2020-05-07, 16:57
Medlem
FrankIsBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wint3riscoming
Relevant till covid-19? Inte mycket. Men lets go, Skåne har Sveriges högsta arbetslöshet. Hur du än vrider och vänder på det lilla vän

Som sagt, långt ifrån c19, men det stämmer inte om du tittar på statistiken över läns arbetslöshet.
Du ljuger således och är inte att lita på vilket är en länk bort för alla som orkar kolla.

Undrar just hur sjuktalen är i de olika länen nu under corona? Man kan ju tänka sig att de är högre i Lort-Sverige jämfört med Skåne.
Citera
2020-05-07, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrankIsBack
Det finns ingen som hindrar dig från att bära munskydd 24/7.

De väntar på att någon myndighetsperson ska komma hem till dem med munskydd och hålla en liten kurs i hur man använder dem.
Citera
2020-05-07, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Varför skulle skåningar vara bättre på att hantera viruset. Utveckla det är du snäll.

Det är inte jag som påstått det, det var någon annan.

Däremot har Skåne de facto lägre siffror som jag tror beror på bättre social distans, färre som måste åka kollektivt och tidigare restriktioner lokalt. Jmf Sthlm.
Citera
2020-05-07, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wint3riscoming
Lilla vän, det har dött 10x mer svenskar än tjecker i covid-19. Sen om svensken lever längre eller inte är inte relevant.

Jag pratade inte om svenskas livslängd? Vad snackar du om? Då vi inte vet hur många som har dött av covid19 i respektive land, så pratar du i nattmössan.
Citera
2020-05-07, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Ska bli kul att se vad säger när de upptäcker att 100% av befolkningen har haft C-19 om nåt år. Ska de lägga ner militären då?

Hehe. Nja, de kanske räknar med vaccin och om de gör det då tror jag att vaccin är nära. Det som är oroande är att de ratar sådana som haft covid. De måste ha gjort en analys som visar att folk får allvarliga och diskvalificerade följdsjukdomar eller -verkningar efter genomgången covid.
Citera
2020-05-07, 17:02
Medlem
RoyalTrashs avatar
Citat:
Ibland är det långsiktigt goda bättre än det kortsiktigt goda.

Och man skulle kunna diskutera länge vilken strategi som egentligen är den långsiktiga.
Citera
Bannlyst
Citat:
Som sagt, långt ifrån c19, men det stämmer inte om du tittar på statistiken över läns arbetslöshet.
Du ljuger således och är inte att lita på vilket är en länk bort för alla som orkar kolla.

Undrar just hur sjuktalen är i de olika länen nu under corona? Man kan ju tänka sig att de är högre i Lort-Sverige jämfört med Skåne.

Arbetslöshet per län. Jag tror alla andra håller med mig att 9.0 är högre än alla andra tal i listan
Här du din länk
https://www.ekonomifakta.se/Fakta/Regional-statistik/Ditt-lan-i-siffror/Nyckeltal-for-regioner/?var=19151

Blekinge län 8,0
Dalarnas län 8,1
Gotlands län 4,9
Gävleborgs län 8,6
Hallands län 4,8
Jämtlands län 7,6
Jönköpings län 5,2
Kalmar län 6,0
Kronobergs län 8,6
Norrbottens län 5,1
Skåne län 9,0
Stockholms län 6,1
Sverigemedel 6,8
Södermanlands län 7,7
Uppsala län 5,6
Värmlands län 5,1
Västerbottens län 6,9
Västernorrlands län 6,1
Västmanlands län 7,2
Västra Götalands län 6,2
Örebro län 7,4
Östergötlands län 8,3
Citera
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blygdben
När jag läst dessa texter ställer jag mig frågan: Vill man verkligen överleva intensivvård med respirator efter att ha varit svårt sjuk i Covid-19? Det är ju ett rent helvete i sig! Är det kanske inte skönare att lugnt och stilla få somna in medans man är nedsövd? Detta är en komplex fråga jag vet, men tanken kom till mig och jag kände att jag ville dela den.

Har man som patient något att säga till om när det gäller vilka vårdinsatser som ska göras tro?
Kan man skriva ett brev där det står att man inte vill ha livsuppehållande åtgärder eller är det endast läkare och anhöriga som har sista ordet?
Citera
2020-05-07, 17:03
Medlem
Bunsofsteels avatar
55% av dom som dött i Corona i Sverige bodde inte på äldreboenden.
Dvs. runt 1680 personer.

Det är fortfarande 50% mer än de övriga nordiska ländernas antal döda tillsammans (!).

Är det månne svenskarnas försvagade gener som spökar?

Kanske det som är huvudanledningen till den gigantiska importen av främmande DNA, för att få bättre genetisk spridning och mer livskraftig befolkning?
Citera
2020-05-07, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Nu är vi snart förbi Nederländerna i döda per capita.

Med tanke på att dödstalen i Nedeländerna förmodligen är dubbelt så höga än officiella siffror så är det nog en bit kvar.

https://www.nytimes.com/interactive/2020/04/21/world/coronavirus-missing-deaths.html

Netherlands
Mar. 16 - Apr. 26 51% 8,800 − 4,463 = 4,400

Sweden
Mar. 16 - Apr. 26 24% 2,500 − 2,516 = <100

Nederländerna har 4400 mer döda än siffrorna säger.
Sverige har mindre än 100 mer döda än siffrorna säger.
Citera
2020-05-07, 17:04
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerskorpan
Det är inte jag som påstått det, det var någon annan.

Däremot har Skåne de facto lägre siffror som jag tror beror på bättre social distans, färre som måste åka kollektivt och tidigare restriktioner lokalt. Jmf Sthlm.
Förklaringen är enkel: Dom är ju i stort sett danskar! Talar lika obegripligt och åker nog hellre till Köpenhamn än till Stockholm.
Citera
2020-05-07, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wedonthavetime
Vill du även ha bevis på att man pratar danska i Danmark?

Så du kan inte säga vad du grundar det på? Vi får avvakta som sagt till då vi ser vad överdödligheten ligger på när det gäller respektive land. Den statistiken har ju sina brister också, men det är den närmaste indikationen vi nog kommer komma.`Men det lär nog dröja fram tills årsskiftet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in