2020-05-08, 22:54
Medlem
Bunsofsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronkmonken
Så bra då att vi har haft skolorna öppna och alla barn har blivit smittade.
Då slipper vi oroa oss för dem när nästa våg kommer, för barnen är redan immuna.

Kommer inte hinna bli en andra våg. Är sådana gigantiska pengar inblandade med att vara först med ett läkemedel/vaccin så jag är helt övertygad om att någon form av läkemedel kommer finnas på plats innan det ens hinner bli en andra våg.

Finns redan Coronavaccin för hundar så jag tror nog att dom fixar ett för människor också.

Följaktligen har det dött onödigt många i Sverige.
Citera
2020-05-08, 22:54
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Har ni läst om 90åriga Olle?

https://www.instagram.com/p/B_66_IXIc6N/?igshid=m4bf23x0g25m

Ja, detta var glädjande! Även fast en fjärdedel av alla dödsfall i covid-19 sker på äldreboenden så överlever många. Hur stor andel? Det har jag inte lyckats klura ut. En slutgiltig bedömning får anstå tills coronakrisen är över. Men om 75 procent av de som är 70 år eller äldre överlever som insjuknar covid-19, så kanske 40 procent på äldreboendena gör det. Givet att det ändå finns väldigt många krassliga och sårbara som bor där.
Citera
2020-05-08, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Bara för att han var över 60 år fick han alltså inte åka in till sjukhuset?

Hahah nej om du läser så informerade Olle bara helt kort om att han är en hårding som inte viker sig.
Citera
2020-05-08, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Lombardiet som helhet hade över 500 döda per dag på toppen. Och de har samma befolkningsmängd som Sverige.
Packa in hela Sverige i Skåne så blir det som Lombardiet. Ganska tätt.
Citera
2020-05-08, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bunsofsteel
Kommer inte hinna bli en andra våg. Är sådana gigantiska pengar inblandade med att vara först med ett läkemedel/vaccin så jag är helt övertygad om att någon form av läkemedel kommer finnas på plats innan det ens hinner bli en andra våg.

Finns redan Coronavaccin för hundar så jag tror nog att dom fixar ett för människor också.

Följaktligen har det dött onödigt många i Sverige.

Man lyckades ju aldrig för sars och mers så jag skulle nog inte ropa hej än.
Å andra sidan har man förmodligen haft hjälp av forskningen på sars och mers och sluppit starta på ruta ett.
Citera
2020-05-08, 22:57
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Om man nu ska gå på Folkhälsomyndighetens siffror (alltid friserade) så har vi en klart oroande tendens:
Totalt antal döda förra veckan (lör-fre): 508
Denna vecka (lör-fre): 524

Det sjunker alltså ingenting. Snarare ökar. Nu vet vi dock att dessa siffror är grovt tillrättalagda, vi får gå på SCB's dödstatistik, som dock laggar minst 3-4 veckor. Dessa visar extrema dödstal, dess värre.

Varför envisas du med att bara posta lögner. Vad har du för belägg för att FHM:s statistik är friserad. Keep telling a lie don't make it the truth..

SCB:s statistik visar tvärt emot vad du säger att överdödligheten inte alls är mycket större än vad FHM:s siffror säger.
Citera
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Detta är helt fel, Norge har inte gett Tegnell "rätt" om skolorna. Och alla länder är fortfarande chockade över den Svenska modellen, såg igår både CNN och japanska NHK som inte var smickrande för Sverige, om man säger så.

Sveriges modell är ett haveri, och allt som återstår är propaganda. Passande för 8:e maj faktiskt.
Faktaresistens.

Citat:
Stängningen av skolor och förskolor hade troligtvis en liten effekt i kampen mot coronaviruset.

Det misstänker nu den norska folkhälsomyndigheten.
https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/norge-ger-sverige-ratt-om-skolstangningarna/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Vart har du gömt de 4740 Stockholmarna som du sa skulle ha varit döda för 8 dagar sedan?
Det finns beräkningar om att upp till 2/3delar av döda i Sverige inte rapporteras.

I Sverige återstår bara propaganda för att kunna beskriva verkligheten på ett annat sätt.
Citera
2020-05-08, 22:58
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Vart har du gömt de 4740 Stockholmarna som du sa skulle ha varit döda för 8 dagar sedan?

De är döda, dessvärre. Vila i frid. Stämmer rätt bra med siffrorna, men det är otäckt när det börjar bli så stora tal.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blygdben
Det är ganska kul med er som förfasar sig över att äldre äldre personer inte läggs på IVA och i respirator.
Det gör man ju i regel aldrig. Covid-19 eller ej. Har aldrig gjort. Kommer aldrig att göra. I något land.
Tydligen händer det och tydligen händer det även nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CKCS
Nej de är inte desperata eftersom de knappt har någon belastning av Corona-patienter.

Okej jag måste ha missat något. Senast jag kollade, alldeles nyss, var de väldigt angelägna om att inte dra igång nån ny stor spridning.
Citera
Medlem
Citat:
Om man nu ska gå på Folkhälsomyndighetens siffror (alltid friserade) så har vi en klart oroande tendens:
Totalt antal döda förra veckan (lör-fre): 508
Denna vecka (lör-fre): 524

Det sjunker alltså ingenting. Snarare ökar. Nu vet vi dock att dessa siffror är grovt tillrättalagda, vi får gå på SCB's dödstatistik, som dock laggar minst 3-4 veckor. Dessa visar extrema dödstal, dess värre.

samtidigt kommer hälften i den här tråden och majoriteten av svenska folket tro det här är över när de tittar på nyheterna imorgon och ser 1-20 döda på deras helg statistik, en Nisse på fhm komme säga kurvan ser stabil ut, tvätta händerna. Ingen fattar att det är värre än det någonsin varit just nu i antal folk som just nu kvävs till döds och det fortsätter öka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in