2020-05-06, 11:03
Medlem
Emmvalentines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -platinium
Nu får du lägga av. Det är inte okej att sätta diagnoser på någon som inte vare sig uttryckt något om det själv, eller över huvud taget ger sken av att lida av psykisk ohälsa. Dessutom ett hån att likställa riktig ångest med Mergims barnsliga beteende. Oro har väl alla upplevt någon gång, med det rättfärdigar ändå inte omognad och bortskämdhet. Så.

Alla låter bara så hårda mot han. Han sa ju själv han var rädd att sätta i halsen, kan ju ha hänt något då detta hänt.
Och det är väl ingen diagnostisering 😂 tala om lättkränkt i så fall 😉
2020-05-06, 11:04
Medlem
Snabb titt på Instagram så förstår man vad det är för personer som är Mergim-fans... Säger inte mer än så om dem, förutom att det är ett jävla gulligullande och daltande med pojken. Har är för fan en vuxen man, dags att han växer upp, huuuur ska han någonsin klara sig själv annars?

För övrigt helt bedrövligt att kvinnliga komikern på Twitter behövde ta bort sin tweet som berörde Mergims eventuella förälskelse i Lennie. Varför??? Svar som "han kan inte försvara sig!!!!" haglade in. VAD ska han försvara sig emot? Det är väl inget fel att vara gay? Ingen hade startat ett drev om det handlade om en tjej som gillade en kille, eller tvärt om. Är så trött på dubbelmoralen. Samtidigt så är dessa fans besatta av hans och Lennies relation. Lever de i förnekelse eller vad handlar det om? Avundsjuka? Förstår ingenting.
2020-05-06, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havrepuff
Det är ju produktionen som gett henne uppdraget. Dom säger till och med till henne att hon använder den för lite, därför hon börjat använda den mer och mer. Hon har ju uttryckt flera gånger att hon själv hatar det

Jag vet att det är produktionen som delat ut uppdragen. MEN

Finns det någon annan som ser på detta som tycker det är roligt att höra?
Det går ju inte att ha ljudet på.

Förutom möjligtvis en och annan i produktionen?
2020-05-06, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emmvalentine
Alla låter bara så hårda mot han. Han sa ju själv han var rädd att sätta i halsen, kan ju ha hänt något då detta hänt.
För det första, honom*.

Ångest är en riktigt diagnos, men förstår att det är lätt att slänga med det "jag har ångest uuhhjjhkjh" om man aldrig upplevt riktig ångest.

Mergim är rädd för allt, har tappat räkningen över alla hans fobier och saker han är rädd för pga att det "hänt" honom något.
2020-05-06, 11:09
Medlem
Citat:
Han är jo räd for alting. O jag dör.
2020-05-06, 11:09
Medlem
Emmvalentines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -platinium
För det första, honom*.

Ångest är en riktigt diagnos, men förstår att det är lätt att slänga med det "jag har ångest uuhhjjhkjh" om man aldrig upplevt riktig ångest.

Mergim är rädd för allt, har tappat räkningen över alla hans fobier och saker han är rädd för pga att det "hänt" honom något.

Ja absolut är det det också. Min fråga var ju bara hur ni som gnäller på han hela tiden kan vara så känslokalla istället för att förstå. Nu gäller inte detta bara mergim. Många här inne som kastar med enormt sjuka ord och benämningar på deltagare.
Det är galet svårt fatta för mig. För mig är det det största tecknet på omognad 🤷🏻‍♀️
2020-05-06, 11:12
Medlem
Emmvalentines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aggerthy
Han är jo räd for alting. O jag dör.
Joo han har många rädslor ja!
Men sen måste man ju fatta när han är rolig också 😉
2020-05-06, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorAgge
Helt korrekt! Mergim är även en klassisk så kallad "energitjuv". Han dränerar Lennie på god energi.

Lennie å andra sidan beter sig exakt som en medberoende som tassar på tå för Mergim för att inte göra honom upprörd, arg eller ledsen. Lennie rättar in sig och anpassar sig helt utifrån Mergims behov.

Varje gång detta händer så får ju Mergim mer luft under vingarna och nu har han dessutom Frida som gör samma sak. Ett annat ord man kan använda här är: dalta. Men han är trots allt vuxen enligt alla normer (18 års gräns i BB dessutom) och bör inte daltas med i ett program som BB och som han faktiskt själv sökt in till, eller åtminstone själv tackat ja till, och som han har sett tidigare omgångar av dessutom.

Det jag tycker är mest synd är att alla som gillar Lennie tycker det är ok att ha kvar Mergim för deras fina relations skull..? Vill man Lennie illa, eller? Älskar man ngn borde man släppa den fri och avlägsna element som hindrar denna att känna sig fri och lycklig. Vad det än må vara..
2020-05-06, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifBilly2012
Jag tror det är Amilia som har frågat om hon får komma. Följare på hennes Instagram har undrat över vem hon umgås med och det har bara varit Anty.
Tror att hon ville motbevisa dem. Hon använder de som spelpjäser i hennes kampanj att se bra ut.
Alla ser igenom det. De blev skitglada när Julia åkte ut och hade en live där de var sjukt dryga.

Någon gång i livet kanske hon lär sig att man ibland behöver vara lite tyst. Och ödmjuk.

Sådana som Amilia brukar skaffa sig en skara blinda anhängare i stället för riktiga vänner. Internet är ett bra forum för den här sortens "vänskap." För henne finns de andra bara för att utnyttjas och en del tillåter sig att bli utnyttjade. Oftast fattar de inte själva att de bara är ett redskap.

Människor som Amilia lär sig aldrig av sina misstag och kan inte lära sig av kritiken heller. De kan inte erkänna sina misstag och kan inte förstå kritiken, eftersom de vill se sig själva som perfekta, utan mänskliga skavanker. Du kan inte påverka eller ändra dem, de kommer alltid att förbli som de är. För att kunna lära sig av livet, utvecklas och mognas emotionellt skulle de behöva få kontakt med den delen av sitt psyke där det äkta jaget finns. Där har vi den kärnan som kan växa och utvecklas och lära sig av livet. Den rollen som det spelar upp, i stället att vara sig själva, tillåter inte kontakten med den äkta delen, som de avskyr. Hela deras liv är bara ett teaterscen, där de spelar rollen av den mäktige, den perfekta, den starkaste d v s allt det som individen uppskattar. De har ingen kontakt med sitt riktiga väsen och om de får ett inblick av det, mår de dåligt och vill tillbaks till rollen som fungerar som ett flykt från verklighet. Deras känsloliv är tunn, de spelar ofta känslor utan att kunna känna på riktigt. De kan känna svartsjuka och avundsjuka och vill gärna hämnas på alla som kan känna alla känslor. De hatar innerst inne alla som kan älska och gör ofta allt för att förstöra andras kärlek. Det vet inte vad "älska" betyder och använder ordet lättvindigt. Alla som förstärker deras idealiserade självbild får finnas till, de som inte tror på skådespeleriet eller kommer med kritik, förkastas och förnekas. De lever i en väldigt liten egen bubbla utan att förstå verkligheten helt.
2020-05-06, 11:16
Medlem
Emmvalentines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorAgge
Helt korrekt! Mergim är även en klassisk så kallad "energitjuv". Han dränerar Lennie på god energi.

Lennie å andra sidan beter sig exakt som en medberoende som tassar på tå för Mergim för att inte göra honom upprörd, arg eller ledsen. Lennie rättar in sig och anpassar sig helt utifrån Mergims behov.
Fantastisk vän. Skulle såklart va enklare för dom att prata utan kameror... skulle nog inte behöva vara såhär då.
Är ju som sagt hur många som helst där inne i huset som gjort exakt samma sak för att de gillar någon så mycket.
2020-05-06, 11:18
Medlem
Citat:
Ja absolut är det det också. Min fråga var ju bara hur ni som gnäller på han hela tiden kan vara så känslokalla istället för att förstå. Nu gäller inte detta bara mergim. Många här inne som kastar med enormt sjuka ord och benämningar på deltagare.
Det är galet svårt fatta för mig. För mig är det det största tecknet på omognad 🤷🏻‍♀️
Kommer aldrig uttrycka mig nedvärderande eller kränkande gentemot någon deltagare, har inte gjort och kommer inte göra, mer än att kommentera programmet och deltagarnas insatser i detsamma.
Dock borde du kanske se dig omkring, vilket forum du befinner dig på, och vad för jargong som kan finnas här. Alla kommer inte vara sockersnälla, en del kommer vara elaka och rent av vidriga i sina kommentarer, men det får man finna sig i. Tycker dock det är en stor skillnad på att ifrågasätta Mergims beteende och vara känslokall, men men.
2020-05-06, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bblover
Jag vet att det är produktionen som delat ut uppdragen. MEN

Finns det någon annan som ser på detta som tycker det är roligt att höra?
Det går ju inte att ha ljudet på.

Förutom möjligtvis en och annan i produktionen?
Haha fattar väl du också att det aldrig var tanken. Dom vill sätta henne i skiten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in