2018-10-27, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flushbuch
Om du hade läst mina inlägg bättre så hade du vetat att jag endast läst en bråkdel av denna mycket omfattande och ganska märkliga tråd. Tyvärr kan du alltså inte förutsätta att jag känner till dina hypoteser och antaganden utöver det som framgår av de inlägg jag direkt citerar. Jag vet att det är 'dålig stil' från min sida och i vanliga fall försöker jag vara mer påläst i trådar jag skriver i. Jag har, på gott och ont, gjort avsteg från min vanliga policy i den här tråden. Alternativet vore att inte komentera alls, eftersom jag saknar både tid och intresse att följa med bra i alla turer och diskussioner här. Du får ta det för vad det är alltså.

Intressant. Med en sådan tänkt aktör faller en del av mina invändningar.

Här tror vi alltså lika. Det verkar osannolikt.

Jo, även om jag inte är speciellt övertygad kan jag se detta scenario framför mig. Det känns möjligt. Någon instabil och självrättfärdigande religiös fanatiker som är på LW och ska tala henne tillrätta i 'sanningens och godhetens' namn. Något spårar ur och det slutar med att LW dör.

För argumentationens skull köper jag det här. Om det gick till så tror jag att följande måste gälla.

1. GM måste vara i eller nära församlingen (annars är det svårt att förklara den religiös motiverade upprördheten)
2. GM måste ha varit 'på' LW på liknande sätt flera gånger tidigare. Det här kan inte ha varit första och enda gången. Det vore otroligt.
3. GM måste vara känd i församlingen som 'svår', fanatisk, konfliktbenägen och påstridig. Det här är inte första konflikten av den här typen. LW är inte första personen GM påstridigt betraktat som 'syndig'. Allt annat verkar otroligt. Undantaget psykos är inte detta personlighetsdrag och övertygelser någon 'drabbas' av från en dag till en annan.
4. Något specifikt bör ha triggat konflikttillfället som slutade med LWs död. Något GM inte kände att h*n kunde backa från eller låta passera (exempel: LW planerar att återvända i sin pastorsroll och genomföra fler vigselakter). Den här sista punkten är jag mindre säker på, men det känns troligt att det skulle behöva vara något sådant.

Allt som allt; GM är en välkänt problematisk individ med en välkänd historia av konfilkter i största allmänhet och konflikt med LW i synnerhet. Flera i församlingen bör ha ställt sig frågan om personen kan ha något med LWs död att göra.

Då följer frågan. Finns det en sådan individ i eller nära församlingen? Känner du till någon med insyn i församlingen som skriver i tråden och kan ge oss ett omdömme om detta?

Tack! Detsamma (annars hade jag inte lagt någon större tid på att diskutera med dig).
Jag har som sagt inte läst tråden i någon större utsträckning, men man märker helt klart av att det råder en 'underlig stämning' här. Det kan tyda på att någon eller några aktivt försöker förgifta diskussionsklimatet, men det kan bero på helt andra saker också. Svårt (för mig) att säga.

LW:s församling är inte den typen av församling. Inte gammaldags, inte hård, dömande, fanatisk, extrem. Det är inte mer troligt att det skulle ske i den församlingen än vilken svenskkyrklig församling som helst att någon skulle gå bananas över något sådant. Folk tycker det är fel med otrohet men det är inget som får folk att tappa fattningen.

Man kan inte heller börja som pastor hur som helst. LW hade pastorsordinationen kvar, har alltså rätt att arbeta som pastor, så vitt jag vet, men pastor anställs man som, rent praktiskt, av en församling. Skulle det framkomma att den sökande lever i otrohet blir den inte anställd förrän det är avslutat och utrett och gått en tid.

En överreligiös, hårt dömande person, med mycket gammaldags syn på sex skulle inte trivas i den församlingen. Det skulle krävas en rejäl psykos, eller att personen lider av grav psykopati, för att någon från det hållet skulle göra något sådant. Om någon i kyrkans närhet skulle kunna vara MGM skulle folk från församlingen absolut tipsa polisen om det.
Citera
2018-10-27, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Sjukhuset brukar väl kallas Akademiska, eller var det förr i tiden?
Tror mer på US som i USA
Kallas för USÖ
Citera
2018-10-27, 22:01
Medlem
Darkwinds avatar
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/lena-ville-fika-med-misstankte-mordaren/
" Enligt Lena Wesströms egna uppgifter till polisen hade hon bakat och ville bjuda på fika. Vilket avböjdes av mannen". Därefter började tjafset och hon vägrade gå ur bilen. Vad är så svårt att förstå? Lena stalkade Stefan. Lena var den som inte ville släppa taget.
Hon tog dessutom ledigt från jobbet en annan dag för att stalka sd där han befann sej och hånade honom för sin bandagerade tumme. Jag tror inte för en sekund på att SD fortsatte träffa den människan efter bilincidenten. ALDRIG. Det är lögner.
Artikeln över är från Juni och har tagits upp i tråden förut. Varför fortsätter du/ni tjata om detta? Den historien är klargjord av Lena själv i polisförhör.
Citera
2018-10-27, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenrasande1
Kallas för USÖ

Akademiska kallas för UAS. Tror HD faktiskt menade USA.
Citera
2018-10-27, 22:42
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenrasande1
Kallas för USÖ
Ja, i Örebro men Uppsala var också på tapeten och där är det Akademiska eller Ackis
Citera
2018-10-27, 23:21
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Uppgifterna skall tydligen komma från polisutredningen:

Ja, det är väl ganska givet att MV:s källor då uppgivit att SD sagt till polisen att de hade ett smygförhållande för att kunna förklara eventuella DNA-spår.
Citera
2018-10-27, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Tippar på EGT
MV säger att det framkommit att SD och LW träffats i smyg..
Citera
2018-10-27, 23:25
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Jag håller med dig till 100% i alla skarpsynta inlägg som du skriver (tack för dem! de är en röd tråd genom en annars trasslig tråd) men här har jag gjort en lite annan bedömning.

Jag tror som du när det gäller det "speciella" inlägg som en del hann se. Hen borde ha hållt sig från att skriva - både för egen skull och för SD:s.
Citera
2018-10-27, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Jag håller med dig till 100% i alla skarpsynta inlägg som du skriver (tack för dem! de är en röd tråd genom en annars trasslig tråd) men här har jag gjort en lite annan bedömning.

Det var också min direkta tanke. Men det leder inte, som hen kanske önskade att hens alla inlägg försvinner för all framtid.

Men att hen begick regelbrottet med avsikt var uppenbart. Behöver yttre strikt ramverk för att hålla impulskontrollen i schack. Uppenbart.
Citera
2018-10-28, 00:10
Medlem
Citat:
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
Tack för bekräftelse, Draifos.
Det kontot och jag delar inte alla värdegrunder om man så säger.
Citera
2018-10-28, 01:40
Medlem
Citat:
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Aj som fan, det va inte bra, ser ut som jag är
skyldig EGT en ursäkt.

Tack.
Citera
2018-10-28, 06:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Fast nu vet vi ju inte om hon smög med SD, det är tråduppgifter som det finns anledning att kolla upp vem/vilka nick som skrev om smygande.
Jag har tidigare skrivit att om SD ville träffa LW på mordkvällen (av någon anledning) så kanske var det så att hon inte ville ha in honom i huset pga att barnen vet om tidigare strul (anmälningar till polisen).

Därför träffade hon honom utanför huset så barnen inte skulle höra att han var i närheten och att hon hade någon kontakt med SD. Därav en kortare promenad... mot staketet något 100-tal meter från hemmet.

Nu var det här ovan LW:s ev smygande gentemot barnen...

Kom på att det nog var SD:s ev smygande det handlande om nu... och vad han sagt till polisen för att förklara ev DNA-spår.
Senast redigerad av Tufsankatt 2018-10-28 kl. 06:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in