Citat:
Ursprungligen postat av
MAKHASHANAH
Men upprepar samma mantra hundra gånger om dagen vad Sverige gör fel går bra.
Kul att du åtminstone bemött det, vilket inte kan sägas om någon annan av alla idioter här, men tyvärr orkar jag inte leta igenom 300k inlägg efter just detta så tills vidare finns nog risk att jag klumpar ihop dig med alla andra förnekare.
Det är en otroligt intressant fråga tycker jag varför just denna sjukdom satt igång empatidelen i hjärnan på så extremt många. Även mig ska sägas, jag har aldrig direkt brytt mig om hjärt- kärlsjukdomar. Men det är ju intressant att jämföra Covid med annat som är betydligt farligare.
För en person under 70 år är det enormt mycket större risk att dö i cancer än att dö i Covid-19. Sen är det ingen smittsam sjukdom naturligtvis.
Antagligen färre ggr än vad den skribenten upprepar sina mantran.

Hen är nog en av de som skriver allra flest inlägg här, tror jag.
Jag bemöter det mesta som jag hinner bemöta, förutsatt att folk inte kallar en nedlåtande saker eller tilltalar en väldigt otrevligt, då ger jag oftast inget svar eller slutar svara fort.
Om du är intresserad av någons inlägg så kan du söka bland just den personens inlägg, du behöver inte rota igenom 300 K inlägg, bara ett tips.

Kan fortfarande vara ett stort antal men inte 300 K iaf. Jag gör så ibland om jag vet att någon skribent skrev något intressant jag ville läsa igen.
Att så många reagerar på covid-19 (och att det är hemskt att man inte stoppar den i Sverige), tycker jag inte alls är märkligt. Det är en pandemi, vilket är ovanligt för oss i Sverige. Den slår även väldigt fort och hårt, man kan dö på 3 veckor. Extremt läskigt. Det är en osynlig smitta, som individ är det väldigt oförutsägbart och svårt att skydda sig mot den, då den kan finnas överallt.
Smittsamma sjukdomar är ofta extra läskiga, då du kan få det bara av att gå utanför dörrn i princip. Samt att denna påverkar hela världen, osv. Några tankar iaf om Covid och varför folk reagerar. Men klumpa ihop mig om du vill, helt okej.