2020-05-06, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Den 14 maj kl 21:04 står SD i sin hall med de blå New balance skorna på sig.

Personligen är jag övertygad om att den bruna fläcken är L*enas blod, även om det inte gått att bevisa. Den fläcken syntes precis där L*enas DNA hittades UNDER plösen UNDER tyget INNE i fodret, men som bedömdes av forensikern i FUP som att det var urtvättat med vatten. Man kan se att fläcken inte har tydliga konturer, utan att de är suddiga.

Hur stor sannolikhet är det att det ska finnas L*enas DNA på fodret på insidan av plösen på SDs skor????

I förhöret med KN visar SD på ett beteende som inte ens hans vän köper. Varför lämnar inte SD själv över skorna till polisen frågar KN med rätta? Ja, varför? Om det skulle kunna fria honom???

Nu har vi fullt upp att läsa domen, så skorna kanske ligger lite i bakvattnet nu. Men skorna är något som jag skulle vilja att man gick vidare med. Finns det någon chans att analysera om detta för att få veta om det är L*enas blod?

Nu såg jag att alla beslag ska lämnas åter till SD efter den friande domen.

Lika med noll skulle jag vilja påstå. Jag tror knappast mitt DNA skulle kunna hittas på insidan av plösen på några av min mans skor. Jag tycker de avfärdade skorna alltför lätt.

Vad jag inte förstår är att OM nu mordet var planerat, varför tar då SD en selfie i dessa skor innan han beger sig ut och mördar Lena i samma skor?? Eller var/är han så iskall så att även det ingick i hans plan?
Citera
2020-05-06, 15:44
Medlem
Ur domen:

Under våren 2018 gick Lena Wesström i psykoterapi hos R*ger S*muelsson. Han upplevde att Lena Wesström började må bättre allteftersom under våren 2018. I början av maj 2018 skriver Lena Wesström till Stefan Davidsson att ”…det känns helt odramatiskt om allt skulle avslutas nu” och ”jag är inte rädd, du har inget grepp om mig längre”.

Viv*ka Enand*r, forskare inom relationsvåld vid Göteborgs universitet, har beskrivit att dödligt våld kan förekomma i en relation där den som utövar kontroll, oftast en man, håller på att förlora greppet om den andra personen, oftast en kvinna. Det är då vanligt att mannen försöker kontrollera kvinnan genom s.k. stalkning och liknande beteenden. Om det inte fungerar kan mannen döda kvinnan för att inte någon annan man ska ”få henne”. Viv*ka Enand*r har också redogjort för att dödligt våld i nära relation kan förekomma som en problemlösningsmetod från mannens sida. Ofta finns flera stressmoment för mannen i tiden före dödsfallet

Allt ovan stämmer utan och innan. Men det bevisar inte att SD är en mördare. Det finns så otroligt många indicier - det KRYLLAR av dom - men inga handfasta bevis. Så frustrerande.
Citera
Medlem
Blessedfruits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
257 sidor friande, det var en överraskning. Och 257 sidor enig domstol. Då är han i en eller annan mening redan fälld, skulle jag säga. Det är bra.

Det är skönt.
Hur menar du då? Att om han verkligen var oskyldig hade det varit kortare?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baby69
hittar ingen bild på GM
Inte alls särskilt konstigt egentligen.
Det finns nämligen ingen fastställd gärningsperson (=GM).
Det var det som Örebro TR lät meddela idag kl 11
Citera
2020-05-06, 15:47
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
N*a skriver bl a på sin instagram:

"Stefan, du har mage att vinka till E*ster, du vinkar åt andra, och den där jävla grannen ni har som hjälper dig vågar inte visa sig utomhus".

Sen står det en hel del annat. Men han är djupt besviken naturligtvis.

Han vinkar till Ester - hur i helvete! Jag har faktiskt inga ord.

Det är djupt osmakligt!
Kränkande!

Jag kan inte tänka mig annat än att han njuter av att fortsätta att kränka L*ena.
Precis som när han besöker mordplatsen på mordnatten (närapå samma klockslag och lagar minstingens cache på hans födelsedag.
Citera
2020-05-06, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Örebro TR konstaterade heller inte det du påstod.
Örebro TR var synnerligen tydliga med att informera att det inte gick att fastställa att SD skulle ha dödat LW.
Det borde alla kunna förstå vad det innebär, men inte du?
Och uppenbarligen har kubismens faders okrönte arvtagare, nämligen P2, lika svårt att ta in fakta.
Synd.
Citera
2020-05-06, 15:51
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Ett annat fall som fick sin upplösning idag av HR visar på hur svårt det kommer att bli om åklagarna väljer att överklaga den här friande domen, där hittade de ju MGM,s DNA på de tomhylsor som hittades på mordplatsen ändå frias han.

https://www.expressen.se/nyheter/krim/tva-frikanns-for-dubbelmord-i-satra/

I det här fallet har man ju inte ens lyckats med att finna MGM,s DNA på brottsplatsen.

Vi får se vad Hiding & Johansson kommer att göra men ett överklagande på det material som finns i dagsläget känns meningslöst och omotiverat.

Instämmer meningslöst, finns som sagt inget som binder SD till brottsplatsen.
Citera
2020-05-06, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
NA:
Provläs till 15.51

Svårt för den mordmisstänkte att återgå till ett normalt liv

https://www.na.se/artikel/advokaten-om-46-aringens-liv-efter-den-friande-domen-har-ju-varit-en-viss-turbulens

Hann precis.

”– Jag tycker rätten tog fasta på de brister och osäkerhet som finns i bevisningen. Rätten tog också upp att man inte kan utesluta alternativa gärningsmän.”

Detta är ju själva kontentan av den friande domen. HR kan svårligen komma att se annorlunda på saken. Om nu överklagan inkommer?
Hiding lär väl överklaga trots allt.
Citera
2020-05-06, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
RÄTTEN: Därför friade vi 46-åringen ►”Kan vara någon annan som begått gärningen” ►”Vi har hittat luckor”. Enligt Björn Lindén, i Na,

Undrar vad dessa luckor är, har inte hunnit läsa hela domen, kanske framkommer där!

https://www.na.se/logga-in/ratten-darfor-friade-vi-46-aringen-kan-vara-nagon-annan-som-begatt-garningen-vi-har-hittat-luckor

Låst artikel.
Luckorna består i att SD & co har lyckats göra sig av med bevis (mordvapen), inte kunnat kopplas till mordplatsen och att åklagare ej kunnat framföra sitt åtal på ett konkret sätt. Och därför går en mördare idag lös på Hjärsta-gatorna i detta nu
Citera
2020-05-06, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Ja det sitter 3 jurister 2 "vanliga" i Hovrätten, dessa "vanliga" har noll värde iom Juristerna är fler !!!

Så jag tar bort ordet "bara" i förra inlägget.
Om du hade haft ngt att tänka med så skulle du kunnat förstå meningen med inlägget ändå.
Men du är väl en misslyckad människa vilken lever upp här när du får leka ordpolis och märka på andras inlägg !!!
Jag anmärker på ditt spridande av fejk-info!
Du sprider osanning!

Se det fetade!
Det är inte sant det du där skriver!
Nämndemännen har på inget vis "noll värde iom Juristerna är fler".
Eftersom du uppenbarligen inte vet vad du pratar om vore det bättre om du inte postade dina gissningar.
Citera
2020-05-06, 16:04
Medlem
Har vi domen?
Citera
2020-05-06, 16:04
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det fetade:
Håller med dig!
Jag ser SD som en på många sätt föraktlig man och är glad att han inte finns i min bekantskapskrets.

Det sorgliga är att om LW bara låtit bli att gå i säng med karlsloken ifråga, hade hon än i dag varit i livet.
Och tre barn hade haft kvar sin mamma.

Citat:
Jag vet inte om du är en s k långsamläsare och 297 sidor är för många en avsevärd mängd text att ta sig igenom, visst.

Men nog borde du väl vid det här laget (ca 13:15) ha kunnat ta del av såpass av domen som släpptes kl 11, att du borde sett att Örebro TR inte konstaterar det du påstår?
Väl?

Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Örebro TR konstaterade heller inte det du påstod.

Citat:
Örebro TR var synnerligen tydliga med att informera att det inte gick att fastställa att SD skulle ha dödat LW.
Det borde alla kunna förstå vad det innebär, men inte du?
Och uppenbarligen har kubismens faders okrönte arvtagare, nämligen P2, lika svårt att ta in fakta.
Synd.
Vad är det du inte fattar i denna kedja?
Hellre långsamläsare än ickeläsare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in