2020-05-06, 14:26
Medlem
NormanRosemonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Så trevlig du är - vilka välformulerad inlägg du skriver. Jag är djupt imponerad. Jag borde inte ens besvara ditt inlägg men mot mitt egen instinkt gör jag det ändå.

Om du bemödat dig att läsa vad jag citerat så är han frikänd juridiskt. Och domen är helt rätt. Vad det handlar om är att om de hittat minsta lilla bevis på att SD varit på brottsplatsen, inkluderande de indicier man fört fram, så hade han blivit inlåst och nyckeln slängd i närmaste flod,. Men eftersom man inte kan placera honom (eller nån annan för den delen) på brottsplatsen så finns det inte uppnådda beviskrav då det inte är ställt utom rimligt tvivel att det kan finnas en annan gärningsman.

Rent förnuftmässigt vet ALLA - att SD är den skyldige. Men vår rättssäkerhet får inte använda förnuft, enbart ren juridik. Trög eller?

Ja, jag vet mycket väl att det är skillnad på folk och rättsstat. Men en domstol kan ju inte bedöma vem som är oskyldig, för det blir bara fånigt eftersom även du då är skyldig till detta tills att en domstol angett att du är oskyldig.
Citera
2020-05-06, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Min fetning:
Naturligtvis ingen "tillbakakaka"!
Är du så barnslig att du tror att jurister likt BL har behov av att "hävda sig" på ett så omoget vis?

Precis så barnslig är jag.
Kan du inte alls se korrelationen mellan ett fup på 14000 sidor och en dom på 257, då den egentliga domen ligger på 64 sidor?
Och resten utgörs av pålagda bilagor; vittnesmålsutskrifter. Utan något egentligt värde. Liksom Hidings oändliga chattarlistor i fup.
En välgräddad tillbakakaka om nåt.
Bättre juvenil än blind.
Citera
2020-05-06, 14:32
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastade
Här https://imgur.com/o38Sq5S

"Det var ingen annan som hade motiv."

Då har han nog inte lāst FUP sārskilt noga. Dār finns massor med mān som hade motiv. Fōrōvrigt ska han nog vara lite fōrsiktig med att kalla någon fōr hora.
Citera
2020-05-06, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drunknar
Irrelevant, hon har ingen skuld till att hon själv är död. Eller ansvar. Du och övriga som försöker skuldbelägga brottsoffret går baklänges och på sätt och vis normaliserar SDs reaktion(förnedrad-kränkt-mördare) som något som LW borde ha förstått och räknat med som en naturlig och rättvis konsekvens av otrohetsaffären. Och det blir en del av det ni svammlar om vare sig ni medger det eller ej. Hon försökte nog stegvis bryta sig loss mot slutet men då hade den fega råttan Stefan Davidsson redan börjat smida planer på att återupprätta sin heder genom att mörda en trebarnsmamma bakom ett plank. Vilken mäktig man!

Jag pratar inte om skuld och mord i och för sig, utan ville göra litet mer rättvisa åt en användares inlägg som du besvarade. Nyansera.
Sett med facit och bakåtblickande kan man väl få säga att LW hade levt om hon följt sin känsla av att något inte stämde.
Litet moraliskt mummel, kan jag kalla det för, men är väl inte helt fel i en öppen tråd med yttrandefrihet.
Självklart är mord en fruktansvärd brottslig handling.
Senast redigerad av Moschata 2020-05-06 kl. 15:08.
Citera
2020-05-06, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
"Det var ingen annan som hade motiv."

Då har han nog inte lāst FUP sārskilt noga. Dār finns massor med mān som hade motiv. Fōrōvrigt ska han nog vara lite fōrsiktig med att kalla någon fōr hora.
Att bli lite sårad, att vara lite sur, att känna sig lite förfördelad, att vara olyckligt kär i Lena - folk mördar inte för sånt. Den enda i Lenas närhet som var kapabel att döda är just SD. Åtminstone om jag läser förhören rätt och ser vilka personligheter som finns bakom förhören.

Men visst, juridiskt finns rimliga tvivel. Förnuftmässigt? Nej, det finns inga tvivel.
Citera
2020-05-06, 14:36
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Så trevlig du är - vilka välformulerad inlägg du skriver. Jag är djupt imponerad. Jag borde inte ens besvara ditt inlägg men mot mitt egen instinkt gör jag det ändå.

Om du bemödat dig att läsa vad jag citerat så är han frikänd juridiskt. Och domen är helt rätt. Vad det handlar om är att om de hittat minsta lilla bevis på att SD varit på brottsplatsen, inkluderande de indicier man fört fram, så hade han blivit inlåst och nyckeln slängd i närmaste flod,. Men eftersom man inte kan placera honom (eller nån annan för den delen) på brottsplatsen så finns det inte uppnådda beviskrav då det inte är ställt utom rimligt tvivel att det kan finnas en annan gärningsman.

Rent förnuftmässigt vet ALLA - att SD är den skyldige. Men vår rättssäkerhet får inte använda förnuft, enbart ren juridik. Trög eller?

Du gör misstaget att kalla in liten klick högljudda genustroll för alla. Att döma honom på det skvaller och fultolkningar som förekommit i tråden är att vrida rättsäkerhetens klockan tillbaka till häxbränningarnas tid..
En heder till Örebro tingsrätt som håller rättsäkerhetens fana högt till förfång för dom exempelösa smutskastningskampanjer han utsatts för.
Kan inte se att Åkl utan att någon avgörande bevisning tillkommer överklagar till HovR. I slutet av denna månad vet vi det.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-05-06 kl. 14:41.
Citera
2020-05-06, 14:40
Medlem
baby69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det tror jag också!

Om man tittar på foton av LW och SD
tillsammans så ser han helt "borta" ut.
Totalförälskad medan LW ser oberörd ut.
hittar ingen bild på GM
Citera
2020-05-06, 14:48
Medlem
Detta har jag inte läst, måste ha missat:

Enligt Aleksandra Lazarevics uppgifter som hon lämnat vid förhöret under huvudförhandlingen levde Lena Wesström maximalt någon enstaka timme efter att hon hade tillfogats skadorna i huvudet

Hon levde alltså efter hon lämnats åt sitt öde bakom planket.

Tillägg: ... framkommer att mobiltelefonen lämnade Lena Wesströms bostad cirka kl. 23.23 den 14 maj 2018 och att mobiltelefonen, från kl. 23.25, befann sig stilla vid området nära fyndplatsen. Mobiltelefonen var sedan på samma plats cirka elva minuter fram till kl. 23.36. Därefter registrerades den sista platsinformationspunkten kl. 23.38.43 precis utanför området för fyndplatsen.
Citera
2020-05-06, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Noa, ifall du läser: även om tråden mest bara är en massa skitsnack av folk som tror sig veta saker, som saknar empati, som nyttjar tråden för att frossa i fula saker om en mördad och som har betett sig för jävla illa mot er mamma; vi är många som idag lider med er även om vi aldrig kan komma i närheten av att förstå hur hemskt det måste kännas.

Inget kan ersätta er mamma eller kompensera för att hon blev berövad livet men hon har berört så många och vi är många över hela landet som vill att ni barn och hennes föräldrar och bror ska få upprättelse hur lång tid det än kan ta. Vi kan inte göra något annat för er men vi kan fortsätta kräva att man driver på i utredandet, vi kan fortsätta gräva i det som finns. Vi kan ignorera de fega som smutskastar er mamma bakom anonyma nick så att de bara spyr sin galla över sig själva när de envisas med att älta saker i tråden. Vi som själva är föräldrar känner smärtan på föräldravis som om ni vore våra egna ungar och skulle inget annat än vilja skydda er från all skit ni måste gå genom nu och särskilt en dag som denna. Under tiden ge aldrig de här usla människorna som gjort detta glädjen att trigga er till något. Ge dem inte det. Vad han/hon/de än gjort mot er mamma och hur än de försöker använda tråden till att smutskasta henne så kan de aldrig ta ifrån er era ljusa minnen av henne och vad hon betyder för er. Deras låghet står för dem.

Vi som läst om henne har förstått att hon hade en massa energi, skinn på näsan och ett stort engagemang och driv i allt hon gjorde. Du och dina syskon är hennes barn och ni har allt detta också inom er. Hon finns kvar i er och allt gott som hon stod för. Det kan de aldrig ta ifrån er.

Så fint skrivet ❣️
Kan bara instämma i det det du skriver.
Citera
2020-05-06, 14:54
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
ÖREBRO TINGSRÄTTRotel 7DOM2020-05-06B 2705-185.3
Vad åklagarna bevisat om dödstidpunkt enligt Aleksandra Lazarevics uppgifter som hon lämnat vid förhöret under huvud-förhandlingen levde Lena Wesström maximalt någon enstaka timme efter att hon hade tillfogats skadorna i huvudet

L*ena kan alltså har varit vid liv någon timme efter det grova våldet, fy satan vilken grymhet. Förhoppningsvis var hon medvetslös och slapp att lida.
Personligt hat ligger helt klart bakom detta mord och övervåld. Som jag ser det finns två, eventuellt tre styckna individer som hyst stor avsky mot henne = SD HD SOA
Den berömda meningen: Jag hoppas hon är död, tror jag uttrycktes av HD då hon visste om misshandeln men inte om den varit dödande://
Man får hoppas att åklagarna steppar upp många snäpp vid en eventuell överklagan till HR

Usch, det var hemskt att läsa!
Som du säger, jag hoppas verkligen att hon var medvetslös under den tiden som hon levde efter slagen.
Citera
2020-05-06, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Du gör misstaget att kalla in liten klick högljudda genustroll för alla. Att döma honom på det skvaller och fultolkningar som förekommit i tråden är att vrida rättsäkerhetens klockan tillbaka till häxbränningarnas tid..
En heder till Örebro tingsrätt som håller rättsäkerhetens fana högt till förfång för dom exempelösa smutskastningskampanjer han utsatts för.
Kan inte se att Åkl utan att någon avgörande bevisning tillkommer överklagar till HovR. I slutet av denna månad vet vi det.

Du gör misstaget att kalla det för skvaller när det på goda grunder är sannolikt att SD är banemannen. T. o. m många av dina meningsfränder kan tillstå detta, men att bevisen inte råcker för en fällande dom. Precis som Picasso skriver att domen rent juridiskt är riktig. Ditt problem är att du utesluter att SD kan vara den skyldige. Det har du inga belägg för.
Citera
2020-05-06, 15:02
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Det får i alla fall mig å fundera lite på om det hade gjort någon skillnad i fall den
lata Örebropolisen tagit skriklarmet på allvar å hittat LW direkt.

Förmodligen ingen skillnad, men det kommer vi antagligen aldrig å få veta.

Jag tror inte att det hade gjort någon skillnad för L*ena. Slagen kom med all sannolikhet alla under kort period. Om gm återkommit för att avsluta det hela så hade L*ena med all sannolikhet så allvarliga skallskador att hon var utom räddning.

Om poliserna hade åkt ut, kanske de inte ens hade åkt på rätt sida heller? Och om de hade gjort det, så hade L*ena inte kunnat gjort sig hörd och kanske de inte ens hade åkt in på B*yalagsgatan. Och om de hade gjort det, hur stor sannolikhet hade det varit att de hade kollat bakom planket?

Jag vet dock att vid vissa utryckningar där man har tagit något på allvar, har man åkt ut med hund för att söka. Men här var det nog för vaga grunder för sådant sök.

MEN, hade de åkt ut på skriket, så kanske den utryckningen hade kunnat sammankopplas med hennes försvinnande tidigare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in