Citat:
Ursprungligen postat av
frankkk
Dessa säsongskortsinnehavare(undertecknad bl.a.) kommer ha sina säsongskort gälla nästa år istället om dom inte får gå i år. Kanske inte löser någon likvididetskris, men du slipper ett stort intäktstapp nästa säsong.
Fast om man ska tillåta "viss publik" kommer givetvis årskortsinnehavare få företräde, allt annat vore ju befängt. Likadant när väl bortapublik tillåts, då kommer "bortakorts"-fansen få företräde.
Dock blir det ändå svårt att upprätthålla och det kommer ändå vara som att det inte är nåt folk där. Vad hindrar att folk samlas ändå? Även om det bara är 50pers/sektion så kommer många stå tätt innan och tjöta etc.
Sedan tror jag att "reducerad publik" inte direkt innebär 500pers totalt på en arena ens utan att vi först hamnar med "reducerad publik" när det är ok med typ 5000pers på en arena av Gamlas storlek (och sedan då vidare anpassat efter arenans storlek).
Sedan tror jag inte alls på idén då det kommer vara grupper med folk ändå på läktarna. Man har ju dessutom nu sagt att man kan ta steg tillbaka i sin arrangemans-stege, det blir ju bara än mer kaos om man först tillåter en viss publik, sedan får gå tillbaka men till en match längre fram får ha publik som vanligt, säljer biljetter efter det men sedan sprids skiten igen och vips får vi inte ens spela igen...
Citat:
Ursprungligen postat av
girigfan
Angående ålder så menade jag från den tidpunkten när rosenberg valde att vände hem. Kommer han hem tar det nog ett halvår innan han kommer i form, levererar ett halvår och sedan sitter man med et långtidskontrakt med en spelare med "god ledaregenskaper". Ytterst få hemvändare lyckas och det gäller att de inte är dör gamla i synneehet ju längre fram i formationen de hör hemma.
Huruvida Berg eller annan spelare kommer är ju silly-tråds snack men beträffande ålder på spelare generellt är det ju inte hela världen att ha några äldre spelare som troligen bara har 1-3 säsonger i sig i truppen.
Det blir ju först ett problem om "alla" är äldre och lägger av ungefär samtidigt...