Citat:
Ursprungligen postat av
assurbanipal999
Du har en mcyket konstig bild av vekrligheten.
Lockdown ger mig gåshus? Kan säga då samma till dej: lockdown ger dej mardrömmar.
I mitt fall får jag inga gåshud av lockdown. Men då jag anser vara det bäst man kan göra i en sån situation hade jag förstås varit glad. Varför inte? Det handlar ju bara om att det sker något som man tycker är rätt och rättvist.
Vill du kalla gåshud får du kalla det så.
Det låter dock tyvärr som att jag skulle få lockdown av några sadiska skäl. Att jag skulle vara glad att folk måste vara instängda. Men det har förstås inget med det att göra. Varför skulle jag bryr mig allmänt att folk bli instängda hemma?
Elelr du kanske tro som vissa andra att jag är en sån som är rädd för att gå utanför dörren och då vill jag att alla också ska stanna hemma?
En vädligt märklig resonemang i så fall. Men det finns ju märkliga personer.
Nu med facit i handen (där facit är hur det gått med länder som haft lockdown HITTILLS, bättre specificera för annars börjar mantra med framntiden och hur man ska klara sig efter lockdown) så hade jag förstås inte behvt kritisera vare sig staten eller statsepidemiologen. Och varför skulle jag göra det? Det går alltid att klara på dem som styr. Men inte i just detta fall.
Jag hade inte haft några belägg för att kritisera dem JUST gällande hur de agerat för att skydda sitt folk under pandemin.
Varför jag pekar på Tegnell är för att det är han som representerar FHM som i sin tur såtr bakom allt detta.
Att det finns andra han tar beslut med är jag medtveten om. Men han får förstås agera syndabock.
Du svarade egentligen inte på min fråga.
Ponera att vi hade haft lockdown sedan mars månad och ändå uppemot 3 000 döda så här långt i Sverige, hade du då suttit där i kalsongerna och varit nöjd och glad, inte haft det minsta behov av att kritisera vare sig staten eller statsepidemiologen?
Så länge de gör det DU tycker är ”rätt och rättvist” spelar dödssiffrorna ingen roll, eller?
Apropå din fäbless för hårda nypor, auktoritärt ledarskap och lockdowns (som säkert går att härleda till din uppväxt)...
Som jag skrivit tidigare: Det är lätt att vara vargkramare om man bor i Stockholm. Och det är lätt att skrika lockdown när man bor på landsbygden.
You can’t expect turkeys voting for Christmas, så att säga.