2020-05-05, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiddleback
Exakt , speciellt om nya små detaljer uppkommer. Varje liten detalj är av stor vikt .

Det tar tid att utreda mord. Lätt 6-8 månader i dessa tider.
De väcker inte ens åtal så snabbt i mindre mål
Citera
2020-05-05, 17:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LeifBilly2012
Det tar tid att utreda mord. Lätt 6-8 månader i dessa tider.
De väcker inte ens åtal så snabbt i mindre mål
Mmm speciellt om det finns minsta misstanke om självförsvar.
Citera
2020-05-05, 18:12
Avslutad
Misstänker att det blir en lång utdragen undersökning. Kvinnan Cassie kan mycket mycket väl ha blivit misshandlad , och i nödvärn försökt att skydda sig. (Jag tar mina slutsatser utifrån det man läst i tråden)
Att offret varit arg och slagit henne. Då ska kvinnan dömas utifrån orsak till sitt agerande.
Glöm mord i detta fallet .. på sin höjd vårdslöst självförsvar med rädsla för sitt eget liv , högst 2 års fängelse för .... oaktsamhet orsakat annans död.

Mer än så tror inte jag att det blir .
Citera
2020-05-05, 18:29
Medlem
Jag har jobbat med Casie. Dock inte på samma avdelning. På jobb var hon omtyckt och jobbade hårt och var alltid trevlig. Har aldrig hört något negativt om henne. Jag har ingen aning hur hon är privat bortsett från någon AW. Men låter helt sinnessjukt att hon skulle göra något så grovt helt utan anledning.
Citera
2020-05-06, 05:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soulbrookers
Jag har jobbat med Casie. Dock inte på samma avdelning. På jobb var hon omtyckt och jobbade hårt och var alltid trevlig. Har aldrig hört något negativt om henne. Jag har ingen aning hur hon är privat bortsett från någon AW. Men låter helt sinnessjukt att hon skulle göra något så grovt helt utan anledning.

På hotellet?
Alla har inte sin rätta sida på jobb,Det finns många som har en fasad utåt och privst är dom helt annat,
Hade en kollega för många årsen, på jobbet va han jobbig emot en del riktigt svin, Privat en helt annan person snäll o omtänksam.
Citera
2020-05-07, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soulbrookers

Fortfarande häktad
Citera
2020-05-07, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byggarenjabra
Självförsvar på en som sover??
Hur kan det vara självförsvar haha
Det är sjukt tydligt att du är nån av "offrets" kompisar som sitter och snackar skit, nyreggat konto som bara postat i en tråd loll.
Citera
2020-05-07, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanylballe
Det är sjukt tydligt att du är nån av "offrets" kompisar som sitter och snackar skit, nyreggat konto som bara postat i en tråd loll.

Du får tro va du vill,Någon dag ska man regga ett konto
Citera
2020-05-07, 15:49
Medlem
Citat:
På hotellet?
Alla har inte sin rätta sida på jobb,Det finns många som har en fasad utåt och privst är dom helt annat,
Hade en kollega för många årsen, på jobbet va han jobbig emot en del riktigt svin, Privat en helt annan person snäll o omtänksam.

oftast speciellt i små hålor där alla känner alla vill man inte uppfattas som jobbig på jobb såvida man inte är fransk, utan sysslar med allt möjligt privat inklusive kriminalitet.
Citera
2020-05-07, 20:11
Medlem
Citat:
Självförsvar på en som sover??
Hur kan det vara självförsvar haha

Verkar finnas många teorier om att han sov , han var i hallen osv osv....
Citera
2020-05-08, 13:25
Medlem
Förundersökningen kan inte slutföras inom föreskriven tid.
Teknisk utredning och medicinsk utredning pågår bl a.
Förlängning begärs därför till den 20 maj kl 11 Vid en
omhäktningsförhandling kan åklagaren närvara per videolänk.
Citera
2020-05-08, 14:13
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weltoffen
oftast speciellt i små hålor där alla känner alla vill man inte uppfattas som jobbig på jobb såvida man inte är fransk, utan sysslar med allt möjligt privat inklusive kriminalitet.
Underbar kommentar om det där med "fransk". Jag kan bara hålla med.

Den misstänkta tjejen kommer väl från franska Polynesien? Dock verkar hon ha varit omtyckt på jobbet, så det är nog ingen faktor den här gången.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in