2020-05-05, 16:26
Medlem
Hur gammal är hunden? Är det bara en valp säg till den ordentligt för att få bukt med det omedelbart. En valp vet oftast inte bättre än sina instinkter och det går att träna bort.

En äldre hund som juckar på benen gör det av olika anledningar kan vara överskottsenergi, upphetsad, uttråkad, stressad eller frustrerad.
Citera
2020-05-05, 16:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
Hur gammal är hunden? Är det bara en valp säg till den ordentligt för att få bukt med det omedelbart. En valp vet oftast inte bättre än sina instinkter och det går att träna bort.

En äldre hund som juckar på benen gör det av olika anledningar kan vara överskottsenergi, upphetsad, uttråkad, stressad eller frustrerad.

Det är absolut inte en valp och jag har sagt till den ganska hårt med rösten men den tittar ens inte på mig fast jag låter med hög röst. Helt ignorant.
Citera
2020-05-05, 16:30
Medlem
siljaeuropa94s avatar
En polare var på jakt med sin jakthund. Då dök från ingenstans en främmande hund upp och började jucka som fan på polarens hund. Den gav sig först efter ett antal rejäla rapp över ryggen med en kraftig trästock. Den höll sig dock i närheten efteråt, varpå ägaren dök upp och undrade om hans hund bråkat. Nej- den har varit jättelydig sa polaren
Citera
2020-05-05, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BATT
Det är absolut inte en valp och jag har sagt till den ganska hårt med rösten men den tittar ens inte på mig fast jag låter med hög röst. Helt ignorant.

Är det något hunden börjat med nu? Har du varit hos veterinären på länge?

När en hund börjar med nya avvikande beteende gör den ofta det för att påkalla uppmärksamhet för att något kan vara galet.
Citera
2020-05-05, 16:33
Bannlyst
Citat:
Är det något hunden börjat med nu? Har du varit hos veterinären på länge?

När en hund börjar med nya avvikande beteende gör den ofta det för att påkalla uppmärksamhet för att något kan vara galet.

Men jag har bara haft den sen i söndags.
Citera
2020-05-05, 16:37
Medlem
xposures avatar
Vad får den för slags bestraffning?
Hjälper det inte med att skrika åt den så är det dags att du greppar i nackskinnet och visar att det öär du som bestämmer.
Citera
2020-05-05, 16:39
Medlem
Citat:
Men jag har bara haft den sen i söndags.

Antigen går du till veterinären och får den kollad eller så får du disciplinera hunden så att den slutar.

Är det ett invant beteende får du jobba men det går att lära gamla hundar sitta så att säga.

Hunden lär säkert bli förbannad på dig om det är invant och du får kanske räkna med att han kanske biter dig lite om du måste hålla ner honom eller så.
Senast redigerad av Hockeytrunken 2020-05-05 kl. 16:42.
Citera
2020-05-05, 16:42
Bannlyst
Jag har nog åkt på en blåsning av tjejen som sålde den till mig.
Citera
2020-05-05, 16:44
Medlem
Svantevits avatar
Citat:
Hunden juckar på folk för att jag inte gör det? Om jag juckar slutar han menar du?

Idiot!
Du är rätt trög va? Hade du varit alfa-hanne i flocken hade hunden gjort som den blir tillsagd. Åthuta den ordentligt nästa gång. Visa vem som bestämmer!
Citera
2020-05-05, 16:44
Bannlyst
Citat:
Antigen går du till veterinären och får den kollad eller så får du disciplinera hunden så att den slutar.

Är det ett invant beteende får du jobba men det går att lära gamla hundar sitta så att säga.

Hunden lär säkert bli förbannad på dig om det är invant och du får kanske räkna med att han kanske biter dig lite om du måste hålla ner honom eller så.

Den kommer att få besöka veterinären om den inte slutar. Men jag går ensam från det besöket i så fall.
Citera
2020-05-05, 16:46
Medlem
Citat:
Den kommer att få besöka veterinären om den inte slutar. Men jag går ensam från det besöket i så fall.

En veterinär avlivar inte en frisk hund om du tror det.

Känns som att du borde tänkt över ditt beslut att skaffa hund. Du är uppenbarligen inte mogen eller kapabel till att sköta den.
Citera
2020-05-05, 16:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svantevit
Du är rätt trög va? Hade du varit alfa-hanne i flocken hade hunden gjort som den blir tillsagd. Åthuta den ordentligt nästa gång. Visa vem som bestämmer!

Jag har ju gjort det. Läs mina svar i tråden dumjävel innan du bara skriver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in