2020-05-05, 23:44
Medlem
FrankIsBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpiralenSpiralen
Det håller jag med om. Men de flesta saknar styrkan som behövs.

Men Tegnell han har det, jävlar i min lilla låda!
Citera
2020-05-05, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrankIsBack
Fast med en sån noppig tröja och rufsigt hår tror jag ändå inte han vet vad han pratar om!

Det är sant. Det hänger på tröjan. Det har även hans döttrar påpekat för honom. Ingen kommer att lyssna - alla stirrar på tröjan. De undrar var han har köpt den, hur många år sedan, varför hans fru inte hade valt en annan färg, varför inte en kostym - eller en läkarrock, ska han ha den fler gånger osv.

Sen när intervjun är över han ingen fattat ett jota. De som ändå lyssnade med ett halvt öra har redan glömt bort vad han sa för de kände sig så distraherade.

Så du har rätt. Den där Tegnell vet inte ett skit om något. Allra minst om pandemier..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpiralenSpiralen
För att åsiktskorridoren är väldigt smal i Sverige. Det är bara på anonyma forum man kan tycka till.

Vi har väl en av världens bredaste korridorer, vi slipper bli förföljda/du fängslade även om vi tycker annorlunda
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
Coronavirus: Scientists say a more contagious mutant strain has been sweeping globe (Sky News)

Scientists say they have identified a mutation in coronavirus which they believe means a more contagious strain has been sweeping Europe and the US - and could even reinfect those who already have antibodies.

Researchers at Los Alamos National Laboratory in the US detected 14 mutations in the COVID-19 virus spike proteins, one of which - known as Spike D614G - they said was of "urgent concern".

So urgent is the issue that the research paper describing their findings has been made available before being peer-reviewed, although this has caused concern among some observers.

Dr Bette Korber, the study's lead author, said: "The story is worrying, as we see a mutated form of the virus very rapidly emerging, and over the month of March becoming the dominant pandemic form.

"When viruses with this mutation enter a population, they rapidly begin to take over the local epidemic, thus they are more transmissible."

Although the mutated form of the virus is quickly out-competing the one initially detected in Wuhan, the researchers say they are not certain of their hypothesis that this is due to the spike protein mutation rather than another mutation.

Given the spike protein's "vital importance both in terms of viral infectivity and as an antibody target, we felt an urgent need for an 'early warning' pipeline to evaluate spike pandemic evolution", the study's authors said.

Stäng gränsen helt. Kolla så att vi inte har olika strains i Gbg och till exempel Stockholm. (I så fall karantän av hela områden. Sluta tro på flock-immunitet, våra myndigheter lurar folket.

Vi har redan den strainen i Europa. Dom pratade om det på vita husets presskonferens ett tag sen. USA har en annan strain än Europa osv.
Citera
2020-05-05, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Och även- Att det saknas forskning som kan stödja faktum av nytta att bära masken eftersom man inte undersökt förhållandet mellan bäraren av masken kontra omgivningen och syftet med att se på smittspridningen ur ett annat perspektiv i fråga om bärare och mottagare och för vem man bör masken, även om man från deras synpunkt tycker att det är nytta

Men att social distans och handhygien är avgörande faktorer

Medan WHO och andra stora viktiga expertismyndigheter sågar massbärandet av masker.

Vill se forskning på detta, när jag fått resultaten uppryckta av rejäl studie som motbevisar mina argument så ska jag definitivt dra ihop truten

Det handlar om att tillämpa ren logik och försiktighetsprincipen tills studier finns.

Folk dör medan folk sitter och väntar på godot i sitt elfenbenstorn.
Citera
2020-05-05, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronkmonken
Ja vi har oproportionerligt många gamla medborgare också.

Vi har oproportionerligt många svagbegåvade också, bara å se hur det ser ut i landet.
Bland dom högsta skatterna i världen, kris i varenda samhällsfunktion, vård, skola, omsorg, minst vårdplatser av alla OECD länder osv....
Massinvandring med en integration som inte fungerar överhuvudtaget.

Och vet du vad vi gör då, jo med dom premisserna hanterar vi coronan med sverigemodellen, bra va...
Dom andra experterna runt om i världen fattar ju inget.
Inte för att vi vet så mycket om viruset men vad fan, vi chansar lite, skiter det sig så skyller vi på folket att dom inte har följt våra rekommendationer, bra va...

Nu tycker jag att vi alla tar och sjunger "we shall overcome" och hyllar FHM och våra politiker för ett väldigt bra hanterande av detta virus, hallelujah!!
Citera
2020-05-05, 23:48
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Vad har det med saken och göra? Såg diskussionen gällande Mexico och Indien. Vi diskuterar väl en pandemi, den innefattar världen, inte bara Europa.

Europa had en annan variant av SARS-CoV2 än många andra, icke-europeiska länder, har. Det är känt sedan en tid tillbaka.
Citera
2020-05-05, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Det handlar om att tillämpa ren logik och försiktighetsprincipen tills studier finns.

Folk dör medan folk sitter och väntar på godot i sitt elfenbenstorn.

Absolut. Vilket sund förnuft och logic saknar 60% av befolkningen i både den här pandemihistorien men även sådär rent generellt
Citera
2020-05-05, 23:49
Medlem
RoyalTrashs avatar
Citat:
Men är du trög?

Citat:
Folk kan inte tvätta händerna ordentligt och 99% av befolkningen har inte en smartphone

Och jag dumförklarar ingen ?

Jag säger att kompetens saknas och därför lönlöst att bära mask och handskar.

Varför blir du kränkt av det liksom ?

Nä du dumförklarar ingen trots att du skrev det där kort innan och pratar i en sådan ton i typ varenda inlägg jag sett från dig nu.

Jag tror själv ansiktsmasker skulle göra skillnad. Hur stor skillnad vet jag inte, men varje liten skillnad räknas. Finns risker i allt och jag tror fördelarna överväger nackdelarna i detta fall.
Citera
2020-05-05, 23:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Vi har väl en av världens bredaste korridorer, vi slipper bli förföljda/du fängslade även om vi tycker annorlunda
Säg det till Dan Park och Nordiska Motståndsrörelsen, dom håller nog inte med.
Det verkar extremt obehagligt det här, att det verkar finnas så många olika varianter av viruset och att man inte riktigt vet hur det attackerar kroppen.
Citera
2020-05-05, 23:50
Medlem
Engelitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Men är det inte självklart. Om nu gamlingar huvudsakligen dör i Corona och dessa inte existerar i de andra länderna - klart att det dör fler här där de existerar..

Den oheliga alliansen(L, C, S Mp) klappar händerna. Undrar vilken nästa tärande grupp svenskar de vill eliminera. Förtidspensionärer? Handikappade? Inflationen blir nog rätt hög om man pumpar in 500 låtsasmiljarder i systemet. Glömde man tala om det för folk som har pengar på banken eller i byrålådan eller dylikt? Undrar hur mycket myndighetspersonerna "har glömt" att berätta. Lär ju va ett och annat som mörkats...
Citera
2020-05-05, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Du har inga studieskulder va?
Om ett virus huvudsakligen slår ut 80-åringar är det klart det blir färre döda i ett land med knappt några i den åldern. Oavsett folkmängd.

Snabb googling, Mexiko hade ca 8 miljoner gamlingar 65+, år 2012, så antagligen många fler nu. Gamlingarna i Mexiko är nästan som hela Sveriges befolkning, så det lär ju finnas några för Coronaviruset att ta av, tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in