2020-05-06, 20:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Stämmer det hon säger så är det iofs allvarligt, men det återstår att se.
Citat:
Det låter inte bra alls om det nu skulle ligga till på det här viset. Nu får dom något att bita i både domstolarna, Kriminalvården och åklagaren.
Kriminalvården får inte att bita i. De riskerar bli bitna.

Om det skulle ligga till som hon säger?
Nu har KLs mastodontbrev bedömts och HovR anser att det inte är relevant det hon gnäller om.

"Men Hovrätten anser inte att kvinnans invändningar räcker för en ny prövning."
Senast redigerad av develi 2020-05-06 kl. 20:12.
Citera
2020-05-06, 20:12
Medlem
Reimers avatar
Citat:
14 dagar om jag uppfattat det korrekt. Ja jävlas vet jag inte, men sina rättigheter kommer hon ju givetvis att se till att få. Och försvara sig skall alla få göra oavsett hur mycket man avskyr en misstänkt. Stämmer det hon säger så är det iofs allvarligt, men det återstår att se.
Möller är en annan typ helt klart som ville ha död på båda föräldrarna detta är enbart en partner om det nu är så som åklagaren misstänker dvs. Det sker ju i betydligt större omfattning än föräldramord.

Mja, du har en ganska ovanlig inställning till "partnersmord" måste jag nog säga, för mig är det lika illa som att mörda sina föräldrar men vi är alla olika.

Relationsmord av vilket slag det än är är en styggelse.

Men hur som haver, det kommer att vara lugnt nu i minst en vecka till alltså innan cirkus omhäktning brakar igång, den lär bli giftig får man förmoda.
Citera
2020-05-06, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Mja, du har en ganska ovanlig inställning till "partnersmord" måste jag nog säga, för mig är det lika illa som att mörda sina föräldrar men vi är alla olika.

Men hur som haver, det kommer att vara lugnt nu i minst en vecka till alltså innan cirkus omhäktning brakar igång, den lär bli giftig får man förmoda.

Jag ser fram emot lite nytt i fallet, så jag hoppas det tar lite fart . Åklagaren verkar ju inte heta blixten direkt och han har nu haft just denna förundersökning igång sedan september så åtal bör ju komma snart. Den andra misstanken i fallet B verkar ju inte röra på sig heller så vad har åklagaren när det gäller stämpling och förberedelse är frågan. Det känns lagom ljummet måste jag säga, och oavsett anstiftan, stämpling, förberedelse till mord måste han ha massivt på benen när han åtalar. Så hur nära ligger ett åtal?
Citera
2020-05-06, 20:23
Medlem
Timeouts avatar
Citat:

Mord är alltid förkastligt och förstår inte dom som försvarar Karin
Skulle det vara mer ok om hon såg till att få HOL mördad än att hon hade mördat, försökt mörda sina föräldrar?

Undrar hur länge Ola Salomonsson blir kvar som försvarsadvokat?
Karin har haft väldigt svårt att få ta i advokater. Ofta tackar dom nej, dom känner till henne, eller så anser Karin att dom är jäviga eller när dom inte gör som hon vill så får dom sparken.

Det ska bli intressant att se hur länge Ola blir kvar...
Citera
2020-05-06, 20:39
Medlem
develis avatar
Citat:

Relationsmord av vilket slag det än är är en styggelse..
Lika inför lagen.
Browser ser tydligen förmildrande omständigheter vid försök till föräldramord (JMs mor) vs försök till partnermord (KLs ex).
För att sistnämnda är mer vanligt förekommande.
Imponerande argument.

I den frågan skiljer det endast att Lustans lakej även hade uppdrag att mörda en till (pappan) och lyckades tyvärr.

Lika obehagliga båda två om hon blir dömd:

Beställer mord.

Samma arrogans som frisläppta första gången snarare än häktade.
... Och samma reaktion med massivt skrivande.
Förutom försök till sjukdomsvinst, irrationellt pladder och försök till manipulation vill säga.
Citera
2020-05-06, 20:40
Medlem
Jack.Elams avatar
Jag har fått reda på lite mer information om Karins skuld. Den ligger som bekant på 827585 kr, det finns två beslut om utmätning, det ena taget 2019-11-26 och det andra 2020-01-31. Jag vet fortfarande inte när skulden uppstod men nu finns det i alla fall två datum som kanske ringar in den lite bättre.
Citera
2020-05-06, 20:41
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Jag har fått reda på lite mer information om Karins skuld. Den ligger som bekant på 827585 kr, det finns två beslut om utmätning, det ena taget 2019-11-26 och det andra 2020-01-31. Jag vet fortfarande inte när skulden uppstod men nu finns det i alla fall två datum som kanske ringar in den lite bättre.
Tack. Efter mordförsök alltså. Intressant.
Citera
2020-05-06, 20:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Mord är alltid förkastligt och förstår inte dom som försvarar Karin
Skulle det vara mer ok om hon såg till att få HOL mördad än att hon hade mördat, försökt mörda sina föräldrar?

Undrar hur länge Ola Salomonsson blir kvar som försvarsadvokat?
Karin har haft väldigt svårt att få ta i advokater. Ofta tackar dom nej, dom känner till henne, eller så anser Karin att dom är jäviga eller när dom inte gör som hon vill så får dom sparken.

Det ska bli intressant att se hur länge Ola blir kvar...
Såg via omni att expressens krönikör ringde upp.
Advokaten la på luren. Han ville inte pjata.
Förvisso sekretess givetvis men nåt brukar de väl bjuda på annars.
Han kanske är stressad med en sån klient, hon byter ju gärna ut dem historiskt sett.

TV Fredrik Sjöshult: ”Hennes advokat la på luren” (23 april)
Citera
2020-05-06, 21:10
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Såg via omni att expressens krönikör ringde upp.
Advokaten la på luren. Han ville inte pjata.
Förvisso sekretess givetvis men nåt brukar de väl bjuda på annars.
Han kanske är stressad med en sån klient, hon byter ju gärna ut dem historiskt sett.

TV Fredrik Sjöshult: ”Hennes advokat la på luren” (23 april)
Fick för mig att Petra och Ola jobbar på samma byrå och Ola var upptagen. Dock borde det gå att se i dagboksbladet.
Citera
2020-05-06, 21:18
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Fick för mig att Petra och Ola jobbar på samma byrå och Ola var upptagen. Dock borde det gå att se i dagboksbladet.
Tänker du att det var KL först under sekretess som sen switchade advokat ?
Men datum stämmer inte (23/9) verkar denna hamna i pappret. .KL blev väl misstänkt direkt.

Det är oerhört rörigt att hålla reda på alla men vem är denna sekretessbelagda person?

KL är ju given, MR har Falk och sen nypåstigna Ömer.

Lägger med inlägg med spoilers.

(FB) Brottmålsadvokat Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9 -19. Länkar i trådstart.
Senast redigerad av develi 2020-05-06 kl. 21:20.
Citera
2020-05-06, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vem är sekretess F med försvarare Petra Eklund?

Är det samma som heter sekretess A?
Det är iaf samma advokat.
In i dagboksblad 2019-09-23.

Inte bläddrat i bladet än men två misstänkta kan ju inte ha samma jurist väl
Citera
2020-05-06, 21:24
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Inte bläddrat i bladet än men två misstänkta kan ju inte ha samma jurist väl
Nej, det verkar byta riktning på blad till nytt (om det nu påverkar) men reagerade som sagt på advokatnamnet.
Så är det nån mer misstänkt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in