2020-05-06, 16:06
Medlem
wedonthavetimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Med tanke på hur vi ser hur folk redan idag är dumma nog att inte följa riktlinjerna som finns så tenderar jag nog att hålla med dem den här gången, det finns helt enkelt för mycket idioter i vårt samhälle

För många som är fast i tron att man ej kan påverka framtiden.
Citera
2020-05-06, 16:07
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
https://www.sydsvenskan.se/2020-05-06/munskyddet-en-symbol-med-dalig-skyddseffekt

Jag kommer inte börja använda mask även om staten börjar rekommendera det. Jag håller mig hellre helt borta från folk. Enda gången jag skulle ha på mig mask är om jag inte får handla mat utan mask. Då har jag inte så mycket till val.
Citera
2020-05-06, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Corona-Chan
Presskonferensen som hölls för 20 minuter sedan där Tegnell närvarade.
Visselblåsaren heter Latifa Löfvenberg och är omskriven i flera artiklar, framförallt i ny media.

Nu vräkte du på med massa annat av direkta lögner som jag syftade på.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wedonthavetime
För många som är fast i tron att man ej kan påverka framtiden.

Jag skulle nog snarare säga att folk är för svagbegåvade och sticker huvudet i sanden för att det är lättare att ignorera riktlinjerna än att följa dem.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av curlingstaten
Vill du verkligen kalla FHM s och de A.T. nämner på presskonferenserna som verkliga ?

Har FHM presenterat siffror för överdödligheten v14, 15 och 16? Hur skiljer sig i så fall deras siffror från de du tagit fram från SCB?
Citera
Medlem
wedonthavetimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jag kommer inte börja använda mask även om staten börjar rekommendera det. Jag håller mig hellre helt borta från folk. Enda gången jag skulle ha på mig mask är om jag inte får handla mat utan mask. Då har jag inte så mycket till val.

Eftersom statens rekommendationer hittills ej har byggt på vetenskap så förstår jag dig.
Citera
Medlem
Antalet nya registrerat smittade fortfarande högt:
649 människor har insjuknat senaste dygnet.
Det är inte bra. Vi måste stoppa smittspridningen.
Munskydd på.
Citera
2020-05-06, 16:10
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:

De lär inte rekommendera mask, just för att de har varit väldigt tydligen sedan dag 1 att folk kommer att bli för bekväma och slarviga av sig om de känner sig för trygga
Citera
2020-05-06, 16:12
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
En mellanväg kan vara att höja inköpsåldern för nikotin med ett år varje år, framtida.
Vilket innebär att alla som är 18 nu kan köpa cigaretter hela livet och alla som är under 18 nu aldrig kommer att kunna köpa cigaretter lagligt. Är det vad du tänkte dig?
Citera
2020-05-06, 16:13
Medlem
Väldigt många i åldersspannet 50-59 år som vårdas på intensiven. Vad beror detta på?
Kan det vara deras skolbarn som kommer hem och smittar föräldrarna?
Många jobbar ju hemifrån så hur blir de smittade?
Citera
2020-05-06, 16:13
Medlem
wedonthavetimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
Antalet nya registrerat smittade fortfarande högt:
649 människor har insjuknat senaste dygnet.
Det är inte bra. Vi måste stoppa smittspridningen.
Munskydd på.

Lycka till att på egen hand stoppa smittspridningen. Står du även ensam på gränsen med ett gevär när ryssarna anfaller samtidigt som regeringen förmedlar till försvaret att det inte är någon mening att göra motstånd då rysslands arme är överlägsen?
Citera
2020-05-06, 16:14
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Det är inga problem så länge du förstår din del av ansvaret (vilket du uppenbarligen gör). Poängen med mask är att inte smitta sina medmänniskor, att hålla sig borta ger samma resultat. Jag tror inte någon har några problem med din approach. 👍🏻
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in