2020-05-05, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Japan, Singapore, Australien och Israel har högre medellivslängd än oss. Hur tänker du?
Han kanske hade koll på att de länderna inte ligger i Europa?
Citera
2020-05-05, 23:38
Medlem
Coronavirus: Scientists say a more contagious mutant strain has been sweeping globe (Sky News)

Scientists say they have identified a mutation in coronavirus which they believe means a more contagious strain has been sweeping Europe and the US - and could even reinfect those who already have antibodies.

Researchers at Los Alamos National Laboratory in the US detected 14 mutations in the COVID-19 virus spike proteins, one of which - known as Spike D614G - they said was of "urgent concern".

So urgent is the issue that the research paper describing their findings has been made available before being peer-reviewed, although this has caused concern among some observers.

Dr Bette Korber, the study's lead author, said: "The story is worrying, as we see a mutated form of the virus very rapidly emerging, and over the month of March becoming the dominant pandemic form.

"When viruses with this mutation enter a population, they rapidly begin to take over the local epidemic, thus they are more transmissible."

Although the mutated form of the virus is quickly out-competing the one initially detected in Wuhan, the researchers say they are not certain of their hypothesis that this is due to the spike protein mutation rather than another mutation.

Given the spike protein's "vital importance both in terms of viral infectivity and as an antibody target, we felt an urgent need for an 'early warning' pipeline to evaluate spike pandemic evolution", the study's authors said.

Stäng gränsen helt. Kolla så att vi inte har olika strains i Gbg och till exempel Stockholm. (I så fall karantän av hela områden. Sluta tro på flock-immunitet, våra myndigheter lurar folket.
Senast redigerad av futuro 2020-05-05 kl. 23:41.
Citera
2020-05-05, 23:38
Medlem
FrankIsBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpiralenSpiralen
För att åsiktskorridoren är väldigt smal i Sverige. Det är bara på anonyma forum man kan tycka till.

Att låta sig tystas av en åsiktkorridor tyder på svag integritet.
Citera
2020-05-05, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazing-Grace
När man ser det så där tydligt så kan man helt klart konstatera att han är rätt man för jobbet.

Jag tvivlar inte en sekund plus att jag gillar hans nedtonade inställning istället för att slå sig i bröstet.

Det är som Tegnell redan sa: plötsligt vimlar det olika sorts "experter" på området i media. Personer som vill ha sina 15 minutes of Fame.. Men som tillhörde dem som själva ansåg att Anders var sprittsprångande galen när han frivilligt åkte till Afrika för att ta hand om Ebola-patienter. Varför det? Riskera livet för några svartingar? Och väl framme skulle han dessutom beställa en himla massa cyklar..
En udda figur.

Förutom dessa läkarkollegor finns det sen kompletterande galningar som nu de här Andreia Rodrigues, Ana Maria Panescu och Cristina Cicki Ovesdåtter som representerar och skapade Facebook gruppen Save Sweden för att ordna olika aktioner gentemot FHM.

Men det är som Anders säger: att skapa förtroende tar tid, att kommunicera begripligt är svårt och att få alla med är omöjligt.
Citera
2020-05-05, 23:39
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Japan, Singapore, Australien och Israel har högre medellivslängd än oss. Hur tänker du?
I vilken del av Europa finns dessa länder?
Citera
2020-05-05, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020

Jag tänker att fler dött i Sverige än i Indien och Mexiko som jag sagt 3 gånger nu.

Men är det inte självklart. Om nu gamlingar huvudsakligen dör i Corona och dessa inte existerar i de andra länderna - klart att det dör fler här där de existerar..
Citera
2020-05-05, 23:41
Medlem
soosanys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Åh ironin. Mannen som förutspådde 200 000 döda i UK och 70 000 i Sverige och samtidigt fördömt Sveriges svaga sociala distansering bryter själv mot reglerna för att få knulla. Åh den ironin...

Hahahhah! Kuken ska ha sitt!

Och hon misstänkte dessutom att hennes man hade COVID:
”She made a second trip on April 8 despite telling friends she suspected her husband - an academic in his thirties - had coronavirus symptoms”
(Klippt ur kvalitetsblaskan The Sun)
Citera
2020-05-05, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Ok:

Och även- Att det saknas forskning som kan stödja faktum av nytta att bära masken eftersom man inte undersökt förhållandet mellan bäraren av masken kontra omgivningen och syftet med att se på smittspridningen ur ett annat perspektiv i fråga om bärare och mottagare och för vem man bör masken, även om man från deras synpunkt tycker att det är nytta

Men att social distans och handhygien är avgörande faktorer

Medan WHO och andra stora viktiga expertismyndigheter sågar massbärandet av masker.

Vill se forskning på detta, när jag fått resultaten uppryckta av rejäl studie som motbevisar mina argument så ska jag definitivt dra ihop truten
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrankIsBack
Att låta sig tystas av en åsiktkorridor tyder på svag integritet.
Det håller jag med om. Men de flesta saknar styrkan som behövs.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av assurbanipal999
Du är alltså bitter, rädd och söndercurlad offer/parasit?

Självklart är jag det, jag spyr min bitterhet på allt och alla. Invandrare, politiker, myndigheter, Tegnell, Greta o s v o s v Sväärje är i förfall
Citera
2020-05-05, 23:43
Medlem
Citat:
Jaha, då fakta motsäger dig så ändrar du dina ingångspunkter. Nu vet vi var vi har dig.

Det är din tolkning. Jag har inte ändrat mig. Någon frågade om AT var läkare, jag svarade ja men att det var länge sen han jobbat på golvet, då han mest jobbat på myndighet senaste åren osv. Och att det då är sannolikt att man förlorar kontakt med hur det är "på golvet". Anser inte det är någon kontroversiell åsikt, så är det för många tjänstemän.

Men det mest relevanta för mig är inte det, utan det katastrofala resultat på dödssiffran vi har i Sverige. Alla på FHM skulle kunna vara Nobelpristagare, det rör mig inte i ryggen, skulle fortfarande anse att Sverige har uselt resultat för dödstalet i covid. Är bara jämföra med övriga Norden så kan vem som helst dra den slutsatsen. Är inte rocket science.

Numbers don't lie.
Citera
2020-05-05, 23:44
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
I vilken del av Europa finns dessa länder?

Vad har det med saken och göra? Såg diskussionen gällande Mexico och Indien. Vi diskuterar väl en pandemi, den innefattar världen, inte bara Europa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in