2020-01-19, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, mycket typiskt brittiskt i de högre klasserna i alla fall! Men jag menar: det stod ju inget om detaljerna på drottningens insta. Var står hennes eget uttalande ordagrant?

Journalisterna i London har tydligen fått veta en del (från hovet) som inte stod uttryckligen i drottningens meddelande, via typ någon av hovets pressekreterare. Halvofficiellt, så att säga.

Såg BBC:s "hovkorre" Daniela Relph diskutera en del av de här frågorna på BBC World News för ett par tre timmar sedan, kolla upp deras sajt http://bbc.com/news som måste ha en del (deras videoklipp är dock ibland inte spelbara utanför UK).
Citera
2020-01-19, 00:31
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Journalisterna i London har tydligen fått veta en del (från hovet) som inte stod uttryckligen i drottningens meddelande, via typ någon av hovets pressekreterare. Halvofficiellt, så att säga.

Såg BBC:s "hovkorre" Daniela Relph diskutera en del av de här frågorna på BBC World News för ett par tre timmar sedan, kolla upp deras sajt http://bbc.com/news som måste ha en del (deras videoklipp är dock ibland inte spelbara utanför UK).

Tack! Ska absolut kolla där! (Jag började undra, om det var jag som hade blivit blind eller något... Drottningen skrev ju bara trevliga saker till/om paret i sin insta.)
Citera
2020-01-19, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Tack! Ska absolut kolla där! (Jag började undra, om det var jag som hade blivit blind eller något... Drottningen skrev ju bara trevliga saker till/om paret i sin insta.)

Konstigt nog verkar Relph inte ha något twitter - annars skulle man kunna hitta en del där.
Citera
2020-01-19, 00:54
Medlem
Lao Tzus avatar
Oavsett avstrippade titlar så kommer nog hertiginnan Meghan att fortsätta ses som den verkliga prinsessan och den rättmätiga tronföljaren till drottningen när den dagen kommer. Jag tror att jag talar för alla som följt dramat och som känner till något om kungahus när jag säger detta.

Tråkigt för den uppsagda personalen vid godset Frogmore men jag tror att minnena av hur Meghan delade med sig av historier om sitt välgörenhetsarbete mer än väl är plåster på såren och kommer att leva i deras minne för alltid. Självklart inser personalen att det på sikt ändå varit omöjligt för Meghan att bo på ett gods känt för sin enorma grodrikedom
Citera
2020-01-19, 09:37
Medlem
Flabbss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Vad jag förstår ingår inte de pengar de får från prins Charles i deras apanage - och de pengarna är i nuläget den helt dominerande delen av deras ekonomi, ca 95%. Desutom behåller de huset på Windsor Castles egendom (Frogmore Cottage). Så det lär inte gå någon nöd på dem ekonomiskt.

Men Harry förlorar trots allt mycket av sin yttre roll som prins, och han är (som någon påpekade på BBC News) inte van vid att behöva jobba själv i vanlig mening: de "jobb" han haft har i stort sett handlat om att han har fått en lista varje morgon med sådant som är aktuellt för dagen, evenemang osv. För honom lär det bli en besvärlig övergång.
Det är väl dessa pengar man förlorar årligen?
Citat:
The couple will stop receiving a share of the sovereign grant, the £82.2m that the royal family receives from the Treasury each year.
https://www.theguardian.com/uk-news/2020/jan/18/the-duke-and-duchess-of-sussex-to-drop-hrh-titles
Citera
2020-01-19, 12:23
Medlem
Hon kommer dumpa honom inom ett par år .helt säkert..han är helt manipulerad av denna kvinna.
Citera
2020-01-19, 13:31
Medlem
JumpingJacks avatar
Betyder "de ska inte använda sina HKH-titlar" att de bara inte ska använda HKH eller kommer deras titlar att ändras i letters patent?
Blir Harry i så fall Henry, Duke of Sussex på samma sätt som Diana blev Diana, princess of Wales efter skilsmässan när hon blivit av med HRH?

Inte för att jag tror att det spelar någon roll för amerikanerna som verkar ha en rätt diffus uppfattning om Europeiska titlar. För dem lär hon väl alltid förbli "princess Meghan".
Citera
2020-01-19, 13:39
Medlem
swebarbs avatar
vilken idiot till prins, tänker med kuken, såklart hon kommer inte stanna med honom länge.. nåt år eller två o thats it,,, hon gifter sig med en prins o vill inte tillhöra engelska kungahuset? varför tog hon inte bara nån rik jude i hollywood eller? det är garanterat hon som styr o håller han hårt i ballen o fjant prinsen lyder vad hon än kräver.

ser han lycklig ut eller? som en liten pojke som styrs av sin tjej.. haha
Citera
2020-01-19, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
vilken idiot till prins, tänker med kuken, såklart hon kommer inte stanna med honom länge.. nåt år eller två o thats it,,, hon gifter sig med en prins o vill inte tillhöra engelska kungahuset? varför tog hon inte bara nån rik jude i hollywood eller? det är garanterat hon som styr o håller han hårt i ballen o fjant prinsen lyder vad hon än kräver.

Men han sa ju innan han ens träffade Meghan att han inte ville jobba som kunglig.
Citera
2020-01-19, 14:50
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Nån gång under året när denna storm lagt sig så kommer den stora bomben; Charles är inte far till Harry. Det är helt uppenbart att Harry är en produkt av otrohet.

Han är slående lik James Hewitt som erkänt han hade ett hemligt förhållande med Diana 1986 till 1991. Även Diana har har medgett ett förhållande med Hewitt.

Likheten kan inte vara en slump, det är för osannolikt att Diana haft en affär med en man som är så otroligt lik hennes son. Harry är född 1984. Inte otroligt att Diana träffat Hewitt redan i slutet av 1983.

Den sympatiske Harry är inte släkt med de osympatiska karikatyrerna som utgör Windsor.
Bra att du flyr den för galna familjen, Harry.
Senast redigerad av enough-is-enough 2020-01-19 kl. 14:53.
Citera
2020-01-19, 15:24
Medlem
cleovarnamnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Nån gång under året när denna storm lagt sig så kommer den stora bomben; Charles är inte far till Harry. Det är helt uppenbart att Harry är en produkt av otrohet.

Han är slående lik James Hewitt som erkänt han hade ett hemligt förhållande med Diana 1986 till 1991. Även Diana har har medgett ett förhållande med Hewitt.

Likheten kan inte vara en slump, det är för osannolikt att Diana haft en affär med en man som är så otroligt lik hennes son. Harry är född 1984. Inte otroligt att Diana träffat Hewitt redan i slutet av 1983.

Den sympatiske Harry är inte släkt med de osympatiska karikatyrerna som utgör Windsor.
Bra att du flyr den för galna familjen, Harry.
Det är helt uppenbart att Charles är pappa till Harry. De är väldigt lika i hela uppbyggnaden av ansiktet, liksom han är väldigt lik sin farfar. Han är inte ett dugg, dragmässigt, lik Hewitt. När det kommer till hårfärgen finns flera rödhåriga i Dianas familj.
Jag kan faktiskt inte förstå hur man inte kan se hur många drag farfar, Charles och Harry delar och hur få drag Harry och Hewitt delar...
Citera
2020-01-19, 15:44
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Oavsett avstrippade titlar så kommer nog hertiginnan Meghan att fortsätta ses som den verkliga prinsessan och den rättmätiga tronföljaren till drottningen när den dagen kommer. Jag tror att jag talar för alla som följt dramat och som känner till något om kungahus när jag säger detta.

Tråkigt för den uppsagda personalen vid godset Frogmore men jag tror att minnena av hur Meghan delade med sig av historier om sitt välgörenhetsarbete mer än väl är plåster på såren och kommer att leva i deras minne för alltid. Självklart inser personalen att det på sikt ändå varit omöjligt för Meghan att bo på ett gods känt för sin enorma grodrikedom

Haha, du är roligast av alla på Flashback!

Ja, det skulle ha varit jobbigt för henne att behöva kyssa alla grodor, för att lösa deras förtrollning med sin kungliga magi! Och vad skulle man ha gjort sedan, med alla dessa tillbakaförvandlade kungasöner som krävde riken och förläningar..?

Citat:
Ursprungligen postat av Flabbs
Det är väl dessa pengar man förlorar årligen?

https://www.theguardian.com/uk-news/2020/jan/18/the-duke-and-duchess-of-sussex-to-drop-hrh-titles

Ja, så har jag också fattat det.

Citat:
Ursprungligen postat av bea67
Hon kommer dumpa honom inom ett par år .helt säkert..han är helt manipulerad av denna kvinna.

Japp - detta är nog uppenbart för precis alla utom prinsen (ska han fortfarande vara "prinsen"?) själv...

Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Betyder "de ska inte använda sina HKH-titlar" att de bara inte ska använda HKH eller kommer deras titlar att ändras i letters patent?
Blir Harry i så fall Henry, Duke of Sussex på samma sätt som Diana blev Diana, princess of Wales efter skilsmässan när hon blivit av med HRH?

Inte för att jag tror att det spelar någon roll för amerikanerna som verkar ha en rätt diffus uppfattning om Europeiska titlar. För dem lär hon väl alltid förbli "princess Meghan".

Det skulle jag också vilja veta, men vi får nog vänta tills någon brittisk tabloid begär aktinsikt.

Håller med här också. Amerikanarna är tokiga i kungligheter och adliga, men de har som sagt väldigt diffusa begrepp om vad det innebär. Meghan kommer att kunna leva gott på att alla där tror att hon är prinsessa, i hela sitt liv.

Citat:
Ursprungligen postat av swebarb

Exakt, och det är så dumt, för män i Harrys ställning kan få tillgång till så många vackra och sexiga kvinnor ändå (för jag kan förstå att män tycker att M är både det ena och det andra). De behöver inte gifta sig med dem - om de är i övrigt olämpliga som gemåler - och förstöra hela sitt liv för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in