2020-05-07, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
I alle tilfeller vil man jo ta gjerningsmannen, men jeg mener hva du mener som kan ha skjedd hvis ikke TH står bak selv eller har leid inn noen. Hvilke alternativer har man? Hva mener du kan ha skjedd?

Det er noen som ville hevne seg på TH, det har han vel selv uttalt. De har drept AE fordi de vet at det ville ramme ham hardt. Drept den som betydde alt for ham. Dekket det til som en kidnapping, kanskje fordi de da visste at han ville bli mistenkt? Noe sånt.
Citera
2020-05-07, 18:35
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Det er noen som ville hevne seg på TH, det har han vel selv uttalt. De har drept AE fordi de vet at det ville ramme ham hardt. Drept den som betydde alt for ham. Dekket det til som en kidnapping, kanskje fordi de da visste at han ville bli mistenkt? Noe sånt.

Men hun ville ha skilsmisse. Det er jo stadfestet. Siden hun betydde alt for ham, må det ha rammet ham veldig veldig hardt.
Citera
2020-05-07, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Personlig mener jeg at om TH nå løslates og de ikke har klart å finne noe på han bør de henlegge saken, skattebetalere har brukt nok penger på denne saken, hvis TH ønsker å finne ut hvem som kidnappet hans kone bør han enten utløse dusør til folk som kan gi tips som fører til saken bli løst, evnt. bør TH nå betale videre etterforskning. Dette fører jo ingen vei. Hvis familien og barna har noen som helst interesse av å løse denne saken er det sannelig på tide at de begynner å jobbe litt selv.

Og så til sist bør TH slutte og sende mailer til politiet om usannsynlige teorier. Det finnes nemlig forskning på at GM ofte driver på med slike teorier av en eller annen grunn, så ikke rart politiet fatter mistanke. TH har nesten 2 milliarder i formue, hvis han tror noe på disse teoriene selv bør han kunne bekoste privatdetektiv selv. Kjenner jeg er drittlei av denne typen som forventer alt av politiet og ingenting av seg selv.

TH har sendt teorier fordi Politiet fra første stund har forespurt det, dette er godt dokumentert i det meste av aviser. Årsaken er jo åpenbar, hvis kidnappingen er reell så kan det jo hende at Tom Hagen har interessant informasjon, eller så kan det hende at han går på en smell og kommer med informasjon som politiet kan bruke mot han.
Citera
2020-05-07, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Men hun ville ha skilsmisse. Det er jo stadfestet. Siden hun betydde alt for ham, må det ha rammet ham veldig veldig hardt.

Den ektepakten blir også problematisk i denne vinklingen, men mulig den ikke var tinglyst, og noe de alle hadde glemt eksisterte? At den ble laget da det var problemer., men at alt løste seg.Og det med skilsmisse er kanskje noe som ikke stemmer? Barna mener å kjenne foreldrene godt, og hevder å komme fra et "svært godt hjem", ikke bare godt. Det er store ord. De fleste kommer "bare" fra et greit eller godt hjem. Det blir vanskelig å tro på politiets versjon. Det virker heller ikke som de har bevis som understøtter det.
Citera
2020-05-07, 18:40
Medlem
(2. mai -20) "Om det bevisst er jobbet med å villede politiet i Hagen-saken kan det være aktuelt at de også betaler for etterforskningen, mener tidligere polititopp Hanne Kristin Rohde."
https://www.nettavisen.no/nyheter/tidligere-polititopp-staten-kan-vurdere-soksmal-mot-domfelte-i-hagen-saken/3423961947.html

Hva tenkte hun da hun sa det, og hvorfor kom hun med dette nettopp i forbindelse med denne saken? Hva om den/de skyldige ikke har penger å betale for etterforskningen med?
Citera
2020-05-07, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
(2. mai -20) "Om det bevisst er jobbet med å villede politiet i Hagen-saken kan det være aktuelt at de også betaler for etterforskningen, mener tidligere polititopp Hanne Kristin Rohde."
https://www.nettavisen.no/nyheter/tidligere-polititopp-staten-kan-vurdere-soksmal-mot-domfelte-i-hagen-saken/3423961947.html

Hva tenkte hun da hun sa det, og hvorfor kom hun med dette nettopp i forbindelse med denne saken? Hva om den/de skyldige ikke har penger å betale for etterforskningen med?

Rohde er et nek, tankene hennes rundt Baneheia er jo skremmende.
Citera
2020-05-07, 18:54
Medlem
"Hagen-barnas bekymring: «Hvem leter etter mamma?»"

"Ifølge forsvarer Svein Holden er Tom Hagens bekymring at politiet nå kastet bort verdifull tid ved å etterforske feil mann. Barna deler samme bekymring."

" Disse tre barna er født og oppvokst i et svært godt hjem."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/vQ2zM5/hagen-barnas-bekymring-hvem-leter-etter-mamma

"HAGEN-BARNA MED KLAR BESKJED TIL POLITIET:
– Må etterforskes som kidnapping"
https://www.tv2.no/a/11432982/

"Forsvareren sier at det Hagen frykter er at politiet har brukt ressursene sine feil og at de dermed ikke vil klare å oppklare saken."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/BR9vzG/lagmannsretten-vil-loeslate-drapssiktede-tom-hagen-han-er-naturligvis-fornoeyd
Senast redigerad av POlROT 2020-05-07 kl. 19:03.
Citera
2020-05-07, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
"Hagen-barnas bekymring: «Hvem leter etter mamma?»"

"Ifølge forsvarer Svein Holden er Tom Hagens bekymring at politiet nå kastet bort verdifull tid ved å etterforske feil mann. Barna deler samme bekymring."

" Disse tre barna er født og oppvokst i et svært godt hjem."

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/vQ2zM5/hagen-barnas-bekymring-hvem-leter-etter-mamma

"HAGEN-BARNA MED KLAR BESKJED TIL POLITIET:
– Må etterforskes som kidnapping"

https://www.tv2.no/a/11432982/

Det er mye som aldri offentligheten får vite i denne saken, det er vel det eneste som er helt sikkert.

Men hvordan kunne politiet, etter og ha tatt trusselen i brevet vedrørende overvåkning fra 'kidnapperene' drive med åstedsundersøkelser døgnet rundt med flombelysning om nettene? Det spørsmålet har jeg stilt meg selv mange ganger. Biler med politi registrerte skilter osv. Ris til egen bak for at de ikke sikret ferske vitneopplysninger allerede da.

Og se barna nå be politiet om å etterforske det som en kidnapping et snaut år etter de endret hovedhypotese gjør meg oppriktig kvalm.
Citera
2020-05-07, 19:07
Medlem
Velkommen til gutteklubben, kameraderiet,heter det.Her tas det beslutninger av hva pengene ber om.Norge er korrupt!
Citera
2020-05-07, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Det stod ju tidigare i tråden att hon, AEH, skulle ha pratat med sin arbetsgivare också vid den tidpunkten på morgonen, strax efter kl. 9.
Det måste väl arbetsgivaren i så fall ha vittnat om, så då måste hon ju ha levt på morgonen. Vart har det samtalet tagit vägen i diskussionen här?
Jag måste rätta mig själv. Hon hade pratat med en kontorsdam på THs arbetsplats. Men då måste ju hon ha blivit förhörd om saken. Var det verkligenAEH hon pratade med och inte någon annan kvinna som låtsades vara AEH?
Citera
2020-05-07, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
TH har sendt teorier fordi Politiet fra første stund har forespurt det, dette er godt dokumentert i det meste av aviser. Årsaken er jo åpenbar, hvis kidnappingen er reell så kan det jo hende at Tom Hagen har interessant informasjon, eller så kan det hende at han går på en smell og kommer med informasjon som politiet kan bruke mot han.

Dette var nytt for meg, har ikke hørt noe om at politiet har spurt om slikt, vil tro dette skjedde første halvåret, men ikke så aktuelt nå lenger. Det som derimot er ganske sikkert er at forskning om slike saker ofte viser at GM går langt i hjelpe politiet ved slike henvendelser. Det er en kjent sak. Handler trolig om samvittighet på et eller annet plan.

Men uansett hvordan man snur og vrir på dette kommer man jo ikke forbi det faktum at AEH har fortalt om et turbulent ekteskap til flere av sine venner/familier. Det er og gått ut info om at hun ønsket seg ut av ekteskapet. Og at det hadde vært slik i flere år. Men sikkert ikke helt enkelt å bryte opp et ekteskap etter så mange år. Nå vet vi lite om hva som gjorde at AEH ønsket seg ut av ekteskapet, man skal være forsiktig og antyde at det var pga. vold.
AEH fremstår for meg som den typen som holder ut ekteskap frem til barna er voksne, men det trenger ikke være vold med i bilde.
Det kan like godt dreie seg om forakt for ektemannen, og ikke minst et ønske om at TH ville gå av med pensjon så de kunne nyte en alderdommen sammen. Det kan være mange grunner.
Samliv kan være utfordrende uten at det er vold, og ofte blir slike problem veldig fremtredende
når barna flytter hjemmefra og man er henvist til hverandre.

Det har imidlertid gått noen rykter om husbråk natten i forveien, om det er noe hold i dette vet ikke jeg ikke, og tror ikke det er bekreftet av noen medier.

Men det trenger ikke nødvendigvis dreie seg om TH, det kan like godt dreie om AEH sin frustrasjon over å føle å måtte forbli i et forhold hun ikke lengre trives i.

Jeg skulle gjerne møtt TH for jeg føler jeg er en god menneskekjenner, jeg kunne neppe spådd om han var drapsmann, det jeg derimot føler hadde vært greit og vite om den personligheten jeg gjetter TH er stemmer.

Han er ikke nødvendigvis usympatisk, men tipper han grunnet stor søskenflokk og lite penger, en mor som døde da han var barn har fått et sterkt kontrollbehov. Og kanskje separasjonsangst som følge av at mor døde tidlig..

Det som er veldig typisk for gjerrige folk er at de vokste opp med lite penger, tror mange kan bekrefte det. Og da lite penger som følge av at familien hadde lite penger, ikke fordi mor eller far var et ødeland og brukte pengene feil.
Siden TH aldri har stått frem er det vanskelig og danne seg noe annet bilde av han, bortsett fra det som står i media.
Siden TH mistet moren som barn vil jeg også tro at han lider av en eller annen separasjonsangst. Jeg tror ikke nødvendigvis at han er en veldig vanskelig mann (med unntak av økonomi) Men han har trolig et veldig rigid skjema for dagene. Tipper han ikke er spesielt opptatt av å feste og har aldri hatt det hell
Citera
2020-05-07, 19:14
Medlem
Inte så förvånande att han släpps. Jag som relativt oinsatt i fallet men som har skrivit 2 inlägg i tråden kunde se att inget tyder på att polisen har några starka bevis mot Hagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in