2020-05-08, 14:31
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Varför skulle han gnälla, han njuter för att han trivs som fisken i vattnet på vuxendagis trots sina 36 år. Jag ser hellre att ngn som får kämpa med trivseln vinner, som fd alkisen Sami som avstår från gratis sprit. Det skall väl inte vara lätta pengar?

EXAKT! Det ska inte vara lätt att leva och för Lennie har det ju då inte varit någon prövning alls. Så vinnaren är Sami Jacobsson! Fighting Spirit
2020-05-08, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Sami är den ende rättmättige vinnaren av Big Brother 2020. Han är sig själv och vågar visa om han är less på allt. Vad gör Lennie, kör nåt låtsas game där han är en påhittad figur som aldrig tycker nåt är tråkigt, alltid redo, alltid glad, alltid tålamod, aldrig arg, alltid lycklig. Finns inte ett enda fel på den killen, helt otroligt! Hörrni Lennie måste vara fullkomlig? Tyvärr blir nog många Lennies fans besvikna nu men han är inte perfekt och det som gör detta så otroligt sjukt irriterande är han att gör allt för att försöka vara det och tydligare blir det att han vill behaga alla för pluspoängen det ger honom. Dessutom tror jag Lennie och Mergim har kört lite fult spel också då de legat hos varandra utan mikrofoner och viskat, vissa kommentarer i köket som skulle kunna stödja teorin om att det finns både en och två fula fiskar där. Märkligt att BB väljer just ett sånt straff där man särar på Mergim och Lennie? Jag tycker inte heller att Lennie förtjänar nån miljon då han inte ens kan hjälpa en rumskamarat i nöd eller som blir utsatt för trakasserier, om det inte är Mergim förstås för då springer han snabbt som fan för att hjälpa honom. Tittade på senaste Efterlyst där en Kvinna fick priset för civilkurage, hon sprang ner för att hjälpa en man som blivit skjuten, tyvärr klarade han sig inte men hon visade sitt mod och vilja att hjälpa sin medmänniska i nöd, ingen tvekan där inte. Lennie kan inte ens säga till Mergim när han drygar sig och det är så fegt och svagt så man fattar inte. Det är hans närmaste vän där inne och han tittar bara handfallet på när Mergim blir översittare. Glöm att han ska vinna detta, han ska inte ha något pris alls för så fantastisk har han då inte varit! Mycket av det han gör är ju för att ställa sig in hos tittarna. Det har jag fattat för längesen!

Sami ska ha pengarna och äran för alla dagar han stått ut med allt där inne och för modet att våga vara sig själv i alla situationer och inte sprungit och agerat ryggkliare för att utvinna nån slags profit eller fördelar på det.
Såå bra skrivet. Precis så
2020-05-08, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xrlpyt
Nej, en väns tror vi. Lägenheterna på plan 23 kostar 11-12 miljoner, så "hennes" som ligger ännu högre upp (vad det verkar) är förstås ännu dyrare, knappast något fröken Stapelfeldt har råd med.

Är det inte hennes mammas?
2020-05-08, 14:37
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herpesvårta
Åter igen ett välskrivet och vettigt inlägg! Önskar verkligen att fler Lennie fans såg på honom såhär kritiskt men verkar uppenbarligen vara för mycket begärt. De ser bara den imaginebilden av Lennie som han ger dom utan att ifrågasätta hur märkligt det faktiskt är? Obegripligt.

Jag är övertygad om att de två har kört med fulspel och paktat även under finalspelet. Tycker tex det var märkligt att trion röstade exakt lika varje gång. Förövrigt känns det oerhört enkelt att fuska i årets BB. Bara ta av micken, viska något, de kanske säger till men efter ett sorry är allt lungt. Ett produktionshaveri är vad det är.

Tack så mycket. Ja dina inlägg är inte heller pjåkiga! ;-) Ja deras plats i finalveckan ser si sådär ut och är antagligen resultatet av dålig spelmoral och Lennie av alla då som ska verka så präktig och duktig i allt framstår som den mest opålitliga då eftersom det förväntas av honom att agera helt tvärtom. Som sagt han är en ögontjänare och ska inte vinna detta.
2020-05-08, 14:39
Medlem
Mergim sa i gårdagens avsnitt att hans tänder är tunna som naglar. Stämmer det verkligen att hans tänder skulle gå sönder om man kom åt lite med en sked?
2020-05-08, 14:41
Medlem
Emmvalentines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chokladvanilj
Mergim sa i gårdagens avsnitt att hans tänder är tunna som naglar. Stämmer det verkligen att hans tänder skulle gå sönder om man kom åt lite med en sked?
Nä men det är väl en skalfasad antar jag.. tror inte dom är lika hållbara som riktiga tänder. Så han vill nog inte få nån spricka. Jasse fick en ganska hård sked av han i början rakt på tänderna så nu har han börjat mata lite lugnare 😅
2020-05-08, 14:47
Medlem
herpesvårtas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lella68
Såg den i efterhand..Känner mig absolut inte skyldig till något av det hon sa...Jag är kvinna, har aldrig hotat någon, tycker att jag brukar vårda mitt språk..Undrar om hon läser själv eller ngn skickar till henne..Det enda jag känner mig skyldig till är min starka önskan att Sami ska vinna 😍
Och blir riktigt irriterad att hon drar upp Samis förflutna..Tycker hon att Mergims beteende i nutid är bättre
Exakt, och hur mycket skit pratade inte Amilia om hans beteende i huset? 51 av hennes 71 dagar i huset? De blev fakevänner mot slutet eftersom de konkurrerade om Lennies uppmärksamhet och han ville inte välja mellan de två.
Jag förstår mig verkligen inte på människor som håller på Mergim men smutskastar Sami genom att dra upp Samis förflutna. Han har uppenbarligen gått vidare från det där, Mergims lever i den. Vad är värst?
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Det är möjligt att Amilia tycker att det är hennes pengar. Jag har ju hela tiden sagt att hon vill vinna genom Mergim eller Lennie. Om ngn av dom vinner kommer hon att ta hela äran och tro att det var tack vare henne de vann. Kanske är bbpolisen hennes konto?
Kan absolut vara möjligt. Hon kommer garanterat ta åt sig äran om någon av Lengim vinner i alla fall. 100%.
2020-05-08, 14:47
Medlem
Mouchinos avatar
Man kan ju säga att Mergim också då är en viktig spelpjäs för Lennie att ha då han syns mycket iom deras relation. Han ses utåt som den perfekte partnern som är så himla lyhörd, förstående. de bästa råden,alltid tillgänglig, står ut med allting... Alltså Lennie framhäver sig själv som helyllemannen som alla kommer älska för att han är så fulländad och det är hans taktik! Dock brister han ju i de mest viktiga delarna och för mig är det denna totala avsaknad av civilkurage, vi ska komma ihåg att de är ändå personer Lennie känner och ÄNDÅ vägrar han gå emellan när det uppstår tumult. Jag tor det är helt av själviska skäl för han förlorar då på ett sätt och i detta fall Mergim och då nöjer han sig hellre med att vara åskådare för han vill inte stöta sig med honom. Han blir ju på ett sätt medskyldig. Har aldrig varit med om någon harigare eller mer ynkryggad "Man" än Lennie.
Senast redigerad av Mouchino 2020-05-08 kl. 14:50.
2020-05-08, 14:50
Medlem
Emmvalentines avatar
Ändå lite smått komiskt att ni inte tror att folk gillar Sami tillräckligt så ni måste smutskasta alla andra så grovt hela tiden för att han ska lyckas 🤔 jag tror faktiskt han fixar det bättre utan detta som gör att folk bara röstar ännu mer emot han 🤔
Har ju varit så hela säsongen. Gör han något som nån annan gör så skulle han hyllas, medan ni dömer ut dom andra. Men ja jag väntar väl nu på ett tillbakakast 😉
2020-05-08, 14:51
Medlem
xrlpyts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avokadosushi
har du källa på det? enligt värdeindikation ligger lägenheterna på 3 miljoner på adressen. tycker ej vi behöver diskutera folks boende och huruvida det är någons egenägda eller inte.
Tyck det då. Jag såg lägenheter till salu på hemnet, en trea tror jag det var på våning 23 ville de ha 11 miljoner för.
2020-05-08, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emmvalentine
Jag gillar Lennie och han och Mergims fina relation. Det är därför jag följt detta BBår så mycket.
Dom har kämpat mycket också i mina ögon.
Du får känna vad du vill men detta är vad jag känner.

OK.
2020-05-08, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -platinium
Sett klippet på Mergim och Frida nu. Får panik på Mergims beteende. Vad är det här med att höja handen mot henne hela tiden? Även om det är lite skojbråk mellan dem så finns det absolut irritation hos båda. Frida är märkbart irriterad och visst fanns det lite sanning bakom Mergims ord om att om de inte var i huset så skulle han slå henne.

Vart finns detta klippet? Har hört om det men inte sett det

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in