Citat:
Ursprungligen postat av
dunkel.
Är det vanligt att få elvanse för ADD.. direkt också? Dom kanske jobbar effektivt på beroendemottagningen till skillnad från psykiatrin där dom går efter en läkemedelstrappa, där man ska ödsla tid på skit som inte fungerar och jobba sig uppåt för att förhoppningsvis få testa lite effektfulla preparat.
Får du lämna urin sporadiskt fortfarande eller är du grön nu? Rycker dom medsen ur näven på en om man skulle ha annat i systemet någon gång? Hittade en medicinsk väg i tonårsåldern (inte tjack) och gillar inte alls hur dom håller på och tvingar mig till att rubba detta nu. Planerar att återintroducera det i en nära framtid om så går för jag känner att jag behöver det.
Vet inget om direkt, själv fick jag vänta två månader mellan diagnos och medicinering och då fick jag börja med Concerta. Kunde väl frågat efter något annat men gjorde det inte, det är ju dessutom individuellt vad som fungerar bäst för en. Ångrar inte att jag testat Concerta, bättre att ha testat något än att inte ha testat.
Är allergisk mot folk som säger bestämt att Elvanse är bäst för alla (eller Attentin, eller Metamina, eller något annat). Samma med vilken dos man behöver.
Vad är det för narkotika som du "måste" ha?
Citat:
Ursprungligen postat av
dunkel.
En annan sak jag tänkte på också. Är det till ens fördel eller nackdel att berätta att man har provat amfetamin och hur det kändes? Har då blånekat mig igenom alla frågor om drogbruk.. och nu har jag stött på patrull. Är det lönt att köra med öppna kort hädanefter eller måste skådespelet fortgå för att man ska få lite hjälp?
Om du säger att du testat amfetamin för länge sedan kan det säkert vara bra, att du nyss testat är nog mindre bra. Läkaren frågade mig om jag testade när jag var ung, men det hade jag inte. Kanske hade jag fått Elvanse direkt om jag sa att jag blev lugn av det, kanske inte.