2020-05-06, 11:25
Medlem
Emmvalentines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -platinium
Kommer aldrig uttrycka mig nedvärderande eller kränkande gentemot någon deltagare, har inte gjort och kommer inte göra, mer än att kommentera programmet och deltagarnas insatser i detsamma.
Dock borde du kanske se dig omkring, vilket forum du befinner dig på, och vad för jargong som kan finnas här. Alla kommer inte vara sockersnälla, en del kommer vara elaka och rent av vidriga i sina kommentarer, men det får man finna sig i. Tycker dock det är en stor skillnad på att ifrågasätta Mergims beteende och vara känslokall, men men.
Jamen det låter bra om du inte kommer göra det 👍
Jag vet precis vilket forum jag är inne på.
Det är bara tragiskt att vissa ska skriva sånna saker som faktiskt inte är det minsta okej. Man kan inte må speciellt bra om man kan häva ur sig dessa hot och hemska saker till personer man inte känner. Många vill ju dessutom att deltagaren ska läsa hur det skrivs, vilket ju då bevisar att man vill skada den ganska djupt i psyket.

Som sagt.. för mig omognad
2020-05-06, 11:32
Medlem
dunkel.s avatar
Kossan Amilia hälsar att ni är "incels" och kvinnohatare allihop.
Citat:
Generellt lever vi i ett samhälle där det finns en väldigt bestämd bild av hur tjejer får bete sig. Och folk är då inte vana vid att se tjejer som argumenterar och bjuder på sig själva på det sättet. Det är incels på flashback som sitter och driver på det här hatet. Och vad gör incels, jo, de hatar kvinnor, säger hon.
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/g7lv6J/kvinnorna-om-mordhoten-efter-big-brother-morkradd
2020-05-06, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bblover
Jag vet att det är produktionen som delat ut uppdragen. MEN

Finns det någon annan som ser på detta som tycker det är roligt att höra?
Det går ju inte att ha ljudet på.

Förutom möjligtvis en och annan i produktionen?

Jag kan inte heller ha ljudet på och vid ett tillfälle satt Sami, Jasmine och Lennie och pratade vid köksbordet och jag slog på ljudet, men det var ju inte länge man kunde lyssna så jag skiftade direkt till sovrum 1 för att minska det och började titta på Samis minnesbord av tidigare deltagare och upptäckte att det ser ut att ha försvunnit saker från bordet och där i bland PW:s freesbee (eller hur det stavas). Vet ngn ngt om denna? Den har ju legat synlig hela tiden bredvid hatten med ngt på eller om det tom var hatten som låg ovan..?
2020-05-06, 11:35
Medlem
herpesvårtas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emmvalentine
Ni som nu gnäller så mycket på Mergim. Han är ung, har svårt styra sina känslor (som ju enormt många andra som är och har varit i huset har). Han kommer garanterat lära sig hur han fungerar, nu har han ju dessutom en fantastiskt bra mentor i Lennie. Lennie förstår ju ofta Mergim och hur han funkar. Mergim gör allt för Lennie och när det blir "tufft" tillbaka, blir det jobbigt för Mergim. Tror dom båda har separationsångest för att detta snart tar slut också.
Absolut, men jag är också ganska less på att höra att Mergims beteende som ständigt går ut över alla andra, kan ursäktas av hans unga ålder. Han är inte 16, utan räknas som en vuxen man och har självmant sökt till en dokusåpa som uppenbarligen inte passar honom mognadsmässigt. (Förvisso produktionens fel som ens tog med honom) Programmet handlar inte om hans resa från barn till ung vuxen men ibland känns det som det.

Enligt mig så daltas det alldeles för mycket om Mergim och han kommer undan med precis allt. Det är min åsikt.
2020-05-06, 11:35
Medlem
FarbrorAgges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klimakterietanten
Varje gång detta händer så får ju Mergim mer luft under vingarna och nu har han dessutom Frida som gör samma sak. Ett annat ord man kan använda här är: dalta. Men han är trots allt vuxen enligt alla normer (18 års gräns i BB dessutom) och bör inte daltas med i ett program som BB och som han faktiskt själv sökt in till, eller åtminstone själv tackat ja till, och som han har sett tidigare omgångar av dessutom.

Det jag tycker är mest synd är att alla som gillar Lennie tycker det är ok att ha kvar Mergim för deras fina relations skull..? Vill man Lennie illa, eller? Älskar man ngn borde man släppa den fri och avlägsna element som hindrar denna att känna sig fri och lycklig. Vad det än må vara..

Du har så rätt. Mergims generation i allmänhet är vana vid daltande och unga med invandrarbakgrund i synnerhet.
2020-05-06, 11:39
Medlem
FarbrorAgges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emmvalentine
Fantastisk vän. Skulle såklart va enklare för dom att prata utan kameror... skulle nog inte behöva vara såhär då.
Är ju som sagt hur många som helst där inne i huset som gjort exakt samma sak för att de gillar någon så mycket.

Du har noll koll, inte bara nu utan i det mesta du skriver här.

Riktig vänskap kan aldrig ha ett sådant ojämnt givande och tagande som Lennie och Mergim uppvisar. Aldrig någonsin.
2020-05-06, 11:40
Medlem
mscatzys avatar
Doktor Tråk tog Jassas megafon. Va?
2020-05-06, 11:43
Medlem
Fattar fortfarande inte varför det är okej att prata under Freeze...
2020-05-06, 11:43
Medlem
herpesvårtas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -platinium
Snabb titt på Instagram så förstår man vad det är för personer som är Mergim-fans... Säger inte mer än så om dem, förutom att det är ett jävla gulligullande och daltande med pojken. Har är för fan en vuxen man, dags att han växer upp, huuuur ska han någonsin klara sig själv annars?

För övrigt helt bedrövligt att kvinnliga komikern på Twitter behövde ta bort sin tweet som berörde Mergims eventuella förälskelse i Lennie. Varför??? Svar som "han kan inte försvara sig!!!!" haglade in. VAD ska han försvara sig emot? Det är väl inget fel att vara gay? Ingen hade startat ett drev om det handlade om en tjej som gillade en kille, eller tvärt om. Är så trött på dubbelmoralen. Samtidigt så är dessa fans besatta av hans och Lennies relation. Lever de i förnekelse eller vad handlar det om? Avundsjuka? Förstår ingenting.
Jag håller verkligen med, visst har de två själva rätten att komma ut om de nu vill det men jag tycker att det får motsatt effekt när alla blir rent ut sagt skogstokiga och överkränkta när folk säger att de beter sig som ett förälskat par, (vilket de 100% gör och jag är övertygad om att framförallt Mergim är upp över öronen förälskad i Lennie) Det om något känns mer homofobiskt än att bara ta det för vad det är egentligen.

I ship, som dom säger.
2020-05-06, 11:44
Medlem
1754s avatar
Tror tillochmed produktionen tröttnade på Jasmines skrikande i megafonen nu eftersom dom tog den ifrån henne.
2020-05-06, 11:44
Medlem
FarbrorAgges avatar
Den här tjocka jävla mustasch-kvinnan "Doktor Tråk" är ju bara totalt pissbarnslig. Jag står fan inte ut att se mer av detta bollibompa-program. Nivån är nu patetiskt låg.

Urusel produktionspersonal som inte fattar att publiken till största del är VUXNA MÄNNISKOR. Idioter.
2020-05-06, 11:45
Medlem
1754s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chokladvanilj
Fattar fortfarande inte varför det är okej att prata under Freeze...

Håller med. Freeze har skötits riktigt dåligt denna säsong.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in