2020-05-06, 19:17
Medlem
Jofs avatar
Omigen. Vad tror VG (tidningen) man gräver efter? Det säger man inte. Säger man inte här heller.
Men jag kan avslöja det. Et lik. Eller likdelar.
Citera
2020-05-06, 19:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Er det vanskelig og si?
Ursäkta "norskan"

Vad mener du nu?
Citera
2020-05-06, 19:20
Medlem
Jofs avatar
Kanske det skulle vara nyttigt för många i Norge och här att se G.W. program om hur man gömmer lik.
Han testar olika metoder. Och visar det i tv-programmet.
Inte så lätt som man tror. Om man tror något överhuvudtaget.
Man får tänka på djur. Inpackning. Djup. Täckning. Etc.
Citera
2020-05-06, 19:21
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Vad mener du nu?

Jag menar att man inte verkar vilja ta vissa ord i sin mun. Som ordet LIK. Kropp. Kroppsdelar.
Citera
2020-05-06, 19:28
Medlem
Jack-Ryans avatar
Känns lite som att polisen chansar på att psyka Hagen. Tror inte de har ett dugg.
Citera
2020-05-06, 19:30
Bannlyst
Citat:
Jag menar att man inte verkar vilja ta vissa ord i sin mun. Som ordet LIK. Kropp. Kroppsdelar.

Ja, kanskje du har rett. Men så er det mye folk her. Slektninger av henne kanskje, og de vil ikke ha grove ord, eller ord som gir ekle bilder.
Citera
2020-05-06, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iristo01
Er dette faktaopplysninger eller slader?Hvis kontordamen ikke fått svar og kun fikk mobilsvar , så har ikke TH alibi på dette tidspunktet. Og det er vist noe tvilsomt med 09.14 samtalen også..

Dette er det eneste jeg har lest i avisen om den telefonsamtalen med den ansatte:

"Forsvinningsdagen: 31. oktober.
Anne-Elisabeth Hagen er denne morgenen i en telefonsamtale med en person som har ansvar for lønnskjøringer i ektemannens selskap, får VG opplyst. De to kjenner hverandre godt, og det er ikke uvanlig at de snakker sammen på telefon.

VG er ikke kjent med om Tom Hagen fortsatt er i huset under denne samtalen."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/GGR3G4/politiets-hodepine-flere-hull-i-tidslinjen

Det står at AE "er denne morgenen i en telefonsamtale med ...". Ville det ha blitt skrevet slik, dersom AE ikke snakket med den som ringte?
Senast redigerad av POlROT 2020-05-06 kl. 19:32.
Citera
2020-05-06, 19:34
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Ja, kanskje du har rett. Men så er det mye folk her. Slektninger av henne kanskje, og de vil ikke ha grove ord, eller ord som gir ekle bilder.

Ja, det fint tänkt. Men inte särkilt proffsigt.
Den där hänsynsfullheten har jag mött varje gång jag gått in i tråden. Reagerat på den.Ytterst har den ju skyddat en mördare.
Tycker inte den är rimlig, därför.
Citera
2020-05-06, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
Hvis det stemmer det med bilen som rygget opp, så kan man nok fastslå at TH ikke har utført selve handlingen. Tenker fremdeles at det er minst like sannsynlig at han er uskyldig som at han er skyldig. Siste alternativ vil overraske meg stort.

TH har drept henne inne i huset, så blir liket slept bort av noen andre mens han dro på jobb.
Citera
2020-05-06, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
"Styreleder i Tom Hagens selskap om ektepakten: – Jeg kunne ikke laget den

"- Jeg vil at korrekte opplysninger skal komme frem i saken. Det er ikke korrekt at ektepakt del to er skrevet av meg. Jeg ville ikke ha laget en ektepakt med et slikt innhold. Jeg kunne ikke laget den, sier Brodwall.

– Hva vet du om hvordan ektepakt nummer to ble til?

– Jeg visste ingenting om dens eksistens før dere i VG sendte meg ektepakten tidligere i vinter, sier Brodwall."

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/pL2VBV/styreleder-i-tom-hagens-selskap-om-ektepakten-jeg-kunne-ikke-laget-den

Jeg kunne ikke ha laget den, sier Bjørn Brodwall.

Ikke, "nei, det der har ikke jeg skrevet" ... men "jeg kunne ikke ha laget den".

Pussig ordvalg.
Citera
2020-05-06, 19:41
Medlem
Lonnrots avatar
Mer om ektepakten hos VG.
Det är inte så lätt att begripa varför de inte kan komma upp med ett hållbart avtal. Och varför villan på några miljoner med fru o tre barn ska ömsom tas bort, ömsom kastas in bland THs affärer. Likaså att familjen synbart uppskattade att leva vid ruinens brant så längre det var möjligt... Eller så har de mer struntat i pakten när affärerna gick utomordentligt. Och pakten/ -rna har ju ngt väldigt ögonblicksbundet över sig...

BB tycks då rakt inte gilla den senare...

Jag blev ändå ngt lite mindre villrådig genom att blunda när jag läste VGs inledande ingressmening:

”Milliardæren Tom Hagen ville sittet igjen med store verdier ved skilsmisse, ifølge ektepakten.”

Där gick gränsen för min norska. Kan vara kulturellt.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/MRG1l5/ektepakten-anne-elisabeth-hagen-kunne-hatt-krav-paa-tom-hagens-millioner

Så här motiveras tillägget 1993, strax före julafton:
«Når hun nå har overtatt foreldrenes boligeiendom, er partene enige i at det ikke lenger er behov for at Sloraveien tilhører henne».

Det låter som en maskering under särägandets vimpel av att inga andra lösningar snarare görs för att övriga delar av THs tillgångar skulle kunna tillfalla frun? Om det vore möjligt, förstås. På dåligt humör?

En känd bonde skulle kanske ha rodnat i jämförelse med THs sparsamhet:

Pavo tog sin hustrus hand, och sade:
Qvinna, qvinna, den blott tål att pröfvas,
som en nödställd nästa ej förskjuter;
blanda du, till hälften, bark i brödet
ty förfrusen står vår grannes åker.”
Senast redigerad av Lonnrot 2020-05-06 kl. 19:51.
Citera
2020-05-06, 19:41
Bannlyst
Citat:
Ja, det fint tänkt. Men inte särkilt proffsigt.
Den där hänsynsfullheten har jag mött varje gång jag gått in i tråden. Reagerat på den.Ytterst har den ju skyddat en mördare.
Tycker inte den är rimlig, därför.

Ser ikke at den har skyddad nån mordare. Ariel70 vet jo hva jeg talar om, og det er jo henne jeg talar til. Ser jeg ikke hvorfor jeg må gå i detalj. Hun trenger vel ikke noen t-skje.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in