2020-05-07, 21:44
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Absolut. Och åtminstone HD har enligt FUP skrivit här.

Det var ju längesedan HD skrev i tråden under användarnamnet citrusblomman, sen om hon är inne och läser i tråden vet varken du eller jag.

Sprid inte dina *trådsanningar*.
Senast redigerad av Smhf 2020-05-07 kl. 21:48.
Citera
2020-05-07, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Rättsläkaren är inne på att mordvapnet kan vara en liten hacka eller mindre yxa, läste jag nyss i domen.
Alternativt två olika mordvapen men åtminstone en vass kant.
Så ficklampor och armeringsjärn osv kan nog räknas bort
Om det är två olika mordvapnet, kan det tyda på två olika gärningsmän. Om jag förstod rätt var det tre av slagen som var med sådan kraft att de var dödande.
Citera
2020-05-07, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Och hon har använt ett flertal olika konton, vilket är emot reglerna, iaf om man i samma tråd använder olika konton och backar upp sina egna åsikter.
Ja, av FUP framgår klart att paret D och deras närmaste hade ett väldigt stort intresse i flashbacktråden. Aningen förvånande!
Citera
2020-05-07, 22:00
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Det var ju längesedan HD skrev i tråden under användarnamnet ******, sen om hon är inne och läser i tråden vet varken du eller jag.

Sprid inte dina *trådsanningar*.

Det är inte förbjudet enligt forumets regler att resonera och spekulera i att den som åtalats för mord och dennas fd maka går in i en nästan 9000 sidor lång tråd om fallet på Sveriges största forum, eller postar i den. Att 1.06:a är, så jag ersatte nicket du skrev med *** för att vara på den säkra sidan för har inte sett en självoutning.

Det vore förbluffande om de inte läser tråden.

Det vore inte chockerande om de avstår från att posta i den enligt filosofin "inga fingrar i syltburken när TR frikänt".
Citera
2020-05-07, 22:00
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Rättsläkaren är inne på att mordvapnet kan vara en liten hacka eller mindre yxa, läste jag nyss i domen.
Alternativt två olika mordvapen men åtminstone en vass kant.
Så ficklampor och armeringsjärn osv kan nog räknas bort

Två olika mordvapen? Har hört och läst förr att det kan vara indikation för två GM.
Citera
2020-05-07, 22:06
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Ja, av FUP framgår klart att paret D och deras närmaste hade ett väldigt stort intresse i flashbacktråden. Aningen förvånande!
Intresset har verkligen varit ömsesidigt 😉
Citera
2020-05-07, 22:12
Medlem
tinkyminkys avatar
Vilken jävla f*tta denna Stefan är. Otrogen mot frun, vill inte ha sina barn, otroligt bitter i alla sina meddelanden till Lena. Tror att han kan bestämma över henne i allt. Psykopat.

Om du läser här. Vi VET. Vi vet att det är du.

Hoppas du aldrig kan leva ett normalt liv igen. Ett liv utan fru, barn, pengar, jobb.

Hoppas du lider i all oändlighet. Spyr på dig.
Citera
2020-05-07, 22:24
Medlem
Lenas barn lider av att bo så nära SD. Tyvärr tror jag inte han har vett att flytta därifrån. Nej, istället flinar han åt Ester.
www.bildtagg.se/bild/zaqn6xxy9a0roxfstk3amb
Citera
2020-05-07, 22:35
Medlem
Alldeles nyss lyssnade jag på del 26 i "Rättegången" på yotube där Jonas "Sill*en" förhörs. Upplever honom som en fin och mycket sympatisk person, uppriktig och sanningsenlig. Kan förstå varför HD föll för honom.

Han tycker väldigt mycket om HD, det märks tydligt, men besvärades helt klart av SDs kontrollerande och snokade.

Man fattar verkligen även här vilken högst obehaglig individ SD är, även om Sill*en inte säger det på ett aggressivt sätt. Inte alls. Han är rak och klar och gör sitt bästa för att svara på frågor.

Han berättar en hel del som är mycket viktigt. Inte minst om vad HD faktiskt genomled och hur tvehågsen hon var. Och varför.

Min bild har klarnat betydligt. Inte minst om HD och de kval hon måste ha genomlidit. Kan verkligen rekommendera alla att lyssna på avsnittet.
www.youtube.rättegången del 26
Citera
2020-05-07, 22:37
Medlem
notknapparens avatar
Så här resonerade inte TR i domen mot Billy. Kanske var det så att åklagaren i det målet delade upp det i två delar (minns ej nu). Men åklagare Sammens tog upp de tidigare hoten och misshandeln för att visa upptakten till mordet, det kontrollerande beteendet :

"Det ska framhållas att tingsrättens uppgift i detta mål inte är att pröva om Stefan Davidsson agerat brottsligt mot Lena Wesström,eller någon annan i hennes familj,i nu aktuella avseenden. Den fråga tingsrätten måste ställa är om meddelandena och Stefan Davidssons agerande på något sätt bevisar att det är han som dödat Lena Wesström.46"
"Även om det framkommit att relationen mellan Stefan Davidsson och Lena Wes-ström delvis präglats av hot och kontrollerande beteende,är kommunikationen inte sådan att den binder Stefan Davidsson till mordet på Lena Wesström den 14 maj 2018. I detta sammanhang har det betydelse att det material som åklagarna redovisat till stora delar är sådant som ägt rum relativt lång tid före den 14 maj 2018.
"

https://www.docdroid.net/84kSbmc/orebro-tr-b-2705-18-aktbil-497-dom-stefan-davidsson-expedie-pdf#page=47

Exempel:

"Den 13 augusti 2017 skriver Stefan Davidsson: ”Tänker igen nu att det bästa vore om du dog i natt” (s. 198, aktbilaga 153). I sammanhanget ska framhållas att Stefan Davidsson badom ursäkt för sitt meddelande efter bara några minuter."

"Den 13 augusti 2017 skriver Stefan Davidsson: ”Tänker igen nu att det bästa vore om du dog i natt” (s. 198, aktbilaga 153). I sammanhanget ska framhållas att Stefan Davidsson badom ursäkt för sitt meddelande efter bara några minuter.I november 2017 skriver Stefan Davidsson: ”Du får mer än gärna dö på de isiga vägarna om du vill ha det så här” (s. 266, aktbilaga 153). Även vid det tillfället bad Stefan Davidsson om ursäkt endast efter några minuter efter meddelandet."
Citera
2020-05-07, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Och du har fortfarande missuppfattat innebörden i ordet ”fullödigt” - vilket var vad jag påpekade.
Ånej, du glömmer att jag vände mig till Pablito, kontot som inte vet att användningen av ordet 'fullödig' i det sammanhang h*n där gjorde, innebär en kvalitetsvärdering.

Om Pablito drömmer om att HR vid ett överklagande skulle vara beredda att köra om hela den 20 dagar långa tingsrättsförhandlingen, kommer h*n att bli besviken. Det kommer INTE att ske!

Däremot är jag helt övertygad om att en förhandling i HR och den efterföljande domen därifrån, allt kommer att vara lika exemplariskt fullödigt som hanteringen var i Örebro TR.

#TeamÖrebroTingsrätt
Citera
2020-05-07, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fribbä
Jag stirrade på händelserna mellan 23 och framåt och velade lite om det var möjligt att för SD att cykla den sträckan på 4 min 45 sekunder (från ca 00:03) för att ta mobilen så den pingar masten runt 00:07.

Även om det var väldigt tight så skulle det gå med cykel - även om det kändes som det blev lite väl mycket fram och tillbaka.

Detta mönster som du hittade nu ger dock tidslinjen en helt annan karaktär. Då mönstret starkt pekar åt att det är en schemalagd händelse.

1. Tar sig ut mellan 23:15 och 23:20. Tar sig till BP med LW.
2. Slår ihjäl LW omgående.
3. Spenderar 5 minuter på platsen efter mordet. Lämnar runt 23:38. Dumpar telefonen närmare Hjalmar-masten.
4. Hemma och öppnar PDF vid 00:00:00
5. Skickar några telegram till LW. Sista vid 00:03:14
6. Svarar på mail vid 00:23 (från mobil)
7. Skickar telegram till LW vid 00:29
8. Vad som händer vid 00:47 vid LWs mobil kan jag inte svara på. Antingen så gör någon något med mobilen eller så är det en vanlig schemalagd händelse.
9. Hemma och slår på sin mobil vid 01:13
10. Cyklar ut och stänger av Lenas mobil vid 01:41. Här tar han med sig mobilen för att göra sig av med den.

Det finns gott om tid att vara hemma, tvätta sig, byta om, sätta igång en tvättmaskin och så vidare. Alltså tiden från 00:00:00 och framåt.

Ovan tidslinje är jag mer bekväm med då den inte förutsätter en massa fläng in och ut. Intressant!

Låter trovärdigt. Nåt sånt. Ska fundera vidare på tiderna lite.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in