Citat:
Ursprungligen postat av
Beaver14
Det är alltid bra att det ligger platt om alternativet är att det ökar. Sen är det ju aldrig bra att människor dör, och att det ligger platt under en lång tid.
Det är så jävla lätt för alarmister att köra "och du firar att 100 dör". Ja jag firar att 100 dör om alternativet är att 200 dör imorgon och 300 dör i övermorgon. Det betyder inte att jag gläds åt att 100 dör, jag gläds åt att inte 400 dör.
Lika lätt som för förnekare att håna:
Förnekare; Varför hänger du läpp för att 100 dör? Det är ju bara hundra idag!
Alarmist; Ja, för att jag ville att det skulle vara 15 eller mindre idag, helst ingen? Eftersom vi kunde förhindrat det?
Det är en fruktansvärt lång tid nu vi har fått höra om dessa gudsförgätna dödssiffror! Det tar ju inte slut. Pga de styrandes inkompetens och slapphet. Man blir riktigt less, förbannad och förtvivlad.
Förra året denna tid hade många nog inte kunnat föreställa sig det här, att man skulle höra om sådana här dödssiffror varje dag. Och att myndigheter skulle luta sig tillbaka och inte göra något åt det.
Vi är ett land som bötfäller folk med tusentals kronor om man råkar köra lite för fort på en motorväg.
Men vi släpper en pandemi helt fritt att frossa på folk som på ett buffébord och sen kasta ner benen i graven.
Det är så absurt så att man nästan inte kan ta in det.
Jag är less! Och förstår att många andra är det också.
End of rant.