Citat:
Ursprungligen postat av
Mouchino
Sami är den ende rättmättige vinnaren av Big Brother 2020. Han är sig själv och vågar visa om han är less på allt. Vad gör Lennie, kör nåt låtsas game där han är en påhittad figur som aldrig tycker nåt är tråkigt, alltid redo, alltid glad, alltid tålamod, aldrig arg, alltid lycklig. Finns inte ett enda fel på den killen, helt otroligt! Hörrni Lennie måste vara fullkomlig? Tyvärr blir nog många Lennies fans besvikna nu men han är inte perfekt och det som gör detta så otroligt sjukt irriterande är han att gör allt för att försöka vara det och tydligare blir det att han vill behaga alla för pluspoängen det ger honom. Dessutom tror jag Lennie och Mergim har kört lite fult spel också då de legat hos varandra utan mikrofoner och viskat, vissa kommentarer i köket som skulle kunna stödja teorin om att det finns både en och två fula fiskar där. Märkligt att BB väljer just ett sånt straff där man särar på Mergim och Lennie? Jag tycker inte heller att Lennie förtjänar nån miljon då han inte ens kan hjälpa en rumskamarat i nöd eller som blir utsatt för trakasserier, om det inte är Mergim förstås för då springer han snabbt som fan för att hjälpa honom. Tittade på senaste Efterlyst där en Kvinna fick priset för civilkurage, hon sprang ner för att hjälpa en man som blivit skjuten, tyvärr klarade han sig inte men hon visade sitt mod och vilja att hjälpa sin medmänniska i nöd, ingen tvekan där inte. Lennie kan inte ens säga till Mergim när han drygar sig och det är så fegt och svagt så man fattar inte. Det är hans närmaste vän där inne och han tittar bara handfallet på när Mergim blir översittare. Glöm att han ska vinna detta, han ska inte ha något pris alls för så fantastisk har han då inte varit! Mycket av det han gör är ju för att ställa sig in hos tittarna. Det har jag fattat för längesen!
Sami ska ha pengarna och äran för alla dagar han stått ut med allt där inne och för modet att våga vara sig själv i alla situationer och inte sprungit och agerat ryggkliare för att utvinna nån slags profit eller fördelar på det.
Åter igen ett välskrivet och vettigt inlägg! Önskar verkligen att fler Lennie fans såg på honom såhär kritiskt men verkar uppenbarligen vara för mycket begärt. De ser bara den imaginebilden av Lennie som han ger dom utan att ifrågasätta hur märkligt det faktiskt är? Obegripligt.
Jag är övertygad om att de två har kört med fulspel och paktat även under finalspelet. Tycker tex det var märkligt att trion röstade exakt lika varje gång. Förövrigt känns det oerhört enkelt att fuska i årets BB. Bara ta av micken, viska något, de kanske säger till men efter ett sorry är allt lungt. Ett produktionshaveri är vad det är.