2020-05-07, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Nei han har klart og begå et drap uten å legge spor etter seg. Han er ikke den første og heller ikke den siste. Uten lik vanskelig å få noe på noen.

Snakk om tunnellsyn og nekte å ta innover seg at man kan ha tatt feil 😅😅😅😅

"Nei å nei jeg vil ikke at det skal være sant at TH er uskyldig 😪😪😪"
Citera
2020-05-07, 20:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
Får håpe de nå konsentrerer seg om andre ting en å grave i hagen til TH, og kutte ut dette her tullet de har holdt med siste uken.
Snakk om å troppe opp med beredsskapstropp og stoppe en 70åring i morgentrafikken. Selve definisjonen for politiet å gå fra hero to zero i dag.

Når man har den kunnskapen man har om TH, og at han i tillegg er i besittelse av magnum-revolver og hagle, så pekker man ikke på døren hjemme for å arrestere han, og spesielt ikke i en sak som dette. Det kunne fått et tragisk utfall hvis man hadde troppet opp på døren, og holdt håndjern i den ene hånden og et A4-skriv i den andre. Strafferammen for det han er siktet for er trossalt 21 år.
Citera
2020-05-07, 20:12
Bannlyst
Citat:

Alt peker mot han. Jeg ba deg komme med noen hendelsesforløp, men at du ikke klarer det, er jo for at det rett og slett ikke finnes noen andre hendelsesforløp. Det du kommer med kalles selvmotsigelse.
Citera
2020-05-07, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Når man har den kunnskapen man har om TH, og at han i tillegg er i besittelse av magnum-revolver og hagle, så pekker man ikke på døren hjemme for å arrestere han, og spesielt ikke i en sak som dette. Det kunne fått et tragisk utfall hvis man hadde troppet opp på døren, og holdt håndjern i den ene hånden og et A4-skriv i den andre. Strafferammen for det han er siktet for er trossalt 21 år.

Hvor kommer magnum-revolver og hagle fra? Her er åpenbart noe jeg har gått glipp av...
Citera
2020-05-07, 20:13
Medlem
Citat:

Men er du helt sikker på at han er uskyldig? Jeg velger å avvente med en så bastant påstand, se hva politiet svarer med. De hevder å ha flere kort i ermet. Men dette var ikke en bra start. Og de bør komme med ganske mye hvis de skal fremstå troverdige nå.
Citera
2020-05-07, 20:15
Medlem
Citat:
Dette var nytt for meg, har ikke hørt noe om at politiet har spurt om slikt, vil tro dette skjedde første halvåret, men ikke så aktuelt nå lenger. Det som derimot er ganske sikkert er at forskning om slike saker ofte viser at GM går langt i hjelpe politiet ved slike henvendelser. Det er en kjent sak. Handler trolig om samvittighet på et eller annet plan.

Det er jo påfallende at du går fra å ikke ha fått med deg ting, til å konstatere at det sikkert ikke er så aktuelt nå lenger. Så lenge man ikke har fellende bevis, så er det vel i høyeste grad aktuelt hva Tom Hagen tenker om aktuelle gjerningsmenn. Han har jo, ref informasjon i VG, alltid vært klar på at løsningen ligger i nærmiljøet, er ikke det litt rart at han insisterer på det hvis det er han selv som står bak det hele ? Kan du henvise til forskningen du sikter til ?
Citera
2020-05-07, 20:15
Medlem
Citat:
TH har aldri stilt opp for media, og kommer neppe til å gjøre det heller, Ingen av barna har heller stilt opp. Spesielt det skuffer meg for hva betydde egentlig AEH for barna sine, så lite at de ikke engang kan stille opp med en bønn til de såkalte kidnapperne. Med mindre det finnes info om at AEH ikke var en god mor hva er det som gjør det? Men når far havner i varetekt er de der?

Hvis det fantes en ektepakt som var skrevet etter 1993 tror du media ville latt vær og fortelle det?

Og hvis den fantes burde jo TH og barn stå frem med det? (selv om det ikke var offentlig) kunne de sivet det ut i media. Det finnes nok ingen ektepakt etter dette, og som jeg ser det var denne ektepakten omtrent som et fengsel for AEH.

For selv om det var sannsynlig at den ville bli omstøtt i retten var det ingen garanti. Hadde du våget og kjøpe en leilighet og låne nesten alle pengene ( gitt leiligheten kostet 2000000 (billig) ville hun måtte låne nesten alt i en alder av 67 år. Hun ville sikkert ikke engang fått så mye lån.

Hun hadde med andre ingen muligheter før hun evnt, ville fått omstøtt denne ektepakten, men så langt kom hun jo ikke.

Helt enig. Ännu ett bevis på att TH är chefen i familjen. Barna vet säkert mer om det turbulenta förhållandet mellan TH och AEH än det vågar medge.

Tror barna tragiskt nog tänker på arv, jobb och pengar. Iallafall några barn jobbar ju på företaget till TH. Skulle inte förvåna mig om barnas bostäder också står i THs namn.
Så kanske precis som AEH blir det utan allt de äger om det inte hjälper/stannar hos TH.
Citera
2020-05-07, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Hvis det ikke var TH, barn eller andre som kunne "tjene noe på det", så vil jeg vel si at noen kan ha tjent på det? De har jo tjent 1 million euro, 10 millioner norske kroner, og målet var vel så mye som mulig opp mot 9 millioner euro? De sa seg vel fornøyde med 10 millioner og et "godt gjennomført" oppdrag. De kunne jo ikke slippe henne fri da hun ville vært den eneste som kunne kjenne dem igjen/peke dem ut. Livstegnet kom vel aldri fordi det tok så lang tid. Hadde han overført tidligere, så kanskje de hadde vist noe livstegn og fått enda mer penger før de endte det.
Dette er jo selvfølgelig bare teorien dersom det er en reell kidnapping av noen fremmede da.
Lett offer til å være milliardærer også, ingen luksus bolig med god sikkerhet. Lett mål.

Utelukker ikke at du har rett, i såfall vil vi trolig aldri finne ut hva som skjedde før da er de proffe. Uansett synes jeg familien krever mye av politiet. Og gir lite tilbake
Hvis de virkelig var intr.i å få vite hva som skjedde med mor/ektefelle burde de kanskje ofre en promille av formuen som dusør til de som kan gi opplysninger som fører til oppklaring. De fleste synes vel det er merkelig vil jeg tro. Tross alt brukte politiet 6 mnd på og finne ut om det var noe i denne kidnappingen.
Hvor mye tid og penger mener du at vi skattebetalere skal betale for å finne ut hva som skjedde med AEH

Og hvorfor verdsetter ikke familien sin mor og kone såpass at de kan bruke en promille av formuen sin til å finne ut hva som skjedde med moren.
Bare det og love dusør for tips som kan føre til pågripelse ville hjulpet mye. Hvis de ikke gjør det vil de trolig aldri få vite hva som skjedde med mor og kone.
Ingen kidnappere vil stå frem og fortelle noe som helst uten gulrot.

Jeg forventer i tillegg en forklaring på hvorfor denne ektepakten ikke ble endret siden 1993. Hvis man ikke forventer forhåndsdømming er dette et minimum av hva de bør gå ut med.
Citera
2020-05-07, 20:17
Medlem
Vossevangens avatar
Dobbel
Citera
2020-05-07, 20:18
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Alt peker mot han. Jeg ba deg komme med noen hendelsesforløp, men at du ikke klarer det, er jo for at det rett og slett ikke finnes noen andre hendelsesforløp. Det du kommer med kalles selvmotsigelse.
Orderud: «Alt peker mot Tom Hagen (som drapsmann eller medvirker til drap)»
Lagmannsretten: Bevisene gir ikke skjellig grunn til å mistenke Tom Hagen for drap eller medvirkning til drap».

Orderud har ikke sett påtalemyndighetens bevis.
LR har sett og vurdert påtalemyndighetens bevis.

Orderud er derved et levende eksempel på den type tunnelsyn som kan ha rammet politietterforskerne og påtalemyndigheten.
Senast redigerad av Vossevangen 2020-05-07 kl. 20:22.
Citera
2020-05-07, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
Orderud: «Alt peker mot Tom Hagen (som drapsmann eller medvirker til drap)»
Lagmannsretten: Bevisene gir ikke skjellig grunn til å mistenke Tom Hagen for drap eller medvirkning til drap».

Orderud har ikke sett påtalemyndighetens bevis.
LR har sett og vurdert påtalemyndighetens bevis.

Selv om bevisene juridisk sett ikke oppfyller vilkårene for mistankegrunnlaget betyr ikke at det ikke er en faktisk overvekt av sannsynlighet for at han har gjort det. Det kan godt hende at samtlige dommere tenker at han har gjort det, men selv de må følge lovens rammer.
Citera
2020-05-07, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Dette er spill for galleriet. Politiet kunne ikke starte full åstedsgranskning like etter at AEH forsvant. Da ville politiet få skylden for at hun ble drept. Da ville Hagen-barna klaget på uforstand i tjenesten hos politiet. Udugelighet. Osv. Kidnappingsplottet må vare i minst 9 uker for at løsepengekravet skulle være mulig å innfri. Politiet kunne ikke ha gått ut med kidnappingshistorien, uten å sette AEHs liv i fare.

Nå har politiet etterforsket mulige kidnappere i halvannet år, snart to år. De finner ingen kidnappere. Det finnes ingen løsepengeinnkrevere. Politiet finner bare løse ender. Ingenting. Dekkhistorien er og blir en dekkhistorie. En bløff om hva som kunne ha skjedd den dagen.

Jeg har spurt tidligere, og spør igjen, de som er lokalkjente. Er det noe i forhistorien til Tom Hagen som kan ha utløst et dypt hat og en bunnløs forakt for politietaten.

Så til politiets beviser, som lagretten mener ikke holder. Politiet har sikret bevisene gjennom samarbeid med britiske NCA. Er dette et tilfelle der lagdommerne ikke har tilstrekkelig kompetanse til å vurdere bevissikringen?

Politiet mener å ha Tom Hagens DNA + AEHs biologiske spor på samme gjenstand i boligen. Dette beviset knytter TH til drapet på AEH. Kvalitetssikret av NCA. Men underkjent av to norske dommere i dag.

Det har skjedd tidligere at når politiets bevissikring tar et steg fremover, så henger dommere og rettssystemet etter. Det tok tid før rettsvesenet anerkjente DNA-bevis også. Dette er også et dynamisk felt, der det hele tiden skjer en utvikling, bevisene dommerne underkjente i dag kan bli godkjente og helt vanlige i morgen.

Men legg merke til, Hagen-barnas appell til politiet om å etterforske saken som kidnapping, enda et eksempel på å slå inn åpne dører. Det er nettopp det politiet har gjort. De etterforsket saken som en kidnapping, men det ga ingen resultater.

Så. Her er det bare å la etterforskningen gå videre. Før eller senere vil politiet finne beviser som holder i retten. Om det er dommerne som må ha opplæring i tolkning av nye bevisvurderinger, eller om det er politiet som må finne flere og bedre beviser ... time will show.

Mulig du bør jekke deg ned litt. Du har i lang tid jobbet og skrevet med hvor skyldig TH er, hengt han ut med både det ene og det andre. Om han blir funnet uskyldig - som faktisk godt kan hende nå, så ser jo din skrivehistorikk her inne ikke så pen ut..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in