Citat:
Ursprungligen postat av
Eremona2.0
Tegnell och Giesecke är nationalklenoder, och kan flytta ihop med Jan Björklund, Maud Olofsson och liknande varelser, som varken har kompetens eller förmågan att hålla käften. Och att en enkel gräsrot (tex jag) enkelt kan kritisera FHM och ha rätt, det är skrämmande. Borde de inte vara waay over my level?
Jag tror du förstår lika mycket som mig. Vi har uppfattat att Corona drabbar olika människor olika, och att de flesta som smittas kommer undan lindrigt.
Det spelar ingen roll vilken strategi som används om man skyddar de gamla och sjuka, och andra sköra människor som kan drabbas hårt av smittan. Det gäller att ha kapacitet att ta hand om alla enligt Giesecke och Tegnell, men det sker ju inte! Vi har kapacitet, massor med frivilliga, och trots det dör folk utan att få den vård som finns tillgänglig. Om det är ondska, likgiltighet, politik eller sedvanlig "naivitet" vet vi inte.
Att folk som själva har bakomliggande sjukdomar nu får jobb i vården av gamla och sköra, utan att de har relevant utbildning och skyddsutrustning talar för en rå hänsynslöshet bakom godhetsfasaden.
För att vi ska lita på svenska strategin måste alla som nu enligt Giesecke, Tegnell & co få ett lugnande besked om att sjukvården är till för oss alla. Det innebär att svenska läkare inte har rollen att agera dödsänglar. Jag vill höra dem säga att alla som insjuknar ska få hjälp utan att tillämpa Triage.
Indirekt skulle svenska folket lugnas i morse, när Owe 73 år var med i morgonstudion, efter att ha blivit räddad till livet. Sicken turgubbe tänkte jag. Att han hamnade med läkare som är goda människor, och som inte låter politik och privat tyckande avgöra folks öde inom svensk sjukvård.
Vi har all anledning att oroa oss för de stackare som råkat ut för att bli inlåsta på statens olika förvaringsplatser för de äldre. De lämnas att dö. Det kallar det för pallativvård, när ingen vård ges.