2020-05-08, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Kan mycket väl ha varit den samme, det vill säga, "Motorvägsmannen" med påsen som först mördade L*na Wesstr*m bakom bullerplanket och sedan några veckor efter det mordet begav sig till en park för att därstädes då ha skördat sig ett nytt offer. Jag tror att våran knivskarp-tänkande @Rosamund reder ut detta ?

Tänk också på att våran suveräne tråd-skribent @MrBarnaby har bevisat att SD varit oskyldigt utpekad för mordet på L*na Wesstr*m, det vill säga, SD satt ju som bekant vid sin Laptop klockan: 23:34:16 under den då aktuella mord-kvällen Måndagen den 14:e Maj året 2018.

Mvh/ @JokerMannen

Du raljerar, vad jag kan se.
Hade SD öht uppgett detaljerna om sin aktivitet vid datorn 23.34 INNAN han läst Fup?
Fråga 2: har du någon tanke om kyrkogården vid Hj. Bergmans väg kan gömma något intressant i sin jord?
Citera
2020-05-08, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Varför skulle jag vara besviken ?

Ingen är gladare än jag att till exempel @MrBarnaby har kunnat visa på att våran gode SD varit oskyldigt utpekad. Våran gode SD satt framför sin Laptop klockan: 23:34:16 under den då aktuella mord-kvällen Måndagen den 14:e Maj året 2018. Jag rekommenderar dig att du noggrant läser igenom alla @MrBarnaby's tidigast postade inlägg så kan du dels❗konstatera att det är fullkomligt sant att våran gode SD var sittandes vid sin Laptop klockan: 23:34:16.

Mvh/ Kurt Jokern Olsson

Kan bara misstänka Barnabys ärende men någon SD behöver inte alls ha suttit vid sin dator. Vi borde kunna enas om att det inte är ett alibi. Hur hade han kunnat sitta hemma om han befann sig bakom bullerplanket?
Citera
2020-05-08, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjejenduvillha
Om man är påläst i detta fallet förstår jag inte hur man kan ens komma på tanken att tro att detta var ett random fyllo, fel tid, fel plats-typ av brott.. Det är så naivt att tro det, då föreslår jag att man läser fupen igen, att det är någon som har en personlig koppling till henne på något vis är ganska uppenbart om man ser till allt i den, tror man att detta är en random galning, fyllo/pundare får man nog läsa om och läsa rätt. Ett slumpartat möte hade inte gått till så, övervåldet, att hon hastigt lämnade sitt hem när hon slog in presenter, mobilen som stängs av, inloggningen som sker senare och som kräver hennes mobil för att kunna komma in på driven osv..

Tänk om Nötis var ironisk?
Citera
2020-05-08, 13:29
Medlem
SD berättar i förhör att han pysslade med med cykelväxlar och var ute och cyklade 2-3 gånger sent på kvällen och under natten. Detta troligen för att plantera något ifall nån har sett honom ute på cykel. När det i fupen visar sig att ingen i förhör har berättat att han blivit sedd, så tog han tillbaka det och sa att detta var nog några kvällar tidigare.

Allt denne man säger i förhör, tar han tillbaka eller ändrar. Nej, det bevisar inte JURIDISKT att han dödat Lena. Allt går att bortförklara. Men hade han haft rent mjöl i påsen så hade han talat sanning från dag ett. Det gör han inte. Han har ljugit sig igenom 2 år av förhör. Han har ändrat sig i sina förhör i 2 år.

SD är tveklöst den som bragt Lena om livet. Men man kan inte fälla honom då man inte kan placera honom på brottsplatsen.
Citera
2020-05-08, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Han har mycket i sina jackfickor den här killen. Rena tusenkonstnären. Eller trollkarln.

Man får sätta upp röntgenbågar vid huset om det är tänkt att han ska gå lös länge.

Jag tycker det känns otrevligt.
Som geocachare har han säkert en löstagbar cykelkorg, eller cykelväska, att haka på cykeln och lägga en laptop i.
Citera
2020-05-08, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Du har rätt i att detta att hon hastigt lämnade sitt hem förstör en del av bilden om random fyllo,
oavsett vem som loggade in på hennes konto.
Skulle vara så egendomliga sammanträffanden som att SD lockade ut henne för ett möte (ex om geocash vid bullerplanket) och hon blev kvar ensam en stund och .. hon mördades av oväntat uppdykande fyllo - eller ett som lyssnat på dem en stund i mörkret ..
och när SD senare inte fick svar loggade han in på hennes konto för att kolla om hon var hemma igen - och medveten om risken att bli MGM gör att han inte minns vad han gjorde riktigt, den där natten -
men det känns ju långsökt.

Det ska bli intressant om SD i HR använder förklaringen "Eftersom jag inte fick svar loggade jag in på hennes konto för att kolla om hon var hemma".
Det skulle inte förvåna ett dugg om han kommer med nya "minnen" då.
Citera
2020-05-08, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Undrar lite om vart de där 2 flickorna som drog sina cyklar och den äldre kvinnan tog vägen. De som nämndes i början. Blev de avskriva, tro? Vet du?

Har inte hittat dom i FUP:et, kan ju ha missat dom, annars
gissar jag på "slasken".
Citera
2020-05-08, 13:43
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jo det kan man göra om man vill skapa alibi.

Menar du att mördaren hade med sin laptop vid mordet?
Citera
2020-05-08, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det är ju inte helt omöjligt att det satt en annan person bakom skärmen, i samarbete med GM för att på så sätt ge GM alibi. Detta har påpekats vid ett flertal ggr i tråden, men jag nämner det ändå.

.. Men kan man inte bestyrka det, så lär saken tyvärr inte ha dignitet nog för bidragande till åtal
kan man tänka.
Man kan inte bara antaga att det fanns en annan person bakom den + gradiga ev. mänskliga aktiviteten.
Citera
2020-05-08, 13:44
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Som geocachare har han säkert en löstagbar cykelkorg, eller cykelväska, att haka på cykeln och lägga en laptop i.

Hur vet du att mördaren använde en cykel?
Citera
2020-05-08, 13:47
Medlem
Har gjort en liten koll angående sms.

Skickade ett antal sms med krav på leveransrapport till en avstängd mobil.
När jag satt på mobilen efter drygt tre dygn så va dom som va äldre än
tre dygn puts väck, borta, å ingen leveransrapport.

Dom andra messen skickades som vanligt.

NW skickar sitt sms till LWs mobil kl: 06.41 på Tisdagsmorgonen.
Tre dygn framåt blir Fredagsmorgonen kl: 06.40.

Som jag ser det så har LWs mobil varit påslagen någon gång inom det tidsspannet.
Det är den enda förklaringen som jag kan se till läsrapporten från
LWs mobil till NWs mobil.

Dessutom borde utredningen ha haft björnkoll på LWs mobil vid den här tidpunkten.
Citera
2020-05-08, 13:47
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Men han verkar inte ha tagit upp datoralibit förrän han läst fup. En sådan detalj som att man har öppnat datorn nåt år tidigare vid en viss tidpunkt (på grund av ett inkommande mejl) är nog inte helt lätt att komma ihåg men när han läser tiderna i fup så förstår han, "makes sense" (även) för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in