Citat:
Ursprungligen postat av
Maharaja79
Jag tycker det är en tolkningsfråga
Nej. Det finns inget att tolka i detta. Du hävdade något och stödde dig mot SEBs statistik. SEBs statistik visade inte alls det du hävdade, vilket jag påtalade. Statistiken rent av motbevisade det du hävdade. Du försöker nu slingra dig och prata om helt andra saker för att slippa erkänna det.
Citat:
Och tack, jag kan svara och jag kan ha fel ibland säkert. Men jag har också rätt att uttrycka mig, precis som andra här. Det som stör mig mest är inte folk som debatterar på och kanske har fel ibland. Det som stör mig mest är när det blir häxjakt och att folk skall försöka tysta andra med förolämpningar och rent läskiga personangrepp, förhoppningsvis slutar det snart.
Detta håller jag med om. Man ska kunna argumentera och inte hålla med varandra, och till och med kunna ha objektivt fel, utan att bli personligt påhoppad. Jag blir också påhoppad med jämna mellanrum och dina meningsfränder (i lockdown-diskussionen) hävdar att jag förespråkar folkmord och är ond som inte bryr mig om människors liv. Eller inte fattar ekonomi trots att jag jobbar med det. Idioter som håller på så finns i alla läger.
Däremot får man tåla att andra förklarar varför man har fel och man får även acceptera viss irritation från andra debattörer om man med en dåres envishet håller fast vid sin ståndpunkt även om man är överbevisad. Ett exempel där är Severustheemperor, som konstant hävdar att dödligheten i COVID ligger uppåt 20-30 % och som trots otaliga svara som förklarar varför han har fel fortsätter med sin bullshit, sådana blir man bra otroligt irriterad på.
Observera att jag inte hävdar att du är där i nuläget