2020-05-06, 14:01
Medlem

+ 87 döda
+ 16 IVA
+ 702 fall
2946 döda i Sverige
Citera
2020-05-06, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Ja, när det finns godkända vacciner men de här personerna ställer ju upp som försökspersoner. Klart de inte blir tvingade
Som mot svinis menar du?
Citera
2020-05-06, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Jag tycker det är en tolkningsfråga
Nej. Det finns inget att tolka i detta. Du hävdade något och stödde dig mot SEBs statistik. SEBs statistik visade inte alls det du hävdade, vilket jag påtalade. Statistiken rent av motbevisade det du hävdade. Du försöker nu slingra dig och prata om helt andra saker för att slippa erkänna det.

Citat:
Och tack, jag kan svara och jag kan ha fel ibland säkert. Men jag har också rätt att uttrycka mig, precis som andra här. Det som stör mig mest är inte folk som debatterar på och kanske har fel ibland. Det som stör mig mest är när det blir häxjakt och att folk skall försöka tysta andra med förolämpningar och rent läskiga personangrepp, förhoppningsvis slutar det snart.
Detta håller jag med om. Man ska kunna argumentera och inte hålla med varandra, och till och med kunna ha objektivt fel, utan att bli personligt påhoppad. Jag blir också påhoppad med jämna mellanrum och dina meningsfränder (i lockdown-diskussionen) hävdar att jag förespråkar folkmord och är ond som inte bryr mig om människors liv. Eller inte fattar ekonomi trots att jag jobbar med det. Idioter som håller på så finns i alla läger.

Däremot får man tåla att andra förklarar varför man har fel och man får även acceptera viss irritation från andra debattörer om man med en dåres envishet håller fast vid sin ståndpunkt även om man är överbevisad. Ett exempel där är Severustheemperor, som konstant hävdar att dödligheten i COVID ligger uppåt 20-30 % och som trots otaliga svara som förklarar varför han har fel fortsätter med sin bullshit, sådana blir man bra otroligt irriterad på.

Observera att jag inte hävdar att du är där i nuläget
Senast redigerad av zorigo 2020-05-06 kl. 14:05.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tryffelhund
Är det detta han skall snacka om?

Han har ju skjorta dagen till ära, så vem vet..
Citera
Medlem
Sextiopluss avatar
Lite nytt om APN01 i kvällstidningarna, en gammal SARS och lung -medicin. https://cordis.europa.eu/article/id/415911-trial-drug-offers-hope-for-combating-the-coronavirus-pandemic-study-shows
Citera
2020-05-06, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Har du någon källa för påståendet.
Ja alltså fråga vem som helst inom vården. Inför svinis tvingades alla även psykologer som verkade inom allmän sjukvård vaccinera sig
Citera
Medlem
Kvantskallens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrankIsBack
Du har alltså inte följt med debatten när många av statsepidemiologerna i både Norden och många länder i resten av Europa opponerade sig mot att många av de åtgärder deras ledare gjorde stod i strid med forskningen. Då har du lite bakläxa att göra. Googla vetja!

Källa Tack.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryffelhund
FHM slår på stora trumman idag med herr Tegnell i egen hög person. Då får vi se vad han har att säga. Har inte sett en Tegnell-dragning på ett par veckor nu. Jag misstänker att det är samma vanliga tugg som han kör med?

Munskydd är farligt, kurvan är fin, oklart varför äldre dör som flugor på boenden, farligt med enkla lösningar, oklart varför Sverige sticker ut så brutalt i jämförelse med sina grannländer. Nu är jag redo för lite Tegnell-tugg! (det brukar sluta med att jag stänger av efter ett par minuter)

I.o.m att han är med så kan han presentera att "kurvan går klart neråt".., det blir bra nu !
Citera
2020-05-06, 14:04
Medlem
Biggedys avatar
Till domedagsprofeterna som trodde vi skulle se 300-1000 pers om dagen, var är ni nu?

Vad säger ni nu??
Citera
2020-05-06, 14:04
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TJABAXXX
Om länder inte hade haft lockdowns så hade vi haft runt 40 miljoner döda.
Hur vet du det? Är det en gissning eller vad bygger du det påståendet på? Säger inte att du har fel men det finns också en möjlighet att kraftig lock-down och tvång inte har påverkat så mycket alls utan smittspridning och dödsfall skulle ha sett liknande ut med mildare åtgärder. Såvitt jag vet så vet vi inte ännu.
Citera
2020-05-06, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Till domedagsprofeterna som trodde vi skulle se 300-1000 pers om dagen, var är ni nu?

Vad säger ni nu??

Det är ändå jättemycket för ett land som Sverige
Citera
2020-05-06, 14:06
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gahan
Jodå det har tegnell gjort ett antal gånger på pressträffarna, men de har sagt att de just nu fokuserar på att se till att sjukvården orkar med när de fick en direkt fråga på varför de inte räknat på dödstalen innan vi når flockimmunitet. Om du tänker på det så har man sagt att vi skall hålla nere smittan så att sjukvården orkar med och pratat om lättnader i restriktioner om inte belastningen blir för hög på sjukvården så det är helt i linje med att smitta ner sin befolkning tills imunitet uppstår.

Sedan får jag ge dig lite rätt att under någon av de tidiga pressträffarna sa Anders W att flockimunitet inte är en strategi utan en konsekvens men verkar som att andra inom FHM inte höll med då det blev en strategi ihop med att sjukvården skall orka med och att riskgrupperna skall skyddas.

Sedan under den senaste veckan har man börjat se signaler om att man tonar ner sin strategi i takt med att fler uppgifter kommer om att det inte är så många smittade trots allt.
Då får du visa där de säger det, jag kan ha glömt, men har hängt med på pressträffarna varje dag (mer eller mindre fullständigt) och har inte hört dem säga det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in