2020-05-06, 10:52
Medlem
Smhfs avatar
https://www.na.se/artikel/just-nu-har-faller-domen-i-hjarstafallet-beskedet-na-sander-direkt.

Na sänder direkt

Provläs till 11.44
Citera
2020-05-06, 10:54
Medlem
Honan6s avatar
Jag läste att HD:s medicin Quetiapin kan ge biverkningar som Sexuell dysfunktion och Problem med tal och skrift.
Om hon drabbades av en biverkning som exempelvis saknad sexlust kanske hon tycker att SD var berättigad att vara otrogen så länge hon gick med på det?

Vad det gäller problem med talet kan hon skylla sina kommentarer "minns inte", "vill inte kommentera"o s v på biverkningar av medicinen?

Skrivproblem verkar hon inte ha. Det kan man se på hennes tusentals GC-loggningar. Jag tror inte hon har använt vännerna till att skriva åt henne.

HD har senast i helgen varit ute på en 3-dagars tur med Karj*ir och C*oc*o_c. www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=70fd90d8-cad2-41bf-8e67-2101963360b9&IID=a930abff-f923-462c-bebf-89067d933f32

Undviker HD sin exman eller håller de varandra i handen idag kl 11 när alla får veta om SD blir friad eller dömd?

(Nedan en länk till ett tidigare inlägg där det finns en hel del länkar rörande fallet)
www.flashback.org/sp71424160
Citera
2020-05-06, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja jag förstår att annan lika graverande bevisning som mordvapnet också skulle duga 👍 men kan inte se att något sådant kan existera i det här fallet. Enda hoppet är nog att hitta det försvunna mordvapnet.

Kanske skulle vittnesmål också kunna duga: om tex till SD närstående personer på ett trovärdigt vis träder fram och uppger att SD erkänt mordet?
Nog tveksamt iofs, kraven för resning är högt ställda.
Men säg att det finns en inspelning av erkännandet?
Det leder ju nu givetvis ingen vart att spekulera om detta men menar att det nog sammantaget kan finnas en hel del som skulle kunna leda till resning.
Men då mest, nog helt, i teorin.

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hade rätten fått läsa förundersökningsprotokollet hade SD blivit fälld utom rimligt tvivel. Nu fick den inte det, utan kan enbart lita till åklagarens skicklighet att lägga fram bevisning. Och tyvärr nådde hon inte hela vägen fram i denna instans. Vi får se om det blir en nästa instans och vad tre juridiska domare kanske kan få ut av materialet.

Nej. Varför skulle TR ha gjort en annan bedömning efter att ha läst fup? För att de skulle ha tröttnat efter femtusen sidor och bara tyckt att han måste väl då vara skyldig eftersom Hiding lämnat in denna megafup?
Hiding har ju lyft fram och betonat det väsentliga i fup, det som i högst grad talar för SD:s skuld. Men det räckte inte.
I slutändan vart det bara till indicium. Och upprepanden av samma indicium i tusentals sidor gör väl inte indiciet starkare?
Och HR tar ju som bekant bara del av samma material som TR, så någon ändring lär inte ske där.

Men nu börjar det dra ihop sig.

OT: Undrar vilka coronarestriktioner som TR har vid utlämnade av fup kl 11:00, skall journalisterna tillåtas att knuffas o skuffas enligt gängse modell?
Citera
2020-05-06, 10:55
Medlem
Dom om fem minuter nu, mitt tips är att han blir friad av tingsrätten och att det blir överklagat till hovrätten och förhoppningsvis blir han fälld där i hovrätten.
Citera
2020-05-06, 10:56
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Framgår det av texten varför Lars Ströman tror att domen kommer att överklagas?

Där är du ju!

Nej, såg inget om det.

"Av allt att döma kommer den åtalade mannen från och med onsdagen att vara den enda i hela världen som har papper på att han är oskyldig. Eftersom han suttit en längre tid i häkte ska han då ha skadestånd – under förutsättning att domen håller även i högre instans. Sannolikheten är stor att domen överklagas
Lars Ströman
"

Utan att ha varken erfarenhet eller kunskap om överklaganden, funderar jag också på om det är så säkert nu.

På tre veckor (var det så?) hinner de inte göra några ytterligare utredningar som kan ha större betydelse för fallet.

Jag kan tänka mig att man satsar på att få mer på fötterna inna man gör något mer.

Snart vet vi!
Citera
2020-05-06, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Jag läste att HD:s medicin Quetiapin kan ge biverkningar som Sexuell dysfunktion och Problem med tal och skrift.
Om hon drabbades av en biverkning som exempelvis saknad sexlust kanske hon tycker att SD var berättigad att vara otrogen så länge hon gick med på det?

Vad det gäller problem med talet kan hon skylla sina kommentarer "minns inte", "vill inte kommentera"o s v på biverkningar av medicinen?

Skrivproblem verkar hon inte ha. Det kan man se på hennes tusentals GC-loggningar. Jag tror inte hon har använt vännerna till att skriva åt henne.

HD har senast i helgen varit ute på en 3-dagars tur med Karj*ir och C*oc*o_c. www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=70fd90d8-cad2-41bf-8e67-2101963360b9&IID=a930abff-f923-462c-bebf-89067d933f32

Undviker HD sin exman eller håller de varandra i handen idag kl 11 när alla får veta om SD blir friad eller dömd?

(Nedan en länk till ett tidigare inlägg där det finns en hel del länkar rörande fallet)
www.flashback.org/sp71424160
Det fetade:
Du är väl ändå inte i tvivelsmål om utgången av detta mål?!
Snälla?!
Citera
2020-05-06, 11:01
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enorm
Här faller domen! DIREKT från na.se (provläs fram till kl.11.44)

https://www.na.se/artikel/just-nu-har-faller-domen-i-hjarstafallet-beskedet-na-sander-direkt
Nää det går inte...?!
Citera
2020-05-06, 11:03
Medlem
Smhfs avatar
Direkt rapportering.

https://www.na.se/artikel/just-nu-har-faller-domen-i-hjarstafallet-beskedet-na-sander-direkt
Citera
2020-05-06, 11:04
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
https://www.na.se/artikel/just-nu-har-faller-domen-i-hjarstafallet-beskedet-na-sander-direkt.

Na sänder direkt

Provläs till 11.44
Hoppas att någon tekniskt kunnig kan spela in det där.
Citera
2020-05-06, 11:05
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Dom om fem minuter nu, mitt tips är att han blir friad av tingsrätten och att det blir överklagat till hovrätten och förhoppningsvis blir han fälld där i hovrätten.

Det låter tryggt att höra.
Jag har själv tappat hoppet.

Det känns svårt att knyta ihop den här spretiga påsen.
Citera
Medlem
tinkyminkys avatar
Jaha. Ännu en man som går fri. Fy fan.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Där är du ju!

Nej, såg inget om det.

"Av allt att döma kommer den åtalade mannen från och med onsdagen att vara den enda i hela världen som har papper på att han är oskyldig. Eftersom han suttit en längre tid i häkte ska han då ha skadestånd – under förutsättning att domen håller även i högre instans. Sannolikheten är stor att domen överklagas
Lars Ströman
"

Utan att ha varken erfarenhet eller kunskap om överklaganden, funderar jag också på om det är så säkert nu.

På tre veckor (var det så?) hinner de inte göra några ytterligare utredningar som kan ha större betydelse för fallet.

Jag kan tänka mig att man satsar på att få mer på fötterna inna man gör något mer.

Snart vet vi!

Detta kommer att överklagas, tas upp i Hovrätten och där sitter bara Jurister, då döms han skyldig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in