Citat:
Ursprungligen postat av
Harrywinston
Du glömmer att nämna att de bär mask vilket är det allra viktigaste. Hur många gånger ska jag behöva nämna att livet pågår i princip som vanligt i seoul med sina 20 miljoner invånare? Förutom att de bär mask då. Restauranger, kontor, nattklubbar, shopping malls, ja till och med nöjesparken Lotte är öppen. Den senaste veckan har de haft 0-3 nya fall per dag, alla har varit utlänningar.
Jag blir nästan tokig över alla korkade blekfeta jävlar inklusive Tegnell som vägrar att fråga asiaterna med sina överlägsna IQ:n och kultur om hur man bör agera. Istället famlar man på i blindo och försöker till varje pris avfärda den enklaste och bästa åtgärden - ansiktsmask. Det ena argumentet mer korkat än det andra (som att man minsann sett folk bära masken fel) lanseras för att rättfärdiga att man inte agerar.
Jag har svårt att tro att maskförnekarna är så korkade som de framstår. Förmodligen så är det bristen på masker i sjukvården som oroar dem. Men de gör alla en björntjänst genom sina förnekanden. Om de istället erkände sanningen så skulle de sen kunna sätta press på företagen och ge resurser så att de kunde tillverka miljarder masker.
Nej men detta är ju galenskap från koreanernas sida! Testa och ha stenkoll på smittan, hålla igång ekonomin och människors sociala liv, minimera dödstalen och det psykiska lidandet, minimera kostsamma vårdinsatser och kunna hålla igång operationer och viktig löpande sjukvård som vanligt? Galenskap!
Vet dom inte att det är bättre att låta smittan gå runt, skjuta övriga vårdinsatser på framtiden och höja tröskeln in på IVA? Har dom inga bra kylcontainrar?