Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Hade inte den första husrannsakan hos SD avbrutits så tror jag att man hittat en del bevisning som faktiskt skulle fått honom fälld - exvis blodiga kängor med vilka han sparkade sönder Lena. Men jouråklagaren beordrade att avbryta den första husrannsakan. Det finns så mycket i denna utredning som missköttes i början att man blir förbannad.
Den 14 maj kl 21:04 står SD i sin hall med de blå New balance skorna på sig.
Personligen är jag övertygad om att den bruna fläcken är L*enas blod, även om det inte gått att bevisa. Den fläcken syntes precis där L*enas DNA hittades UNDER plösen UNDER tyget INNE i fodret, men som bedömdes av forensikern i FUP som att det var urtvättat med vatten. Man kan se att fläcken inte har tydliga konturer, utan att de är suddiga.
Hur stor sannolikhet är det att det ska finnas L*enas DNA på fodret på insidan av plösen på SDs skor????
I förhöret med KN visar SD på ett beteende som inte ens hans vän köper. Varför lämnar inte SD själv över skorna till polisen frågar KN med rätta? Ja, varför? Om det skulle kunna fria honom???
Nu har vi fullt upp att läsa domen, så skorna kanske ligger lite i bakvattnet nu. Men skorna är något som jag skulle vilja att man gick vidare med. Finns det någon chans att analysera om detta för att få veta om det är L*enas blod?
Nu såg jag att alla beslag ska lämnas åter till SD efter den friande domen.