2020-05-07, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tack.
Ok, då tror jag att åklagaren kan besvara detta.
Kanske var hon inte tydlig nog med hur tidslinje såg ut?

Det är förargligt att man inte kan höra slutpläderingarna.

Ja, varför får vi inte höra eller läsa slutpläderingarna? Det undrar jag också.
Citera
2020-05-07, 17:16
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Djurhåren fanns inte på Lena om jag minns rätt, utan i bushen i närheten av Lenas kropp. På nån avbruten pinne. Det står ingenstans att det var kaninhår. Det kan det ju mycket väl vara. Men också från hare eller räv. Kanske t o m hund. Jag har letat - ser inget om kaninhår i NFC-rapporten. F ö kan det finnas flera NFC-rapporter än den jag laddat ner?

Djurhåret kunde ju inte ens artbestämmas.
Citera
2020-05-07, 17:16
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwind
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/lena-ville-fika-med-misstankte-mordaren/
" Enligt Lena Wesströms egna uppgifter till polisen hade hon bakat och ville bjuda på fika. Vilket avböjdes av mannen". Därefter började tjafset och hon vägrade gå ur bilen. Vad är så svårt att förstå? Lena stalkade Stefan. Lena var den som inte ville släppa taget.
Hon tog dessutom ledigt från jobbet en annan dag för att stalka sd där han befann sej och hånade honom för sin bandagerade tumme. Jag tror inte för en sekund på att SD fortsatte träffa den människan efter bilincidenten. ALDRIG. Det är lögner.
Artikeln över är från Juni och har tagits upp i tråden förut. Varför fortsätter du/ni tjata om detta? Den historien är klargjord av Lena själv i polisförhör.

Här är mer som inte har åldrats direkt väl.

Kämpa på #TeamÅsaHiding ! - It aint over until the Fat Lady sings...

Och så lite extragodis att grunna på för alla:

En bild säger mer än 1000 ord...
https://forumbilder.com/i/ro6E
Citera
2020-05-07, 17:18
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Ja, varför får vi inte höra eller läsa slutpläderingarna? Det undrar jag också.

Det kan nog vara känsligt och integritetskränkande särskilt mot Lena och hennes familj. Kan jag misstänka
Citera
2020-05-07, 17:19
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Själv tycker jag att djurhåren är mycket intressantare. Särskilt om det är kaninhår.
Särskilt om det är hår från tamkaniner.

Edit: detta hade visst redan körts ett par varv.
Senast redigerad av StudebakerHog666 2020-05-07 kl. 17:21. Anledning: tillägg
Citera
2020-05-07, 17:19
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grubbelman
Stefaan Davisson är mördaren i detta fall, även om TR o HD inte fäller så vet 99% härinne att så är fallet, även domaren är ju inne på detta, lätt att läsa mellan raderna, kanske inte för alla men 99% härinne, ev tilhör du de 1%

Jaha , vad jag kunnat läsa mig till i domen så utesluter inte Tingsrätten att det kan vara en annan GM, men jag kanske har tolkat det fel?!

Att 99% här inne på fb vet att så är fallet då är ju saken klar har du informerat Tingsrätten om detta?
Citera
2020-05-07, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Kunde hårstrået i slidan bedōmas? Hur får man in ett hårstrå dār? Eller snarare varfōr? Sitt eget eller någon annans?

Inte tror jag att de är en del av en sexlek typ "nu ska vi stoppa in lite hår under tiden, oj så fantastiskt". Att det ändå kan ske är inte så konstigt.
Citera
2020-05-07, 17:23
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Särskilt om det är hår från tamkaniner.

Edit: detta hade visst redan körts ett par varv.

Mycket som kommer köras flera varv innan vi vet om det blir överklagan och sedan innan HR dömer. De flesta av oss är besvikna och frustrerade och om det hjälper att älta här är det väl bra?

HD ska ha katt och JG hund förresten.
Citera
2020-05-07, 17:23
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
IT-teknikerna vet med all säkerhet om det då det hör till det mest basala.

Allt handlar ju om hur åklagarna lägger fram det material som finns; att cykla över till H*almar B väg och tillbaka tar några få minuter och därmed blir heller inte tidsspannet tajt. Men som sagt, det är under förutsättning att uppkopplingen har skett utan att mobilen varit i rörelse; som ett resultat av att det förflutit exakt tre timmar sedan senaste masthälsning. Den som har mera kunskap än jag får gärna göra invändningar här.
Ja, det är snårigt och invecklat och inte ens experterna har kunnat uttala sig tveklöst i fråga om mobilrörelser och annat då det existerar många parametrar att ta hänsyn till. Hade varit så mycket enklare med entydiga besked.

Ännu en teori; mobilen göms undan i ett buskage för att efter kl 00:03 hämtas upp och lämnas på andra sidan motorvägen. Men det är mindre troligt i och med att vetskap om nästa mastkontakt är okänd för den som handhar hennes mobil.

Vid en första anblick gällande mobilens riktning kl 23:38, så ser den ut att närma sig F*rdemansgatan, ja.
- En cykel slängd i en närliggande buske?

Ok, så då är din tanke att denna lucka inte varit så tajt för SD och att åklagaren hela tiden har haft koll på det. I så fall är det TR som missbedömt bevisningen?

Väldigt intressant din teori om cykeln som kan ha gömts där i buskarna! Den köper jag direkt.

Ett tag funderade jag på om SD genat över gården till HD. Det går gångvägar in mellan husen.
Citera
2020-05-07, 17:25
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Djurhåret kunde ju inte ens artbestämmas.

Borde vara viktigt. GM kan ju t.ex. haft med sin hund. Det finns ju flera alternativa GM som har hund.
Citera
2020-05-07, 17:25
Medlem
Finns det några analyser hos NFC kvar som står i kö, och som man väntar på? Något som man kanske inte sett som så viktiga, men som kan vara viktiga i det här skedet? Nån som har något minne av det i alla artiklar som varit?
Citera
2020-05-07, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Vilket föranleder mig att posta detta då jag är en som envist hävdat detta emedan genustrollen i sin oförmåga att skilja på bevis och pipiga röster lika envist hävdat livstid.

2020-04-06, 14:04

2020-02-20, 21:51

2020-01-12, 20:09

2019-12-28, 18:34

2019-12-13, 23:36
Bara att niga vackert och gratulera till imponerande korrekta "gissningar" (läs: juridiska bedömningar)!
Snyggt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in