2020-05-08, 06:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Helvetes jävlar vilken obehaglig läsning och allt detta är direkt från källorna/svart på vitt! Har rysningar i hela kroppen.😨

Nu är jag helt övertygad om vem mördaren är! Fy fan.

Vem är du helt övertygad om är mördaren ?

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-05-08, 06:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Du sa något här.
Jag hade funderat på om den gående mannen är en alternativ MGM, alltså inte SD.
Den gående mannen var tydligen synlig "senare" och kan ju sammanfalla med att LW:s
mobil flyttades inom området för masten Hjalmar Bergmans väg 54 just senare än 24.07
då den först gav signal.
Mannen kan ju ha gått fler än en gång på den där vägen, fram och tillbaka.
Strax efter mordet och någon timme / timmar senare.

Ja, den gode Ing*ar Backm*n har ju tidigare deklarerat att vederbörande vet att det inte var SD som mördade LW, men vad som är konstigt i detta fallet är att inte den gode Ing*ar Backm*n har berättat om denna Gärningspersonen för KammarÅklagaren Åsa Hiding och även för Björn Lindén.

Ing*ar Backm*n kanske vet att det var den så kallade "Motorvägsmannen" fast vederbörande inte vill säga något ?

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-05-08, 06:55
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Vem är c*c*_c (*o, o) J**c*m Sj*b*rg (*o, a, i, ö, e)? Är det en baptist?

Länk till bilder på JS:

JS loggade med Softis den 11 april vid geocachen Ölmbrotorp: Tomten i Dylta (gömd 6/12 -14 av nilekl)

(kan tilläggas att Gr*fC (*a) har loggat den 20/5 -18)

Länk till cachen

Länk till Softis loggtext där hon nämner sin geokompis:

Länk till c*c*_c (*o,o) logg som inte nämner sin geokompis LW:

JS verkar ha koll på att SD har nära till tro att andra fuskar. Se t ex JS loggtext när han plockade Bildning - Ådalen

Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Nej tyvärr jag vet inget om hennes förhållanden, bara att hon inte hade några när vi umgicks och att hon inte letade. Det behöver inte vara sant, men det var det hon sa.
Det förhållandet hon pratade om, den med den bisexuelle var något eller några år tidigare i tiden, typ 2014-15 kanske.
Relationen med MGl var mest som gamla kompisar, men vad jag fått höra kan det ha varit med "benefits" ibland. Bla blev tydligen c*c*_c arg på LW under FAD Linköping 2016 pga det. De var också kompisar men han kanske missuppfattade hennes vänlighet, är inte säker där, de kan ha haft ett kortare förhållande.

Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Det där är iofs väldigt intressant. C*c*_c stack ju till Polen kort efter att LW försvann från sin bostad.

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det framkom väl också att han bor på andra sidan motorvägen (från FP sett)?

Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Vi vet att det inte stämmer för c*c*_c som
var ensam hemma.

Hela tiden har det skrivits i tråden att han
var i Polen. Varför denna lögn?

Om de har missat honom så kan det finnas
fler.

Eftersom SD är som han är och eftersom
alla LWs vänner har pekat med hela
handen på SD från första början så är det
inte konstigt om utredarna har varit säkra
på att han är GM. Och har försökt hitta
bevis för att styrka det. Det kanske inte
har gjort dem så motiverade att kolla upp
andra möjliga GM?

Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Så vad hānder nu om ÅK inte ōverklagar? Blir det omtag och utredning av alternativa GMs? Vem kan det vara om det inte ār SD? Ār det någon som seglat under radarn nār allt fokus varit på SD? Någon som kanske skulle tycka att det vore skōnt att erkānna? Någon som mår dåligt men hoppats att SD skulle bli fālld fōr mordet? År telefon och mordvapen dumpade på vāgen till Polen?

Btw, stämmer det att denna person nyligen har flyttat ifrån Örebro till en ort i Västsverige?
Senast redigerad av GilGrissom82 2020-05-08 kl. 07:16.
Citera
2020-05-08, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drunknar
Tycker det är intressant att fundera kring just detta, hur fick han LW till mordplatsen? Min teori är att han använde sig av den där raderande chatten Telegram(tror jag den heter) och att det var därför han var tvungen att plocka med sig mobilen och göra sig av med den utifall att dessa meddelanden skulle kunna återskapas, alternativt så hade inte LW ställt in den att radera automatiskt. Jag tror inte han riskerade att gå fram till LWs hus där och riskera att vittnen såg honom med tänd ficklampa eller liknande, jag tror han är alldeles för stort kontrollfreak för att ta den risken. Hans historia om cykelsexet tror jag använts för att förklara blod från LW som riskerat hamna på cykeln eftersom han cyklat till mordplatsen, parkerat cykeln en bit ifrån och sedan väntat på LW i bakhåll. Där kunde han stå osedd med munskydd, skoskydd och andra skyddskläder utan att någon(LW) kunde se honom i dessa misstänkta skyddskläder och ana oro. Efteråt packade han ner skyddskläder, mordvapen, mobil och liknande i plastpåse/väska och cyklade hem, spolade av sig och cykel och resten är historia.
Håller med om att det låter rimligt. Tidigt i tråden skrev Moralensväktare att någon väntat utanför LWs bostad. Jag har inte hittat det i FUP. Kanhända bara ett villospår?Kanske SD klivit runt i LWs rabatter och plåtat så pass ofta att det inte sågs som onormalt av grannar och ändå fanns massor av fotspår?
Citera
2020-05-08, 07:20
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Btw, stämmer det att denna person nyligen har flyttat ifrån Örebro till en ort i Västsverige?
Jag har letat efter, men inte hittat, förhör med honom i FUP.
Vet du om och i så fall var det finns?
Citera
2020-05-08, 07:25
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Håller med om att det låter rimligt. Tidigt i tråden skrev Moralensväktare att någon väntat utanför LWs bostad. Jag har inte hittat det i FUP. Kanhända bara ett villospår?Kanske SD klivit runt i LWs rabatter och plåtat så pass ofta att det inte sågs som onormalt av grannar och ändå fanns massor av fotspår?
Apropå MV:
Visst var det från MV som uppgifter kom att polisen gjorde mätningar av hur lång tid det skulle ta för att ta sej mellan olika punkter runt BP med omnejd?
Jag blir brydd när det i domen framstår som om sådana ”klockningar” inte gjorts.
Citera
2020-05-08, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Det var ju längesedan HD skrev i tråden under användarnamnet citrusblomman, sen om hon är inne och läser i tråden vet varken du eller jag.

Sprid inte dina *trådsanningar*.

Vilket konto kallar sig för @citrusblomma som förekommit i denna tråden ? Trots att jag har följt med denna tråden från början så har jag aldrig stött på någon användare som kallar sig @citrusblomma, däremot har jag sett användarnamnet @Citronblomma06.

Vill även passa på att säga Grattis ! Nu är ju SD fri och både Ing*var Backm*n och vederbörande's kollega sågade ju KammarÅklagaren Åsa Hiding och hennes kollega Therese jäms med fotknölarna, ett mycket snyggt arbete gjort ifrån deras sida.

Men det finns en sak som stör mig i detta fallet gällande Ing*ar Backm*n och det är att vederbörande vet ju med 100% säkerhet att det inte var SD som mördade LW och då vet ju den gode Ing*ar Backm*n vem den riktiga Gärningspersonen var, och till detta sagda följer min fråga till dig,

Varför berättade inte Ing*ar Backm*n om vad vederbörande visste och kände till beträffande denna Gärningspersonen både för KammarÅklagaren Åsa Hiding och även för Björn Lindén ? Då hade ju sålunda "Motorvägsmannen" kunnat dömas, men å andra sidan sett, den gode Ing*ar Backm*n kanske inte tycker om att skvallra ? vederbörande kanske ansåg och nu även anser att det inte är vederbörande's sak utan att det är ett jobb för Polisen och KammarÅklagaren Åsa Hiding att sköta om.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-05-08, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Apropå MV:
Visst var det från MV som uppgifter kom att polisen gjorde mätningar av hur lång tid det skulle ta för att ta sej mellan olika punkter runt BP med omnejd?
Jag blir brydd när det i domen framstår som om sådana ”klockningar” inte gjorts.
Vad jag förstår saknas klockning fr SDs hus till stället där de tror mobilen var då den stängdes av. Andra klockningar finns.
Citera
2020-05-08, 07:37
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Vad jag förstår saknas klockning fr SDs hus till stället där de tror mobilen var då den stängdes av. Andra klockningar finns.
Aha, så kan det vara.
Jag la in det på ”Google avstånd” och enligt den tar det 4 minuter med cykel. Och då är det ända fram till HB v 54.
Misstänker att SD är snabbare än medelcyklisten.
Senast redigerad av StudebakerHog666 2020-05-08 kl. 07:42. Anledning: Felstavat
Citera
2020-05-08, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Är det någon som sett i FUP om SD själv har tagit upp datoraktiviteten 23:34 eller om utredarna har gjort det?

Så här skrev han i brevet till TR:

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Det kan vara så att han insåg att han hade något som var i närheten av ett alibi först när han läste FUP och såg de exakta datortiderna. I Kevinfallet "glömde" polisen ett alibi, här har man i stället kommit med en nonsensförklaring för att bortförklara att det inte är säkert att det var mänsklig aktivitet bakom händelsen.

Bra jobbat @MrBarnaby, jag tycker att du är totalt suverän och oslagbar, ingen har ögon som du.

Att en okänd aktivitet fanns vid SD's Laptop under Måndags-kvällen den 14:e Maj året 2018 klockan: 23:34:16 bevisar ju att SD är totalt oskyldig till mordet på L*na Wesstr*m, detta sagt med anledning av att L*na Wesstr*m's mobila enhet började att röra sig från brottsplatsen klockan: 23:38 och den gode SD skulle aldrig ha hunnit med att ta sig från sitt hus och sedan fram till LW's bostadsrätt och sedan gått med LW till bullerplanket och slagit ihjäl vederbörande bakom bullerplanket endast på 3 minuter och 44 sekunder, finns ingen möjlighet i världen. Och självklart var den okända aktivitetn SD själv i egen hög person, vem skulle det annars ha varit ?

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-05-08, 08:02
Medlem
Nedan en rubrik från NA.se (kl 05:58)

Grannarna i Hjärsta dagen efter Lena Wesström-domen: ”Kan vara vem som helst”

Tyvärr är det en låst artikel.
Jag vet därför inte mer om vad grannar i Hjärsta säger eller tycker.
Men nog finns det väl folk i tråden som prenumererar på NA?

Nån som vet om åklagarna kommer att hålla en riktig presskonferens och berätta om vad de anser om domen?
Kanske bemöta den inlindade men svidande kritiken?
Citera
2020-05-08, 08:18
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Jag har letat efter, men inte hittat, förhör med honom i FUP.
Vet du om och i så fall var det finns?

Jag kikade också efter förhör med honom när FUP kom men hittade inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in