Citat:
Ursprungligen postat av
Stockholmslivet
135 rapporterat avlidna är däremot inte 135 faktiskt avlidna igår/idag.
Vi ser en vikande trend, men det är ytterst problematiskt att regimen stipulerat cirka 60% smittspridning /flockimmunitet som något oundvikligt... Vikande tal gör inte någon direkt skillnad förrän vi faktiskt backar från dödskultens grundtes.
En flockimmunitet på 60 procent eller mer kanske gör att det blir noll nya fall och noll nya döda i covid-19, (det senare med ett antal veckors eftersläpning), i Sverige och i alla andra länder. Vilket iof är bättre än jag trodde, då jag räknat med att det skulle kunna dyka upp ströfall. Men nu har Rinkeby haft noll fall ett tag. Vilket, faktiskt kan tyda på att minst 60 procent av befolkningen där redan haft covid-19.
Detta gäller dock bara om vi lyckats med att skydda våra äldre. Skulle vi släppa allting fritt idag och börja leva som innan SARS-COV2 så skulle dödstalen bli astronomiska. Först så skulle kanske hälften av alla krassliga och försvagade på våra äldreboenden dö. Det bor strax under 75 tusen där idag.
Sedan skulle en ungefär 12 procent av de som är 70 år eller äldre, men inte bor på äldreboenden, dö i covid-19 Då denna grupp uppgår till 1,6 miljoner så rör det sig om ca 200 tusen döda. Sedan skulle kanske någon promille av de övriga medborgarna dö, ( främst de mellan 50 och 70 år.) Vilket gör ca 10 000.
Summa summarum: Släpper vi på allt så får vi ca 250 000 döda i covid-19. Det motsvarar en dödlighet på ca 2,5 procent för hela befolkningen i covid-19 I dagens läge ligger vi på ca 1,7
promille.
.
Förespråkade jag ett totalt frisläppande av alla regleringar och rekommendationer och en återgång till hur samhället fungerade innan coronakrisen så skulle jag, otvivelaktigt tillhöra en dödskult som förespråkade massmord. Men nu gör jag det inte Ingen annan gör det heller, allra minst FHM och regeringen.