag vet inte hur mycket sanning det ligger i ditt påstående.
Citera
2020-05-09, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gen.Ouromov
Jobe och Johnson är ju polare så det blir ingen konflikt dessa emellan ändå.
Jo jag vet jag såg det på bilderna. De har väl samma ursprung också så att. Dessutom tror jag dom ändå inte skulle vilja kriga med tanke på pengar som förloras mm.

Men det var mer hypotetisk diskussion.

Oavsett så har A kört över B. Kan inte fatta detta.
Citera
2020-05-09, 16:43
Medlem
pundarTrasans avatar
Citat:
Du vet mycket men det som är nackdelen med A falangen VS Ali Kahn skulle vara att A falangen trots allt är starka för att det är vissa individer som "bygger gruppen". Jag menar JObebröderna och några personer till. AK är starka för att dom är så många så A falangen hade nog fått det svårt tror jag.

Ak påminner om Kastrati. De flesta är laglydiga individer som inte är farligare eller mer våldsbenägna än vilken Svensson som helst. Sedan finns det ett fåtal brottsaktiva individer i familjen. Och de i sig har säkert kontakter och nätverk med andra tunga inom andra nätverk eller andra grupper, exempelvis albanerna. Men om någon inbillar sig att AK ensamma skulle kunna gå ut i krig mot en grupp som A falangen så drömmer man.

Se själv hur det sett ut de senaste 5 åren. Vi pratar inte 3-5 händelser utan över 20 säkert. Den här senaste? Fucking 10 pers blev anhållna, bara nu. Trots att folk skakar galler sedan tidigare.
Citera
2020-05-09, 16:45
Medlem
Gen.Ouromovs avatar
Citat:
Jo jag vet jag såg det på bilderna. De har väl samma ursprung också så att. Dessutom tror jag dom ändå inte skulle vilja kriga med tanke på pengar som förloras mm.

Men det var mer hypotetisk diskussion.

Oavsett så har A kört över B. Kan inte fatta detta.

Har dom verkligen samma ursprung? Vart kommer Jobes pappa ifrån?

Ja vi får väl se vad som händer nu men jag är rätt säker på att det är grönt ljus på allt vad gäller hämnd, finns ingen i släkten som går säker.
Citera
2020-05-09, 16:49
Medlem
pundarTrasans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gen.Ouromov
X-team blev utjagade från Angered när grabbarna där tröttnade på deras metoder så jag vet inte hur mycket sanning det ligger i ditt påstående.

Det är sant. Men det var Gårdstensalliansen och inte Ali Khan. GA var om jag inte minns fel en gruppering som bestod av flera mindre som hade gått samman, från Lövgärdet/Angered/Gårdsten/Hjällbo.

Xteam blev utkörda, men samtidigt var det Xteam som inkräktade på deras område och som förmodligen inte ansåg att det var värt att ta fajten, när de själva visste att de var inne på andras områden och tog för sig på andras heliga mark.
Citera
2020-05-09, 16:54
Medlem
lilmayos avatar
Citat:
Trams. Så fort en grupp inte gör någonting eller tysta så heter det: "de arbetar tyst, de åker inte fast, de dödar folk utan att någon vet om det" och all annan skit och undanflykter. Man tröttnar på det efter ett tag

På tal om Ali Khan. Känner du till att en grabb i deras familj blev knivhuggen och nästan dog för några år sedan ute i Angered(har jag för mig), han var nära att dö på sjukhus, han överlevde dock. När de väl skulle hämnas på killen som hade gjort det, en nobody lodis, så sköt de fel person. Och vem satte de på det, knappast någon inhyrd torped som du vill få det till utan en familjemedlem, en av de kriminella grabbarna och inte någon jävla dyr proffstorped.

Som sagt, du kan säga vad du vill om A falangen. Men alla som har ögon och öron ser verkligheten. De har matat otaliga attacker och dåd. Oräkneliga och förmodligen flest av alla grupper i hela landet de senaste 5 åren. Trots att folk åker fast så har de hela tiden nya som kliver fram. Ali Khan hade inte klarat sig mycket bättre än B falangen, speciellt inte för 5 år sedan när de flesta var på utsidan. Däremot är det en hypotetisk kraftmätning som aldrig kommer bli av, eftersom de inte är verksamma på samma ytor och platser. Och AK är inte ensamma i Angered utan är allierade med albanerna och andra aktörer.
Stämmer inte. Och dem som faktiskt vet (de flesta i Angered, som faktiskt ogillar Ak), vet om AKs dåd. Sen så är jag helt övertygad om att AK, albanerna och Bandidos är mycket kraftfullare än A-falangen som till större del består av löst sammansatta oerfarna småttingar som lätt hade bytt sida med lite valuta o bättre manipulation, alternativt snappats upp innan av vem som med samma metod. Orkar inte skriva om det jag skrev men i vilket fall är bland annat åtminstone de 3 jag nämnde definitivt starkare och hade inte haft några svårigheter i konflikt med A-falangen.

Varför väljer du att snacka en massa gojja istället för att besvara min fråga?
Jag upprepar den så du inte behöver gå tillbaka: Kan du vara så snäll och ta fram den statistiken från de 5 senaste åren som du pratar om så mycket o hänvisar alla till så att vi faktiskt kan få se den?
Citera
2020-05-09, 16:54
Medlem
Gen.Ouromovs avatar
Citat:
Det är sant. Men det var Gårdstensalliansen och inte Ali Khan. GA var om jag inte minns fel en gruppering som bestod av flera mindre som hade gått samman, från Lövgärdet/Angered/Gårdsten/Hjällbo.

Xteam blev utkörda, men samtidigt var det Xteam som inkräktade på deras område och som förmodligen inte ansåg att det var värt att ta fajten, när de själva visste att de var inne på andras områden och tog för sig på andras heliga mark.

Äh du verkar inte veta vad du pratar om. Nästan alla i X-team var från Angered och Ali-Khan med allierade består av just alliansen som det hette då och kommer från just Lövgärdet/Angered/Gårdsten/Hjällbo så det är idag ingen större skillnad.
Citera
2020-05-09, 16:57
Medlem
Citat:
Ak påminner om Kastrati. De flesta är laglydiga individer som inte är farligare eller mer våldsbenägna än vilken Svensson som helst. Sedan finns det ett fåtal brottsaktiva individer i familjen. Och de i sig har säkert kontakter och nätverk med andra tunga inom andra nätverk eller andra grupper, exempelvis albanerna. Men om någon inbillar sig att AK ensamma skulle kunna gå ut i krig mot en grupp som A falangen så drömmer man.

Se själv hur det sett ut de senaste 5 åren. Vi pratar inte 3-5 händelser utan över 20 säkert. Den här senaste? Fucking 10 pers blev anhållna, bara nu. Trots att folk skakar galler sedan tidigare.
Sant stämmer typ samma men albanerna i gårdsten naserligan är dem som du syftar på säkert det är dem som är kriminella aktiva och har varit Stora o är stora med respekt från alla grupper o omtyckta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in