2020-05-05, 14:46
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
Till att börja med, vilka gick dåligt redan innan?
Nevs har väl aldrig gått bra, men elbilar ligger väl i tiden och starka ägare håller nog dem vid liv.
Lyxmärken brukar väl också klara kriser rätt så bra?

Apropos lyx, Ferrari verkar vara pigg nog pt.
Citera
2020-05-05, 17:44
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Hann ni köpa SBB B vid elva kronor? Det var snabba bud, hux flux var den upp 50 procent från dagens botten.
Citera
2020-05-05, 18:30
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Hann ni köpa SBB B vid elva kronor? Det var snabba bud, hux flux var den upp 50 procent från dagens botten.
Missade botten, tyvärr. Gillar egentligen inte det här bolaget, men kunde inte tacka nej till en liten post vid 15 kr. Blir det en ny dipp i morgon så köper jag lite till. Aktien bör väl hitta tillbaka till typ 18 kr inom överskådlig framtid.
Citera
2020-05-05, 18:46
Medlem
Citat:

Blev 1000 st. på 11,84. Tveksam till om jag ska behålla den.
Citera
2020-05-05, 18:55
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Missade botten, tyvärr. Gillar egentligen inte det här bolaget, men kunde inte tacka nej till en liten post vid 15 kr. Blir det en ny dipp i morgon så köper jag lite till. Aktien bör väl hitta tillbaka till typ 18 kr inom överskådlig framtid.

Jag med, gick in på 14 något. Klantade mig lite. Men tror att den återhämtar sig ganska fort.

Citat:
Ursprungligen postat av aadde81
Blev 1000 st. på 11,84. Tveksam till om jag ska behålla den.

Härligt! Varför tveksam? Snart har du dubblat, tror jag.
Citera
2020-05-05, 19:27
Medlem
Citat:
Jag med, gick in på 14 något. Klantade mig lite. Men tror att den återhämtar sig ganska fort.

Härligt! Varför tveksam? Snart har du dubblat, tror jag.

Känns som den är hög risk i bolagets. Dels att mycket av bolagets utveckling är knuten till Ilijas framtoning och prestationer, sen det som beskrivs i den här krönikanvad gäller värdering av fastigheter och belåning

https://www.di.se/nyheter/ilija-batljan-ar-inte-jesus/
Citera
2020-05-05, 20:23
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aadde81
Känns som den är hög risk i bolagets. Dels att mycket av bolagets utveckling är knuten till Ilijas framtoning och prestationer, sen det som beskrivs i den här krönikanvad gäller värdering av fastigheter och belåning

https://www.di.se/nyheter/ilija-batljan-ar-inte-jesus/
Batljan och kompani verkar ha skott sig på turerna kring Nyfosa-affären. Det som väntar nu är väl hans avgång och att SBBs ledning får jobba på att tvätta bort smuts-stämpeln så gott det går framöver. Dom behöver tillsätta en ny vd som profilerar sig bra i pressen. Nån med gott rykte.
Citera
2020-05-05, 21:36
Medlem
Vad hände strax efter 21 idag?
Citera
2020-05-05, 21:56
Medlem
TheAlamos avatar
Gick in med 10 k på Alaska Air Group. Deras balansräkning ser bra ut. Gick även in på min gamla läkemedelsaktie Zyne och averagade ner lite. Redan rätt bra plus.
Citera
2020-05-05, 22:30
Medlem
Norwegian för 1 kr värt?
Citera
2020-05-06, 00:33
Medlem
tazzos avatar
Har i flera veckor nu inväntat rätt läge att kliva in tungt i Avanza Global och Länsförsäkringar Global Indexnära. Något säger mig att börsen lär falla ytterligare med tanke på att konsumtionen nästan ligger på noll. Men icke, börsen verkar inte reagera på det och ligger fortsatt stabilt. Jag börjar fundera på om jag missade min livs chans att gå in när börsen låg i botten. Har jag skitit i det blå skåpet, eller tror ni vi går ner igen, i form av ett W på grafen?
Citera
2020-05-06, 05:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tazzo
Har i flera veckor nu inväntat rätt läge att kliva in tungt i Avanza Global och Länsförsäkringar Global Indexnära. Något säger mig att börsen lär falla ytterligare med tanke på att konsumtionen nästan ligger på noll. Men icke, börsen verkar inte reagera på det och ligger fortsatt stabilt. Jag börjar fundera på om jag missade min livs chans att gå in när börsen låg i botten. Har jag skitit i det blå skåpet, eller tror ni vi går ner igen, i form av ett W på grafen?

Man köper ALLTID när det går ner kraftigt
ALLTID
Nu har du lärt dig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in