2020-05-05, 16:51
Medlem
Svantevits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BATT
Jag har ju gjort det. Läs mina svar i tråden dumjävel innan du bara skriver.
Du missförstod inlägg #5 så gravt att jag blev förbannad helt enkelt. En hund som vet sin plats gör som husse/matte vill.
Citera
2020-05-05, 16:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
En veterinär avlivar inte en frisk hund om du tror det.

Känns som att du borde tänkt över ditt beslut att skaffa hund. Du är uppenbarligen inte mogen eller kapabel till att sköta den.

Jag är i depression och fick rådet att skaffa en hund för att komma ut och träffa folk (läs kvinnor) och en bekants kompis ville sälja den här så jag köpte den. Borde ha kollat upp bättre för hon lurade mig tror jag nu med facit i hand.
Citera
2020-05-05, 16:55
Medlem
Citat:
Jag är i depression och fick rådet att skaffa en hund för att komma ut och träffa folk (läs kvinnor) och en bekants kompis ville sälja den här så jag köpte den. Borde ha kollat upp bättre för hon lurade mig tror jag nu med facit i hand.

Du kan väl fråga henne om hunden juckade?

Om hunden kommit till en ny ägare och miljö är den osäker och testar gränser. Som redan föreslagits i tråden får du disciplinera hunden.
Citera
2020-05-05, 16:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svantevit
Du missförstod inlägg #5 så gravt att jag blev förbannad helt enkelt. En hund som vet sin plats gör som husse/matte vill.

Lägg ner att försöka mästra mig, har fan lust att döda den jävla hunden själv.
Citera
2020-05-05, 17:16
Medlem
dreadpirate420s avatar
Den lille rackaren försöker spela Allan. Gör han något sådant igen så lägg han på rygg och håll han där till dess att han slutat sprattla. Han har kommit in i en ny ”flock” och har inte förstått än att han är lägst ner i hierarkin.

Är du rädd att bli nafsad så skrik på han och slå han lite istället. (Smäll på nosen, inte stampa på honom)
Senast redigerad av dreadpirate420 2020-05-05 kl. 17:20.
Citera
2020-05-05, 17:19
Medlem
BosseBetongs avatar
Hehe, TS har köpt sig en terrier som fått lite fritt spelrum

Det tar sin tid, men det går att styra upp. Dock verkar TS helt ovan med hundar, så det kommer bli en utmaning.

Lycka till

//BB
Citera
2020-05-05, 17:19
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Hunden juckar på folk för att jag inte gör det? Om jag juckar slutar han menar du?

Idiot!

Du fattade visst inte ett skit, det är du som är idiot.

Citat:
Det är absolut inte en valp och jag har sagt till den ganska hårt med rösten men den tittar ens inte på mig fast jag låter med hög röst. Helt ignorant.

Varför skulle flockledaren, alfahannen, lyssna på dig, betahanne, som enl. honom står lägre i rang?

Ska du fortsätta vara beta eller ska du ta befälet?
Citera
2020-05-05, 18:18
Medlem
MissMDs avatar
För det första så kan vi lägga ner allt prat om dominans. Det är en gammal, ihärdig skröna.

Att en hund juckar är i dom allra flesta fall en överslagshandling, och ofta på grund av stress.

Att bestraffa en hund för att den är stressad kommer inte göra ett jäkla skit mer än att den troligtvis kommer bli mer stressad eftersom den inte vet vad den gör för fel.

Reflektera i vilka situationer det här beteendet uppstår och se till att förebygg redan innan och avled hunden eller lär hunden att slappna av i dessa former av sammanhang.
Citera
2020-05-05, 18:41
Medlem
Citat:
Jag har ju gjort det. Läs mina svar i tråden dumjävel innan du bara skriver.

Uppenbarligen har du ju inte gjort det eftersom hunden fortsätter... men det låter som att beteendet grundar sig i att hunden kommit till en ny flock (dig) och inte känner sig trygg i vilken roll den ska ha där, och du har inte lyckats förmedla vilken roll du tycker den ska ha. Börja lär känna varandra inomhus till att börja med, blir nog alldeles för mkt stress annars. Är du dessutom deprimerad så är risken att du framstår som en väldigt tråkig och svag ledare, du borde nog fundera på om det är så klokt att ta hand om en hund när du inte kan ta hand om dig själv. Lite hårda ord kanske men tyvärr är det så. En hund behöver en trygg och tydlig ledare för att ha bra förutsättningar. Det är till 99% säkerhet hos ledaren felet sitter i i detta fall. En start på lösningen är nog att du först kommer ur din depression
Senast redigerad av gfbs88 2020-05-05 kl. 18:45.
Citera
2020-05-05, 19:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dreadpirate420
Den lille rackaren försöker spela Allan. Gör han något sådant igen så lägg han på rygg och håll han där till dess att han slutat sprattla. Han har kommit in i en ny ”flock” och har inte förstått än att han är lägst ner i hierarkin.

Är du rädd att bli nafsad så skrik på han och slå han lite istället. (Smäll på nosen, inte stampa på honom)

Nej jag tänker inte misshandla hunden, det är det sista den behöver.
Citera
2020-05-05, 19:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MissMD
För det första så kan vi lägga ner allt prat om dominans. Det är en gammal, ihärdig skröna.

Att en hund juckar är i dom allra flesta fall en överslagshandling, och ofta på grund av stress.

Att bestraffa en hund för att den är stressad kommer inte göra ett jäkla skit mer än att den troligtvis kommer bli mer stressad eftersom den inte vet vad den gör för fel.

Reflektera i vilka situationer det här beteendet uppstår och se till att förebygg redan innan och avled hunden eller lär hunden att slappna av i dessa former av sammanhang.

Det låter vettigt men jag är inte så säker på att vilja lägga massa tid på en ouppfostrad skitstövel till hund som inbillar sig att han kan göra som han vill.
Citera
2020-05-05, 19:14
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Hunden tar comandot när du uppenbarligen inte har det.
En fet smäll hade min fått så aldrig de hänt igen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in