Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Att det råder en liten procents tvivel räcker för att inte fälla gärningsmannen Stefan Davidsson. Du vet vem som är gärningsmannen, det vet Gloria och Snorjäveln också. Och Carinah. Men antar att tråden blivit oerhört mycket kortare om diskussionerna varit relevanta i tråden, och det kanske inte ligger i ert intresse?
Tingsrätten har rent juridiskt dömt rätt utefter Lindéns tankegång. Åklagaren har en annan uppfattning. Nu får vi se om hon hittar något som TR missat i förhandlingen och som kanske HR tar upp. Och därefter fäller fanskapet.
Ibland blir jag orolig för hur du tänker Pablo, Björn Lindén har dömt efter lagboken och motiverat sina och de andras beslut väl, gett hänvisningar till domar och hur de högre rätterna har sagt att bevisningen som lades fram ska tolkas, du vill väl inte att en dom ska fattas på hur domarens dagsform och politiska övertygelse ser ut?
Det bekymrar mig fortfarande att Hiding & Johansson försökte jäva ut Lindén, i mina ögon försökte de få in en enligt deras uppfattning mer välvillig domare t.ex Ulla Gustavsson som öppet bekänner sig troende i "könsmaktsordningen", politiska domar typ daCosta är förfärliga och hör hemma i Sovjetunionen eller DDR.