2020-05-08, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Corona-Ezpecial
ok jag hjälper dig lite genom att posta ditt inlägg.
Minst 100 gånger mer än den här influensan kommat att åstadkomma.

Prova att ta 3800x 100=??? svaret blir inte 38 utan ???

BYEBYE! poff borta...

Vad snackar du om ditt cp?

Du räknade just ut siffran på om corona skulle vara 100 ggr rörligare än cancer, vi andra diskuterar det motsatta förhållandet.
Citera
2020-05-08, 17:30
Avslutad
Om samma gäller för Göteborg som för Stockholm innan att det går 75 oupptäckta fall på varje bekräftat fall så har runt 18% av göteborgarna burit viruset. Tyvärr kanske den siffran inte är aktuell längre med den ökade testfrekvens som verkar ha skett.
Citera
2020-05-08, 17:30
Medlem
Brottar-Bertils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Sverige hade en arbetslöshet på 7% i mars, stämmer det att den bara stigit till 8%? Det är den siffran jag hittar nu men hade för mig det var 10% nu?

Hursomhelst, i USA har arbetslösheten gått från 4,4% i mars till 14,7% nu.

Det här med att det är en lika hård ekonomisk käftsmäll i Sverige som i lockdownländer kanske inte stämmer?

SEB förutspådde ju häromdagen att arbetslösheten i Sverige skulle hamna på 14 procent i höst för att nästa år minska till 11 procent på årsbasis. Men inte minst politiker är ju duktiga på att trolla med siffror och lyckas säkert gömma några procentenheter med låtsasjobb och aktivitetsåtgärder för att det inte ska framstå som ett lika stort misslyckande.
Senast redigerad av Brottar-Bertil 2020-05-08 kl. 17:42.
Citera
2020-05-08, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Nej, de kan ju ha dött i andra världskriget eller blivit skjutna av grannen i förra veckan. Vad är det för mening att presentera dagliga siffror över döda i Corona om det inte är just dagliga dödssiffror över döda i Corona?

För vi får kontinuerligt mer komplett statistik över de döda?
Själv skulle jag ogilla om det rapporterades mer sällan.
Citera
2020-05-08, 17:31
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Nu är vi topp tre i dödsfall idag räknat efter befolkningsmängd.
Det går bra nu Tegnell och Löfven.
Som vanligt så påstår alla experter att det ser bra ut nu, siffrorna går stadigt neråt.
Vad är det för fabler, alla utom experterna ser ju att det håller på att braka lös.
Regeringen kan bara inte tvärvända nu dom har redan valt väg att bemöta corona, skulle dom tvärvända nu så får oppositionen en massa gratis eld på brasan.
Därför låter dom folk dö som flugor nu för att det finns ingen annan väg att gå utan att förlora en massa röster.

Deras valboskap kommer dock att dö ut om de inte gör en tvärvändning. Löfven och regeringen har hamnat i ett olösligt dilemma.
Citera
2020-05-08, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Verkar va en fjärdeplats nu, Mexico Spanien och USA har medaljplatserna.
https://www.worldometers.info/coronavirus/
Du verkar ha mer än lite otur när du tänker...
Ser fram emot ditt nästa faktabaserade inlägg!
Citera
2020-05-08, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Deras valboskap kommer dock att dö ut om de inte gör en tvärvändning. Löfven och regeringen har hamnat i ett olösligt dilemma.

De har ju gått upp kraftigt i opinionen.
Så bevisligen gör det ju något rätt.
Citera
2020-05-08, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
I news is allways something that not a normal situation, please understand that when you read an artikel. Facts: Swedish ICU-beds with trained staff have 20 percent free capacity. UK have zero extra capacity and always the same numbers of serious/critical cases 1556.

Well, if the region of Stockholm have 24 percent immune in the beginning of May, and the region of Sörmland have even more, and the region of Östergötland have nearly the same as Stockholm, and Örebro and Västra Götaland and Uppland are catching up, fast, then 15 percent immun sweds are not an unresonably
figure.

Detta är förövrigt den prognos jag refererar till, som jag ser du skrivit på akademisk engelska...
Citera
2020-05-08, 17:37
Medlem
Kvantskallens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopamina
Fy fan vilken hemsk grupp. Traumatiserande och obehagligt. Jag behöver också sprit efter att ha kollat in där.

De flesta sk kärleksbombare är aningslösa får. De verkar varken ha självbevarelsedrift, insikt i eller vilja att att förstå skeenden och konsekvenser. Jag har större respekt för de som argumenterar utifrån en tydlig och logisk ansats. Även om jag inte gör samma bedömning av dess vikt och giltighet.
Citera
2020-05-08, 17:37
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmslivet
De har ju gått upp kraftigt i opinionen.
Så bevisligen gör det ju något rätt.

Även Trump siffror går upp nu i kristider. Faktum är att siffrorna för de flesta länders ledare går upp.

Även Josef Fritzl fick ju hundratals kärleksbrev i början när han hamnade i fängelse. Så det verkar handla om att folk, mestadels kvinnor, visar en egendomligt stor sympati för män i trängda situationer.

https://www.expressen.se/nyheter/nu-far-fritzl-massor-av-karleksbrev/
Citera
2020-05-08, 17:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Brottar-Bertil
SEB förutspådde ju häromdagen att arbetslösheten i Sverige skulle hamna på 14 procent i höst för att nästa år minska till 11 procent på årsbasis. Men inte minst politiker är ju duktiga på att trolla med siffror och lyckas säkert gömma några procentenheter med låtsasjobb och aktivitetsåtgärder för att det inte ska framstå som ett lika stor misslyckande.

Jo men prognoser är en sak, hur det ser ut just nu är en annan.
Citera
2020-05-08, 17:40
Medlem
Hur är det att jobba på IVA med Covid?

För den som är intresserad av en ingående berättelse så finns det ett bra reportage om det, i tidningen Vårdfokus idag:

https://www.vardfokus.se/webbnyheter/2020/maj/hon-tar-strid--mot-viruset--natt-efter-natt/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in