2020-01-25, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SurklendeSevje
Jeg fikk et klart syn i natt med frysninger og varmestråling. Jeg har aldri trodd på snåsamannen eller lignende, men dette var creepy. Gravrøysene i Fjellhamar bør det letes. Jeg har tidligere pekt ut skogområdet nord for huset. Men var ikke klar over hva som var der bortsett fra et tjern. Nå oppdaget jeg gravrøysene. Om man leser skiltet på google images fra gravrøysene kan de tidligere brukt av de gjenlevende til å markere sin makt og posisjon i samfunnet.
Dette strider mot min tidligere teori om at det er noen andre utenforstående. Det kan det fortsatt være også, men at skylden skal plasseres hos noen svært bevist og planlagt. Kan plasen ha en symbolisk verdi? Kam det være noen andre i familien? Er dette et turområde rett i nærheten som ofte er besøkt.

Gravere, grav i dette. Her tror jeg svaret ligger fremfor hemmelige bunkersanlegg støpt i en kjeller som er gravd ut for hånd
Takk for interessant informasjon, som ledet meg til det som står her! Enig i at det bør letes i slike områder og ev i sjaktene på Robsrud dersom det fremdeles finnes hulrom der etter sjaktingen/prøvestikkene som ble gravd.

Senast redigerad av POlROT 2020-01-25 kl. 09:30.
Citera
2020-01-25, 08:48
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Nei. Det finnes ingen fremmede GM som har overvåket huset i Sloraveien. Eller som har skrevet det falske trusselbrevet.

Det falske trusselbrevet peker direkte på TH. Han har hatt full informasjon. Han har hatt anledning. Og han "oppdaget" sin egen iscenesatte "forsvinning" av AEH.

Han vet godt at han har drept sin kone. Og han vet godt at politiet vil ta han for drapet. Det er bare et spørsmål om tid.
Varför skulle kidnappare skriva att man övervakat huset i "trusselbrevet", verkar ju totalt meningslöst. Men TH ville att det var så de sett var extranyckeln fanns alltså.
Citera
2020-01-25, 09:03
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Tror kamerat-nettverk oppløser seg og forvitrer når det blir kjent at mannen har planlagt og forsettlig drept sin kone.

Ved drap i affekt ville nok en eller to gamle venner latt være å vende han ryggen.

Men med denne forferdelige fakede kidnappingshistorien? Nei, her forsvinner venner og bekjente og forretningspartnere som dugg for solen. Han har nok merket det allerede.
Har du läst om Madsen som genomförde det mest vidriga brott man kan tänka sig? Han har många vänner kvar plus har nyligen gift sig i fängelset. Folk är märkliga.
Citera
2020-01-25, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror-Cthulhu
Det var bare en tanke, men jeg tror nok at denne forsvinningsaken har fått mye mer oppmerksomhet enn hva han drømte om.
Det tror jeg også. HVIS det er et oneman show, så har han uansett hatt vanvittig flaks med timingen til Futurum mennene. De ga kanskje mer oppmerksomhet enn ønskelig, men må ha forsterket kidnappings narrativet… i hvert fall i noen uker. Kan jo ha vært noen i "gutteklubben grei" (brorskap eller lignende) som har plassert seg selv foran kameraet. Det virker på meg som at vedkommende vet de blir filmet. Ihverfall han ene.
Citera
2020-01-25, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
I dagens samfunn er det vanskelig å skjule seg siden flere og flere har internett og får tilgang til interpols etterlysning av TH. Men kanskje han har en plan B fluktplan. Kanskje han har et lite hus på landsbygda i et eller annet u-land, Romania f.eks, kjøpt i et annet navn, og så har han en safe støpt ned i sementgulvet som inneholder flere millioner kroner i Dollar, Euro, rumenske Lei + noen gullbarer.
Det må jo være et land som han kan komme seg til uten å måtte bruke pass eller fly.
Du har gode poeng!

Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Med alt hemmeligholdet som vi har tidligere har sett i saken, så ville jeg ikke blitt overrsaket om dem holdt det skjult en stund om dem hadde funnet liket.
Saken er så spesiell siden politiet har så veldig lite å gå på bevismessig, at her er det viktig å holde ting hemmelig slik at TH ikke kan tilpasse sine forklaringer, og øve seg underveis på hva han skal si.
Det gjelder å sørge for at ikke GM er et skritt forran hele tiden.
Jeg tror at du har rett, uansett hvem som viser seg å være GM.
Citera
2020-01-25, 09:45
Medlem
Citat:
Jeg fikk et klart syn i natt med frysninger og varmestråling. Jeg har aldri trodd på snåsamannen eller lignende, men dette var creepy. Gravrøysene i Fjellhamar bør det letes. Jeg har tidligere pekt ut skogområdet nord for huset. Men var ikke klar over hva som var der bortsett fra et tjern. Nå oppdaget jeg gravrøysene. Om man leser skiltet på google images fra gravrøysene kan de tidligere brukt av de gjenlevende til å markere sin makt og posisjon i samfunnet.
Dette strider mot min tidligere teori om at det er noen andre utenforstående. Det kan det fortsatt være også, men at skylden skal plasseres hos noen svært bevist og planlagt. Kan plasen ha en symbolisk verdi? Kam det være noen andre i familien? Er dette et turområde rett i nærheten som ofte er besøkt.

Gravere, grav i dette. Her tror jeg svaret ligger fremfor hemmelige bunkersanlegg støpt i en kjeller som er gravd ut for hånd
Kanskje noen med kjennskap til områdene ved gravrøysene i Lørenskog kan fortelle om ev turområder nær disse?
Det med symbolsk verdi, er et bra forslag.
Det hadde vært lurt å tipse politiet om å søke i og ved gravrøysene og ev andre steder der det finnes eller kan finnes hulrom i naturen i Lørenskogområdet.
Senast redigerad av POlROT 2020-01-25 kl. 09:51.
Citera
2020-01-25, 10:00
Medlem
Farbror-Cthulhus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjoddska
Det tror jeg også. HVIS det er et oneman show, så har han uansett hatt vanvittig flaks med timingen til Futurum mennene. De ga kanskje mer oppmerksomhet enn ønskelig, men må ha forsterket kidnappings narrativet… i hvert fall i noen uker. Kan jo ha vært noen i "gutteklubben grei" (brorskap eller lignende) som har plassert seg selv foran kameraet. Det virker på meg som at vedkommende vet de blir filmet. Ihverfall han ene.

Futurum-mennene, ja det er en nøtt.
Man skal "hata slumpen"/hate tilfeldighetene sies det..... så hva har GM eventuelt fortalt disse karene i forkant? ... for har de tilbrakt noe tid i Norge etter januar 2019 så MÅ de ha forstått hva slags affære de har blitt dratt inn i.
Citera
2020-01-25, 10:04
Medlem
Citat:

Her er beskrivelser av en turløype, men jeg vet ikke hvor ofte den er brukt. (Det er mer detaljer i linken).
Citat:
Ruten går langs nordsiden av Lutvannet, Nordre og Søndre Puttjern på turstier frem til Ellingsrudåsen. Deretter går turen på sti langs Ellingsrudselva i et industrielt område og videre på sørsiden av Langvannet mot Hanaborg. Noen gravrøyser ved Haneborgåsen passeres i tillegg til den historiske Sagdalen før turen ender ved Lillestrøm stasjon.
https://skinnelangs.no/index.php?id=142
Citera
2020-01-25, 10:08
Medlem
Farbror-Cthulhus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Har du läst om Madsen som genomförde det mest vidriga brott man kan tänka sig? Han har många vänner kvar plus har nyligen gift sig i fängelset. Folk är märkliga.

Jag leste at han giftet sig med en rysk kvinna; hon måste jo vara tokig. Det värker som om dom här männen appellerer til eran moders-instinkt, och dom önskar ta hand om däm och ge dom den moders-kärleken som dom tror sig att männen har saknat i sin uppväkst.......
Men man har hört tal om många mördare i fengsel som mottar kärleksbrev från kvinnor dom aldri mött.
Citera
2020-01-25, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror-Cthulhu
Futurum-mennene, ja det er en nøtt.
Man skal "hata slumpen"/hate tilfeldighetene sies det..... så hva har GM eventuelt fortalt disse karene i forkant? ... for har de tilbrakt noe tid i Norge etter januar 2019 så MÅ de ha forstått hva slags affære de har blitt dratt inn i.
Hvis de futurum-mennene vandret der på oppdrag fra GM, så kan GM ha vært anonym da han bestilte oppdraget og ev sagt at oppdraget gjaldt noe helt annet. Og hvis det var slik, så kan ev GM anonymt i ettertid ha truet disse til å ikke si noe til noen om oppdraget og det kan ev være grunnen til at de ikke meldte seg til politiet når de ev forsto hva de hadde blitt dratt inn i.
Citera
2020-01-25, 10:11
Medlem
Monsens avatar
Som en jeg kjenner sa i dag:

— Ingen tror vel på at dette er en kidnapping nå. Etter Brøske sine uttalelser i går.

Tipper at forretningsforbindelser trekker seg unna nå, om de ikke har gjort det før. Men må være vanskelig for Sn*ve (*e) som har samarbeidet tettest med TH.
Citera
2020-01-25, 10:12
Medlem
Farbror-Cthulhus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Kanskje noen med kjennskap til områdene ved gravrøysene i Lørenskog kan fortelle om ev turområder nær disse?
Det med symbolsk verdi, er et bra forslag.
Det hadde vært lurt å tipse politiet om å søke i og ved gravrøysene og ev andre steder der det finnes eller kan finnes hulrom i naturen i Lørenskogområdet.

Om det var en enkelt GM, hur fikk han kroppen dit, uten å bli oppdaget under dette ärendet?
Noen tanker der? En livlös kropp er nesten helt uhåndterlig; én ting er å ta 80-90 kg i benkpress, noe annet er å løfte en slapp livløs kropp opp fra gulvet og å håndtere den. Virkelig ikke lett for én person... hvor mye kan AEH ha veiet? 60-70 kg ville jeg gjette på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in