2020-05-01, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorntradet42069
Håller på IFK Göteborg men tror Sirius kan resa sig i tabellen och hamna topp 10. Rydström tror jag är en ganska bra tränare!

Inte så vågad gissning med tanke på 11:e plats ifjol, lagets medelplacering senaste tre åren är 10.3. Juryn är fortfarande ute på Rydström, han gillar att spela med unga spelare men Sirius har inte marginalerna för en massa misstag. Hur bra han lyckas där tror jag antingen kommer höja eller fälla honom.

Sirius skulle möjligtvis kunna gynnas av corona visavi andra mitten/botten-lag, man har ändå inget eget kapital så detta kommer inte förändra så mycket för kommande säsonger, bara man överlever här och nu. Ny arena kan hjälpa till att kickstarta ekonomin efteråt.
Citera
2020-05-01, 17:34
Medlem
Ovcharkas avatar
Aftonblöjan:

"Såldes för 50 miljoner – kan återvända direkt"(Danielson, Djurgården)

"Skräckscenariot: Kan tappa 50 miljoner kr. Hammarbys vd om krisplanen."

Hur kan Hammarby alltid vara sämst?
Citera
2020-05-01, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Dock är ju inget av dessa datum annat än vad man siktar på nu.
Speciellt allsvenskan kan ändras av UEFAS europacup-datum etc.

Sedan spelar givetvis corona-skiten in, exempelvis snackar man ju i dessa dagar om att det blir värre här i Västra Götaland, Skåne verkar inte ha drabbats rejält än etc. Det kan komma "bakslag" även i Sthlm så även om jag hoppas innerligt att man kan starta nämnda datum är jag inte det minsta säker på det innan det verkligen blåses igång just den dagen.

Ja vi har definitivt kommit in i sluttningen nu, ungefär 1 månad efter Stockholm enligt min bedömning, dock har vi i relation till befolkningsmängd en lägre dödlighet jämfört med Region Stockholm vid motsvarande punkt i kurvan. Det skall bli intressant att se om vi får en flackare, mildare utveckling den närmaste månaden eller om det blir ungefär som i Stockholm.

I Stockholm har antalet intensivvårdade minskat med ca 13% nu, toppade på ungefär 220-230 individer på IVA, men inget är ju klart, om befolkningen i Stockholm tror att allt är lugnt så kan det såklart ta fart igen, det krävs inte så mycket för att det skall vara uppe på liknande antal igen.

Om 220-230 var toppen så får man ju säga att FHMs modellering var rätt så bra, dom räknade med ca 250 IVA patienter vid toppen, detta reviderades senare där dom räknade med en högre topp.
Citera
2020-05-01, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Okej så Göteborg är ute efter Marcus Berg precis när man fått ordning på ekonomin och i coronatider. Känns väldigt fräscht verkligen.

Det är ju samma surr som vanligt, kommer Berg så är det ju kanon, då har vi 2 av AS absolut bästa #9or i laget, ja, jag räknar Söder som typ topp 5, och inte bara för att han kan göra mål, det har aldrig varit Robins största styrka, men inget är klart, och ingen vet om det kommer hända. En sak som jag känner mig väldigt säker på är dock att Max och co inte kommer ta speciellt många, om ens några, ekonomiska risker som det är nu.

Att han tränar med oss nu är inte heller särskilt märkvärdigt det gör han och andra fd blåvita typ varje år.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2020-05-01 kl. 18:18.
Citera
2020-05-01, 18:35
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Kollade just på deras diskussion. De nämner väl aldrig något slutdatum för deras prognoser? Är det 10-20 t innan denna sommar är slut, eller är det till nästa år eller när flockimmunitet/vaccin kickar in?

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/experter-pandemin-kan-paga-i-upp-till-tva-ar

Citat:
Pandemin kommer inte vara under kontroll förrän ungefär två tredjedelar av världens befolkning är immuna, och den kommer troligtvis pågå i upp till två års tid.
Citera
2020-05-01, 19:11
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Okej så Göteborg är ute efter Marcus Berg precis när man fått ordning på ekonomin och i coronatider. Känns väldigt fräscht verkligen.

Att han tränar med klubben är inte samma sak som att klubben är ute efter honom,

men, om han vill komma tillbaka är han givetvis välkommen,

men, vi kommer sannolikt inte ta in honom i laget till vilket pris som helst och enbart om han kommer på fri transfer,

och vi kommer inte betala astronomiska summor i lön för honom.

Tränat med laget har flera av våra f.d. spelare gjort genom åren när de är hemma i Sverige. Självklart är alla våra spelare som nu är utlandsproffs välkomna tillbaka om de vill och inte har omöjliga villkor och har ett äkta blåvitt hjärta.
Citera
2020-05-01, 20:08
Medlem
girigfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Aftonblöjan:

"Såldes för 50 miljoner – kan återvända direkt"(Danielson, Djurgården)

"Skräckscenariot: Kan tappa 50 miljoner kr. Hammarbys vd om krisplanen."

Hur kan Hammarby alltid vara sämst?
Tja återigen bevisar hammarby precis som aik tidigare gjort att man inte får en högre summa för att man adderar en massa nollor.
Bondeinvasionen som lett till högre publiktillströmning verkar inte ha medfört rekrytering av kompetent ledning
Citera
2020-05-01, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Det är ju samma surr som vanligt, kommer Berg så är det ju kanon, då har vi 2 av AS absolut bästa #9or i laget, ja, jag räknar Söder som typ topp 5, och inte bara för att han kan göra mål, det har aldrig varit Robins största styrka, men inget är klart, och ingen vet om det kommer hända. En sak som jag känner mig väldigt säker på är dock att Max och co inte kommer ta speciellt många, om ens några, ekonomiska risker som det är nu.

Att han tränar med oss nu är inte heller särskilt märkvärdigt det gör han och andra fd blåvita typ varje år.

Ni lär väl ha ett antal sponsorer som är redo att betala en del av lönen om det krävs. Sen måste man ju se vad en spelare ger tillbaka för lönen också, och Berg säljer nog en och annan biljett och tröja.
Citera
2020-05-01, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Ni lär väl ha ett antal sponsorer som är redo att betala en del av lönen om det krävs. Sen måste man ju se vad en spelare ger tillbaka för lönen också, och Berg säljer nog en och annan biljett och tröja.

Det finns säkert en del som hade kunnat tänka sig hjälpa till om den möjligheten ges, OM både JJ och Berg kommer hem i år tycker jag nog att det är rimligt att sikta på en Europaplats, även om det skulle vara en utmaning.

Sedan skulle vi såklart behöva få in en mittback också egentligen, vi har två godkända AS mittbackar, 1 korsbandsskadad 19-åring och så 17-årige Jesper Tolinsson... hehe

Jag tror iofs tröjorna sålt rätt bra i år ändå... av helt fel anledning, även biljetter.

Jag är ingen matchtröjeköpare i vanliga fall men i år har jag köpt 3 ex av den marinablå bortatröjan, riktigt snygg, men det har nog varit en del stödköp, jag har lagt ett 5-siffrigt belopp på Blåvitt i år, exklusive säsongskortet. Shoppen, ett antal biljetter och ett par extra medlemsskap. Har inte en susning om vad föreningen fått in men det är kul att se att så många förstår allvaret och drar sitt strå till stacken även om vi var lite trögstartade. 10 000 medlemmar kommer vi nog nå, dessutom över 52 000 sålda "biljetter".

Varje öre någon kan bidra med är värdefullt och räknas.

Men absolut, en spelare som Berg hade skapat buzz i leden, ungefär som Vibe, även om jag tycker Vibes ankomst var större då laget var så nederlagstippat av många när han valde att komma till oss. Han hade säkert kunna gå till något annat lag och dessutom fått bättre betalt(nu är han ju i FC Midtjylland).

Kommer ni ihåg när det skämtades om att Kineser bygger sjukhus på en vecka? Ingen tog det seriöst då, för jävla tråkigt är det. Jag skulle behöva en riktig röjarrave, men det är ju inget som organiseras nu. Ikväll har jag gått igenom delar av min skiv- och musiksamling istället(och troligen stört grannar).

Lite guilty pleasure... den är faktiskt episk.

Citat:
Artists: Protoculture, Johnny Yono
Title: Luna (Extended Mix)
Genre: Trance
Label : Armada Captivating
Release Date : 2016-08-19
Protoculture & Johnny Yono - Luna (Extended Mix)
Senast redigerad av Eaglesandshit 2020-05-01 kl. 23:34.
Citera
2020-05-02, 09:04
Medlem
kostymnisses avatar
Snacket om Berg är ju nåt för silly-tråden mest...

Det är ju dock bara bra för truppen att spelare som Dahlberg, Starfelt och Berg tränar med truppen i olika nivåer, dessutom var väl Bjärsa däruppe. Kvalité höjer ju träningarna, det blir roligare för spelarna att tjöta med gamla vänner etc vilket ju behövs i dessa tider när träningen annars lätt blir tradig när det inte finns matcher att se fram emot.
Dock säger ju August i en intervju att det är lättare att motivera sig för träningen än han trodde när det inte vankades matcher att spela.

Det blir givetvis inte lättare att motivera sig om det skjuts upp än mer vilket jag inte ser som otroligt att så kommer ske. Dock verkar ju varje person nu smitta färre, det är under 1 smittade person från varje smittad nu iaf, men det kan givetvis ändra sig om det nu börjar dra igång i VG-regionen och Skåne t.ex.

Vi kan nog vara glada över att det ösregnade på Valborg då folk inte samlades i parker etc i samma utsträckning direkt men å andra sidan har vi idioter till krogägare som han på Linnéterrasen här i stan som trots att hans ställe var överfullt och tvingades stänga inte tänkte göra det innan hans advokater sa till... Med sådana ägare till ställen och folk som inte fattar hur man ska bete sig kommer det ta tid detta och än längre tid innan serien kan starta.
Citera
2020-05-02, 18:46
Medlem
girigfans avatar
tycker att det är tråkigt att bosse inte väljer att satsa på talanger i ett öäge som detta, var man med och högg på snubben som gnaget värvade? när marknaden nu generellt borde vara mycket billigare så är det ju lämpligare att man satsar på talanger med potential tiill senare och lägre lönekostnad samt investering idag.
Citera
2020-05-02, 22:12
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk

Nja, med tanke på att svensk ekonomi är på väg rakt ner i avgrunden pga corona och den fullständigt havererade världshandeln så är jag inte så säker på att det kommer finnas så stort intresse från sponsorer att gå in med medel om inte marknaden vänder kraftigt uppåt under kvartal tre och fyra, vilket ingenting talar för
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in