2020-05-07, 22:14
Medlem
Lunatics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chokladvanilj
Så han fick uppdraget av BB för att han vill se ut som en N? Rimligt...
BB påpekade för Mergim att det räcker med Brun utan sol i direktsändning.
Du kanske missade det.
2020-05-07, 22:15
Medlem
__Alez__s avatar
Har BB pratat med Mergim i bikten och hört efter vad han sa?
Martin blev ju inkallad efter sin incident visserligen var han packad och fick väl en tillsägelse för det beteendet.
2020-05-07, 22:17
Medlem
Lunatics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emmvalentine
Megahjärtat = hans smeknamn, men ja det lär väl inte spela nån roll för er som håller på nu
Mergims smeknamn?
Han pratade till Jassa, som Mergim säger Hjärtat till då och då.
och sen hoppades på att han skulle få behålla sina 2 flaskor också.
Pajjas.
2020-05-07, 22:17
Medlem
kermiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conny63
Vi skall bli bruna som negrer hjärtat. , tycker det är solklart

Helt klart. Min sambo är från Skåne och det låter som neger, men hon är inte 100%.
Med tanke på hans kvinnosyn och när han säger till Frida att han hade klappat till henne utanför huset gör det hela inte det bättre.
2020-05-07, 22:18
Medlem
Emmvalentines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunatic
Mergims smeknamn?
Pajjas.
Ja mega menade jag
2020-05-07, 22:19
Medlem
Blir ju lite märkligt ifall Mergim får vara kvar nära han säger neger, när andra fått åka för Jude-relaterade uttalanden
2020-05-07, 22:22
Medlem
Emmvalentines avatar
Citat:
Ja mega menade jag

Citat:
Ursprungligen postat av Lunatic
Mergims smeknamn?
Pajjas.
Ja han kallas så...säger det ofta !
Ja han gillar ju va brun ...passar himla bra i det dessutom
2020-05-07, 22:25
Medlem
Den stora skillnaden när det kommer till Kim och Isabelle är att de resonerade kring hur judar är och en av dem sa bland annat ”mm, jag hatar judar!”. De åkte alltså inte ut för att de använde ordet jude utan det var hela sammanhanget.

Mitt resonemang rättfärdigar inte att säga ”n**egerboll” eller ”brun som en n**er” men det är helt klart olika nivåer och bör inte ge lika allvarliga påföljder.

Däremot så tycker jag som sagt att hund, råtta, smuts, spotta på, hota osv borde ha fått ordentliga påföljder. Synd att Aftonbladet inte lyfte den vinkeln istället.
2020-05-07, 22:28
Medlem
kermiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fantaorose
Blir ju lite märkligt ifall Mergim får vara kvar nära han säger neger, när andra fått åka för Jude-relaterade uttalanden

Det är redan märkligt att få stanna efter kränka kvinnor. Trodde att med #metoo hade man lärt sig läxan att kvinnor inte skall få bli kallade fitta, smuts, hund, råtta eller att spotta på kvinnor. Det man märker dock i många fall är att många kvinnor verkar gilla det. Hade jag sagt det och någon i min familj hört det hade morsan blivit skogstokig. Å andra sidan är morsan ett barn av preussiska föräldrar som fostrade henne till hyfs, hårt arbete och respekt för andra. Svenskarna är idag ett patetiskt folk (trots att jag är då helsvensk och halvtysk) men jag ogillar denna flathet.
2020-05-07, 22:29
Medlem
Bbbloopers avatar
Hur fan kan Tv4 låta Mergim vara kvar efter sin Negerincident?? Agerar dom inte nu lär det bli ramaskri så PK dom försökt vara tidigare genom att kasta ut 2 deltagare och avbrutit sändningen flera gånger om dan i 80 dagar för att vi som ser inte ska bli upprörda över språkbruket..
Om jag inte minns fel har han ju även 2 individuella varningar sen tidigare så då blir tredje gången gillt = utkastad. Bye Mergim
2020-05-07, 22:29
Medlem
Emmvalentines avatar
Känns verkligen som ni kan lägga ner detta nu med vad ni tror han säger.! Som jag sagt förr så har sååå många av er kallat han så sjukt mycket rasistiska och andra rejält dömande saker här inne, så ni kan verkligen bara knipa igen nu eller skärpa er framöver! Skäms fan ibland fast jag inte ens känner er. Bara omognad eller provocerande barn som beteer sig så.
2020-05-07, 22:32
Medlem
Lunatics avatar
Citat:
Känns verkligen som ni kan lägga ner detta nu med vad ni tror han säger.! Som jag sagt förr så har sååå många av er kallat han så sjukt mycket rasistiska och andra rejält dömande saker här inne, så ni kan verkligen bara knipa igen nu eller skärpa er framöver! Skäms fan ibland fast jag inte ens känner er. Bara omognad eller provocerande barn som beteer sig så.
Käften nu. Mergim ska stå sitt kast när han gjort allt han gjort i huset. Inte första gången det slinker skit ur munnen på Mergim. Konstigt att du försvarar sånt beteende.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in