2020-05-08, 14:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av RoyalTrash
Sett samma sak från andra länder vars siffror gått ner en tid. Att en enstaka dag blir märkbart högre alltså. Vi får hoppas detta var en sån dag helt enkelt och att det inte blir en trend igen!

Ärligt talat. Har du inte förstått detta med eftersläpning?
Citera
2020-05-08, 14:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Corona-Ezpecial
Ganska otrolig siffra, jag undrar om dom har förstått att strategin är att alla ska bli smittade?

Såg nu att det var 10% som tyckte att Sverige hade för hårda restriktioner, så 73% tycker inte att det skulle vara hårdare restriktioner som i andra länder iallafall. Då var det närmare vad jag hade i minnet iallafall.

Ja jag tror dom flesta yngre och friska är medvetna om att dom bör ta en smitta för gamlingarnas skull.
Senast redigerad av trazke 2020-05-08 kl. 14:50.
Citera
2020-05-08, 14:47
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Ljug inte! Det är INTE +27 på IVA. Möjligtvis att det är 27 nyinlagda idag men det är inte 27 fler som vårdas på IVA som du försöker få det att låta som.
Om det är 500 på IVA idag och det dör 100 i morgon men IVA siffror ändå ligger runt 500 så måste det väl betyda att 100 nya IVA- fall tillkommit eller är jag kassare än kass på matte.
Citera
Medlem
urgts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corona-Ezpecial
Ganska otrolig siffra, jag undrar om dom har förstått att strategin är att alla ska bli smittade?

Tror 66% är en nedgång i alla fall. Det finns hopp!

Om jag tänker på typ morsan som bara slentrianglor presskonferenser ibland så tror jag säkert att hon stödjer strategin dock. Man reflekterar nog inte så mycket över det. Tycker det är kul med lite rön från Giesecke i morgonrutan, etc.
Citera
Medlem
Låt som stämmer jäkla bra

https://www.youtube.com/watch?v=RMUsWNT4HZY
Citera
2020-05-08, 14:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av wint3riscoming
Det stod +27 IVA. Berätta hur och på vilket sätt han ville få det att låta som du beskriver det?
Är du tankeläsare?`Vi alla andra fattar att det är +27 IVA fall totalt. Men tydligen inte du som ska lipa om det i vartannat inlägg.

Har man en röv där huvudet borde sitta kanske man uppfattar det så. Resten av oss som vet hur TonyDR gärna vrider och vänder på statistik uppfattar det nog annorlunda.
Citera
2020-05-08, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Lite mer än 3 000. Men jag fattar inte heller varför dalkullan bjudits in.

Kanske för att blanda bort korten ännu mer för att gemene svensk inte ska inse hur allvarligt läget är?!
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Australien har ca 7 tusen bekräftade fall. Syftar du på döda så är den nästan helt ointressant just nu, då länder har olika system och rapportera olika. Sverige är nog världsbäst på att fånga in dödsfallen, och det av någon lustig anledning straffar ni sverige för.

I grund och botten så finns det ingen anledning till att tro att dödsprocenten skulle skilja sig något dramatiskt mellan länderna.

Nigerias presidents stabschef dog i covid19, då landet officiellt bara hade 17 dödsfall. Inte vidare sannolikt. Antalet döda lär ha varit sjukt mkt högre i de flesta länder om de hade haft samma system och registrerat döda i c19 som sverige.
Siffrorna mellan Australien och Sverige stämmer förmodligen ganska väl. Det som skiljer är att Sverige dumpar multisjuka gamla på "äldreboenden" utan tillgång till ordentlig sjukvård.
Citera
Medlem
Corona-Ezpecials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Såg nu att det var 10% som tyckte att Sverige hade för hårda restriktkioner, så 73% tycker inte att det skulle vara hårdare restriktioner som i andra länder iallafall. Då var det närmare vad jag hade i minnet iallafall.

Ja jag tror dom flesta yngre och friska är medvetna om att dom bör ta en smitta för gamlingarnas skull.
Problemet är vilket har visat sig att de är just dom gamla som drabbats hårdast av smittan, sedan har du övriga riskgrupper men där har jag inte sett någon statistik än sålänge.
Citera
2020-05-08, 14:50
Medlem
Om man bortser från tröttsamma jämförelser med grannländer. Vilka kurvor, om några kurvor, pekar på att antalet avlidna eller IVA inlagda faktiskt ökar fortfarande?
Citera
Bannlyst
135 döda
+34 på sjukhus på 1 v
-45 på iva på 1 vecka

Vart dör folket? Hemma?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Sverige gick nu förbi Nederländerna

Sverige är nu på 9 plats i världen med mest döda/befolkning.
https://i.imgur.com/ZQFXA3g.png

Sluta sprida lögner, finns ingen sådan fakta än. Ingen tyder på att sverige skulle tillhöra topp 10 i antal döda/befolkning. Men vi får se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in