2020-05-05, 19:15
Medlem
MissMDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BATT
Det låter vettigt men jag är inte så säker på att vilja lägga massa tid på en ouppfostrad skitstövel till hund som inbillar sig att han kan göra som han vill.

Ok, omplacera hunden då till någon som är villig att ta hand om den på ett bra sätt.
Citera
2020-05-05, 19:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MissMD
Ok, omplacera hunden då till någon som är villig att ta hand om den på ett bra sätt.

Han slutar kanske av sig själv? Han är annars rätt cool med en svart ring runt ena ögat ser ut som en pirat. Tjejerna gillar honom så där går det planenligt förutom att han mitt i samtalet med tjejer så bara flyger han på dem och klamrar sig fast på benen och juckar.
Citera
2020-05-05, 19:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
Du kan väl fråga henne om hunden juckade?

Om hunden kommit till en ny ägare och miljö är den osäker och testar gränser. Som redan föreslagits i tråden får du disciplinera hunden.

Bra där, jag tänker absolut prata med en tjej om en hundjuckning
Citera
2020-05-05, 19:33
Avstängd
Handlar det om en hane i ettårsålder är det nog mest hormoner. De har sin könsdrift och det är inte så noga vem den riktas mot, tikar, hanhundar eller människor. Tikar kan för den delen bli rätt heta på gröten de också och hoppa upp på en löptik. (vilket i och för sig har fördelen att de kan få utlopp för sina drifter utan att man riskerar valpar) Jag hörde rentav ett kåseri i radio där beskrevs hur deras hund smitit och de hörde ett våldsamt rabalder. Det var deras hund som hade tvingat ned ett rådjur och juckade som värst.

Man får ryta till och i värsta fall lyfta bort hunden för att markera att det inte är OK. Det brukar gå över efter ett tag. Att se till att aktivera hunden kan hjälpa. Att köpa en hund och vänta sig en perfekt uppfostrad individ är väl optimistiskt, skall man ha hund får man räkna med att det tar tid.

Att hunden kissar på folk är mer ovanligt och inget jag träffat på.

Sen finns ju också den här lösningen
http://pedget.com/hotdoll-a-love-doll-for-your-dog-to-hump
Citera
2020-05-05, 19:34
Medlem
Citat:
Bra där, jag tänker absolut prata med en tjej om en hundjuckning

Ja. Vad hindrar dig?

Tycker du det är pinsamt?
Citera
2020-05-05, 19:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Handlar det om en hane i ettårsålder är det nog mest hormoner. De har sin könsdrift och det är inte så noga vem den riktas mot, tikar, hanhundar eller människor. Tikar kan för den delen bli rätt heta på gröten de också och hoppa upp på en löptik. (vilket i och för sig har fördelen att de kan få utlopp för sina drifter utan att man riskerar valpar) Jag hörde rentav ett kåseri i radio där beskrevs hur deras hund smitit och de hörde ett våldsamt rabalder. Det var deras hund som hade tvingat ned ett rådjur och juckade som värst.

Man får ryta till och i värsta fall lyfta bort hunden för att markera att det inte är OK. Det brukar gå över efter ett tag. Att se till att aktivera hunden kan hjälpa. Att köpa en hund och vänta sig en perfekt uppfostrad individ är väl optimistiskt, skall man ha hund får man räkna med att det tar tid.

Att hunden kissar på folk är mer ovanligt och inget jag träffat på.

Sen finns ju också den här lösningen
http://pedget.com/hotdoll-a-love-doll-for-your-dog-to-hump

Citat:
Ja. Vad hindrar dig?

Tycker du det är pinsamt?

Det är pinsamt, ja. Kan den ha varit utsatt för nån sexuell trauma med förra ägaren? Kan den så bli såhär i så fall?
Citera
2020-05-05, 19:38
Medlem
Citat:
Det är pinsamt, ja. Kan den ha varit utsatt för nån sexuell trauma med förra ägaren? Kan den så bli såhär i så fall?

Jag tycker att du ska lämna bort hunden till någon annan och fundera på att skaffa hund först igen när du vuxit ur tonåren.
Citera
2020-05-05, 19:40
Medlem
KnivStinas avatar
Det är ett överslagsbeteende som bottnar i stress. Lär din hund att vara passiv och sitta eller ligga ned när du har gäster över eller när du stannar för att hälsa på en vän på gatan. Platsa hunden helt enkelt. Detta gör du lättast genom att lära hunden att sitta eller ligga på signal. Du belönar hunden med godis och utökar hela tiden litegrann. Du ber den att stanna på platsen och rör dig ifrån hunden, rör dig tillbaka och belönar. Bjud hem vänner och familj och fortsätt träna på det
Senast redigerad av KnivStina 2020-05-05 kl. 19:43.
Citera
2020-05-05, 19:42
Medlem
MissMDs avatar
Citat:
Han slutar kanske av sig själv? Han är annars rätt cool med en svart ring runt ena ögat ser ut som en pirat. Tjejerna gillar honom så där går det planenligt förutom att han mitt i samtalet med tjejer så bara flyger han på dem och klamrar sig fast på benen och juckar.

Det bero lite på olika faktorer, det kan gå över av sig själv med tiden om det t.ex är en unghund, eller om han är ny hos sig och inte hunnit etablera sig på ett bra sätt.

Men generellt om en hund uppvisar ett stressbeteende och överslag i vissa situationer så kommer den troligtvis inte plötsligt sluta känna sig stressad en vacker dag.

Antingen ta hand om din hund och jobba med problemet, eller omplacera den och börja se en psykolog istället för dina sociala brister.
Citera
2020-05-05, 19:42
Medlem
KnivStinas avatar
Pissar den på folk så är det en rejäl jävla tillsägning på sin plats men troligtvis bottnar även det beteendet i stress. Är det en terrier du har? Det är vanligt att de pissar ner sig lite när de är glada. Lär hunden att vad passiv och att den får hälsa när du säger det
Senast redigerad av KnivStina 2020-05-05 kl. 19:53.
Citera
2020-05-05, 19:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KnivStina
Pussar den på folk så är det en rejäl jävla tillsägning på sin plats men troligtvis bottnar även det beteendet i stress. Är det en terrier du har? Det är vanligt att de pissar ner sig lite när de är glada. Lär hunden att vad passiv och att den får hälsa när du säger det

Det är en Jack Russel.
Citera
2020-05-05, 19:43
Bannlyst
Citat:
Jag tycker att du ska lämna bort hunden till någon annan och fundera på att skaffa hund först igen när du vuxit ur tonåren.

Tack men jag är 44 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in