Citat:
Ursprungligen postat av
Niffy
Sånne som Sosialisten, for eksempel, som ikke viste seg i tråden, fra TH ble pågrepet, til han ble begjært løslatt, da plutselig dukket han opp igjen...

Nå pleier jeg jo strengt ha ganske lange opphold, noe som ikke akkurat er unaturlig ref hvor lite som har skjedd frem til nå.
Ref pågripelsen av RU: Jeg finner det vanskelig å tro at politiet ikke har vurdert han som en å sjekke ut fra starten av etterforskningen, i all den tid han er på vennelisten til sønnen på FB og han har vært aktiv i diskusjoner rundt kryptovaluta. Nå betyr ikke det nødvendigvis at han har den nødvendige kompetansen, men som et rent minimum så antar jeg han har vært på en liste over personer som må sjekkes ut.
Det får meg jo tilbake til tanken om at det er to forskjellige forbrytelser. At de\den som stod bak eposten som førte til utbetaling i fjor, ikke er samme person(er) som stod bak den opprinnelige forbrytelsen. En person som RU kan selvsagt ha sikret seg nødvendig informasjon, bevisst eller ubevisst, via sønnen til Tom Hagen, og brukt dette til å formulere en troverdig epost som ble brukt til å sikre en utbetaling.
Interessant utvikling, i det minste.