2020-05-07, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Serpient1
Føler deg.. Desverre stiller penger sterkt for enkelte mennesker...

Vi vet aldri om de hadde en annen ektepakt i ettertid som ble skrivd på formue dvs penger. Vi er vel kun kjent med det som er tinglyst rundt eindom? eller tar jeg feil..

Uansett vis TH er uskyldig stiller han opp i media å forklarer seg selv rundt det.
Men igjen alt antyder at han er skyldig med måten han har håndtert alt fra ikke dusør til ja you name it..

Det er desverre som de sier no "face" no case...

TH har aldri stilt opp for media, og kommer neppe til å gjøre det heller, Ingen av barna har heller stilt opp. Spesielt det skuffer meg for hva betydde egentlig AEH for barna sine, så lite at de ikke engang kan stille opp med en bønn til de såkalte kidnapperne. Med mindre det finnes info om at AEH ikke var en god mor hva er det som gjør det? Men når far havner i varetekt er de der?

Hvis det fantes en ektepakt som var skrevet etter 1993 tror du media ville latt vær og fortelle det?

Og hvis den fantes burde jo TH og barn stå frem med det? (selv om det ikke var offentlig) kunne de sivet det ut i media. Det finnes nok ingen ektepakt etter dette, og som jeg ser det var denne ektepakten omtrent som et fengsel for AEH.

For selv om det var sannsynlig at den ville bli omstøtt i retten var det ingen garanti. Hadde du våget og kjøpe en leilighet og låne nesten alle pengene ( gitt leiligheten kostet 2000000 (billig) ville hun måtte låne nesten alt i en alder av 67 år. Hun ville sikkert ikke engang fått så mye lån.

Hun hadde med andre ingen muligheter før hun evnt, ville fått omstøtt denne ektepakten, men så langt kom hun jo ikke.
Citera
2020-05-07, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
Du bare vil at det skal være han, trist å lese.

Tror nok det er noen som mener han er skyldig, uten å synes det er spesielt hyggelig. Men har de ikke bevis, så mener jeg at man må tenke at han er uskyldig. Tenke at politiet sjeldent har benyttet så mye ressurser, og så lang tid. Finner de ikke bevis, så peker det i retning at han ikke har skyld. I dag er det nærmest umulig å begå drap uten å legge igjen spor. Men nå får vi se om de har noe mer, de rasler stadig med sablene.
Citera
2020-05-07, 18:01
Medlem
Citat:
Du bare vil at det skal være han, trist å lese.

Har du bedre forslag, eller er du så naiv at du tror folk dreper på gøy, risikerer 20 års fengsel. Ja det er trist og lese, men enda tristere og lese hvilken skjebne AEH fikk, sannsynligvis innelåst i et ekteskap etter at barna var voksne med små muligheter til å komme seg ut av det.

Jeg er åpen for andre løsninger, men lite tyder jo på at det finnes alternativer, som jeg allerede har skrevet finnes det en, og det er at AEH har dødd som følge av kidnappingen og de dermed ikke hadde noe og true med. Du er vel ikke så dum at du tror på teorier om at kidnappere som hevner seg fordi de ble kastet ut av lokaler med å kidnappe, drepe en helt uskyldig dame,

Jeg vet jeg har tunnelsyn, hvis det kan være til trøst, har jeg faktisk vekslet frem og tilbake om han er skyldig eller ei helt til nylig.

Kanskje det virker trist på deg, men da foreslår jeg at du lanserer alternative teorier?
Citera
2020-05-07, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
TH har aldri stilt opp for media, og kommer neppe til å gjøre det heller, Ingen av barna har heller stilt opp. Spesielt det skuffer meg for hva betydde egentlig AEH for barna sine, så lite at de ikke engang kan stille opp med en bønn til de såkalte kidnapperne. Med mindre det finnes info om at AEH ikke var en god mor hva er det som gjør det? Men når far havner i varetekt er de der?

Hvis det fantes en ektepakt som var skrevet etter 1993 tror du media ville latt vær og fortelle det?

Og hvis den fantes burde jo TH og barn stå frem med det? (selv om det ikke var offentlig) kunne de sivet det ut i media. Det finnes nok ingen ektepakt etter dette, og som jeg ser det var denne ektepakten omtrent som et fengsel for AEH.

For selv om det var sannsynlig at den ville bli omstøtt i retten var det ingen garanti. Hadde du våget og kjøpe en leilighet og låne nesten alle pengene ( gitt leiligheten kostet 2000000 (billig) ville hun måtte låne nesten alt i en alder av 67 år. Hun ville sikkert ikke engang fått så mye lån.

Hun hadde med andre ingen muligheter før hun evnt, ville fått omstøtt denne ektepakten, men så langt kom hun jo ikke.

Ja du har nok rett at de aldri kommer til å stille opp for media.. Er så mye som skurrer her...

Nevnte tidligere at AEH hadde nok fått minimum 30-40MNOK ved en skilsmisse utifra at hu har bidratt i hustanden siden dag èn med barn dvs. ( ett norsk liv økonomisk er verdt 30-40MNOK ). Vil anta hu hadde fått litt mer men ikke så allverden i forhold til TH's formue..
Men om hu hadde tørt å gå til skilsmisse er noe annet ja...

Som nevnt tidligere av noen andre, folk kommer selv grypende tilbake til ektemann selvom de blir slått å mishandla i sitt eget hjem... Så hva hu hadde tørt er ikke godt å si..

Ang ektepakten, vis det hadde vært en ny bedre en, så hadde nok Holden levert den til media ja, da den hadde "frikjent" TH for enkelte fordommer vi har rundt han ja! Sant sant
Citera
2020-05-07, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Onaturlig plats.. onaturlig för vem? För alla människor eller bara TH?
Det kanske var en brödkavel. Brukade TH baka?
Citera
2020-05-07, 18:06
Medlem
Citat:
Ja at han er forelsket i pengene sine er 1+1 etter den uttalsen ett familie medlem kom med spørr du meg. At han samlet på enkroninger å lagde halskjede av det.. Og ikke sparte litt for å kjøpe seg noe eller bruke de på is som de fleste barn elsker å gjøre da de føler seg "voksne". Han ville heller føle eiendel/makt på kronestykkene..

AEH hadde nok fått minimum 30-40MNOK ved en skilsmisse utifra at hu har bidratt i hustanden siden dag èn med barn dvs. ( ett norsk liv økonomisk er verdt 30-40MNOK ). Vil anta hu hadde fått litt mer men ikke så allverden i forhold til TH's formue..

Det store spørsmålet her er TH sååå psyko at han dreper kona si over 50 år for 2-4% av sin egen formue?

Ja det kan virke rart, men det trenger ikke være eneste årsak. Det kan også skyldes kontrollbehov (ektepakten i seg selv er et kontrollbehov) hun kan ha truet med å fortelle noe kriminelt han gjorde i starten av karrieren. Bare fantasien setter grenser. Det er liten tvil om at AEH ville vunnet frem med krav i formuen.
Men som bilde mitt av AEH er riktig har hun nok vært litt kuet, selvutslettende og slett ikke vært så sikker på at hun ville fått medhold.

Men om TH er så uskyldig som han hevder bør han kanskje gå ut med info om han ville støttet sin kone økonomisk hvis hun ønsket seg ut av ekteskapet.
Citera
2020-05-07, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Städskrubben kanske?
Kan ha varit en sopskyffel som han använde när han städade upp efter dådet. Glömde att skölja av den. Och hans DNA på skaftet. Brukade han sopa?
Citera
2020-05-07, 18:19
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Sant.

Det skal også nevnes at fåtallet slippes fri under disse 4 ukene med varetekt, derimot slippes under flesteparten fri etter 4 uker varetekt.

Altså man må lure på hvilken beviser politiet la frem for vareteksfengslingen som ikke holder i 4 uker engang..

Jag är böjd att hålla med där. Man hade fått vem som helst häktad i fyra veckor i Sverige på det som de rimligen måste kunna skrapa ihop här. Det är lite fishy, med nordsjömetaforik.

Däremot kunde man kanske ha synpunkter på faran att förstöra bevis etc. Men om nu Norge vill både ha kakan och äta den så vem är jag att ha invändningar? Bara han fastnar till sist. Och alla hans hantlangare.
Citera
2020-05-07, 18:20
Medlem
Personlig mener jeg at om TH nå løslates og de ikke har klart å finne noe på han bør de henlegge saken, skattebetalere har brukt nok penger på denne saken, hvis TH ønsker å finne ut hvem som kidnappet hans kone bør han enten utløse dusør til folk som kan gi tips som fører til saken bli løst, evnt. bør TH nå betale videre etterforskning. Dette fører jo ingen vei. Hvis familien og barna har noen som helst interesse av å løse denne saken er det sannelig på tide at de begynner å jobbe litt selv.

Og så til sist bør TH slutte og sende mailer til politiet om usannsynlige teorier. Det finnes nemlig forskning på at GM ofte driver på med slike teorier av en eller annen grunn, så ikke rart politiet fatter mistanke. TH har nesten 2 milliarder i formue, hvis han tror noe på disse teoriene selv bør han kunne bekoste privatdetektiv selv. Kjenner jeg er drittlei av denne typen som forventer alt av politiet og ingenting av seg selv.
Senast redigerad av Timbar 2020-05-07 kl. 18:27.
Citera
2020-05-07, 18:23
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
Ja.

Eller enda mer presist at 2 av 3 lagdommere ikke finner at det foreligger skjellig grunn til mistanke mot TH for drap eller medvirkning til drap. Disse 2 dommerne presiserer at bevisene politiet vektlegger som begrunnelse, i liten grad underbygger siktelsen om drap/medvirkning tik drap.

Ja hur är det med det där? Tingsrätten har ju godkänt häktningen men är det häktningen eller förvaringen som överklagats? Och avslagits?

Lydelsen anger ju häktningen, eller hur?
Citera
2020-05-07, 18:30
Bannlyst
Citat:
Gå etter gjerningsmennene som står bak dette off course

Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
I alle tilfeller vil man jo ta gjerningsmannen, men jeg mener hva du mener som kan ha skjedd hvis ikke TH står bak selv eller har leid inn noen. Hvilke alternativer har man? Hva mener du kan ha skjedd?

Men puslebiter og logikk er kanskje ikke din sterkeste side..
Citera
2020-05-07, 18:30
Medlem
Lonnrots avatar
Jag svarar själv:
Det är det fängsliga förvaret under häktningstiden som är problemet, inte häktningen i sig:
”Lagmannsretten besluttet å slippe Hagen fra varetekt, fordi de mente bevisene til politiet ikke var sterke nok til å holde ham varetektsfengslet i fire uker, slik politiet ønsket. De har siktet han for drap eller medvirkning til drap på Anne-Elisabeth Hagen.”

Så var det med den saken. Kanske likaså gott i coronatider. Fast TH får pendla till förhören och stå i bråten hjemme medan polisen far fram.

https://www.nrk.no/norge/politiet-om-den-dramatiske-utviklingen-1.15008810
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in