Citat:
Ursprungligen postat av
bagarn29
Jag är skeptisk till att spela under 2020 för det är ju som FHM säger att det resorna som är den stora smittorisken. Givetvis är en riskabel trängsel på läktaren också ett skäl. Jag har läst att vi kanske måste vänta till 2022 innan fotbollen är igång som vanligt. Att starta fotbollen om det riskerar att flera tusen dör är ju vansinne.
Ska det bli spel så måste det nog bli spel utan publik. Annars kommer frågan vem ska släppas in?
De stora klubbarna har väl sålt minst 12000 årskort.
Jag är också galen i fotboll, det är nog ingen överraskning för dig. Fast som både hjärtsjuk och diabetiker och med en KOL-sjuk fru så är vi lite i karantän året runt. Så vi är nästan i normalläge med undantag att det är ingen fotboll på TV.
Ja, och resorna är ju där även om man skulle följa den trappan från träningsmatcher till normaltillstånd man lagt fram nu. Den är galen i sig, ty att hoppa mellan stegen sådär kommer bara skapa än mer kaos som jag var inne på i allsvenska tråden.
Det är ett väldans tjöt på galna förespråkarna om att allt bara ska starta igen ända tills någon dom känner drabbas av skiten, det är givetvis som du säger vansinne att börja med fotbollen (och alla resor det medför) redan nu när det riskerar att dra igång smittan igen.
Exempelvis är ju ditt Skåne, relativt sett, rätt förskonat men att då börjar skicka MFF och HIF land och rike runt, riskera att dessa drar med sig smittan hem igen och sprider den snabbare än om det varit som nu är ju givetvis inte värt några allsvenska matcher.
Beklagar era hälsoproblem, vet också om flera som sitter i stenhård karantän nu, det är ju för deras skull man inser att en start av ett normalt samhälle med den enorma spridningsrisk det skulle innebära inte är värt det. Inte ens för att se allsvenskan igen.
Det kommer ta tid innan det blir normal-läge igen och det ska det få göra med tanke på priset vi annars får betala. Allt annat tänk är ju idioti rent ut sagt.
Citat:
Ursprungligen postat av
BrajenFan
Det intressanta här är väl att Tegnell anser det inte troligt att svenska cupen kan spelas mer än två veckor senare.
Alla länder är ju i olika faser till att börja med... Så att rakt av jämföra länder så är omöjligt.
Citat:
Ursprungligen postat av
mattep74
Jag undrar hur konditionen är på spelarna som säkert inte sysslat med träning till den grad som behövs när allt sätter igång
Spelarna har ju i princip tränat hela tiden. Visst var det viss ledighet men den var inte lång och även då hade spelarna ju träningsprogram såklart som på alla semestrar.
Sedan har ju lagen varit igång och tränat så just konditionen lär inte vara några problem, sedan krävs det ju matchtempo och matchvana igen.