Citat:
Ursprungligen postat av
Reviews
IT-teknikerna vet med all säkerhet om det då det hör till det mest basala.
Allt handlar ju om hur åklagarna lägger fram det material som finns; att cykla över till H*almar B väg och tillbaka tar några få minuter och därmed blir heller inte tidsspannet tajt. Men som sagt, det är under förutsättning att uppkopplingen har skett utan att mobilen varit i rörelse; som ett resultat av att det förflutit exakt tre timmar sedan senaste masthälsning. Den som har mera kunskap än jag får gärna göra invändningar här.
Ja, det är snårigt och invecklat och inte ens experterna har kunnat uttala sig tveklöst i fråga om mobilrörelser och annat då det existerar många parametrar att ta hänsyn till. Hade varit så mycket enklare med entydiga besked.
Ännu en teori; mobilen göms undan i ett buskage för att efter kl 00:03 hämtas upp och lämnas på andra sidan motorvägen. Men det är mindre troligt i och med att vetskap om nästa mastkontakt är okänd för den som handhar hennes mobil.
Vid en första anblick gällande mobilens riktning kl 23:38, så ser den ut att närma sig F*rdemansgatan, ja.
- En cykel slängd i en närliggande buske?
Ok, så då är din tanke att denna lucka inte varit så tajt för SD och att åklagaren hela tiden har haft koll på det. I så fall är det TR som missbedömt bevisningen?
Väldigt intressant din teori om cykeln som kan ha gömts där i buskarna! Den köper jag direkt.
Ett tag funderade jag på om SD genat över gården till HD. Det går gångvägar in mellan husen.