2020-05-05, 14:18
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TJABAXXX
Alarmister eller inte när ska ni som håller på Tegnell och hans flockimmunitet erkänna att han har gjort fel och att många människor har dött i onödan.
Hade Sverige agerat snabbt och haft lockdown och rustat upp sjukvård och säbo så hade vi haft max 300 döda och öppnat upp igen med bra skydd inom sjukvård och säbo. De har misslyckats och därför heter det flockimmunitet nu. My ass. Klappa er själva på bröstet och säg att vi har gjort rätt,när ni innerst inne vet att vi har misslyckats. Jag hoppas att de döda börjar bli riktigt få framöver men det betyder inte att vi har lyckats utan att vi har misslyckats skydda de äldre.

och lockdownen skulle egentligen vara till mars nästa år, som det kommer vara i andra länder, som om man vill gå ut nu om man vart inlåst.

Allt är Kinas fel och Asiens och en del andra. Kina höll tyst ?

Italien och Spanien och Tyskland hade säkert kunnat vara odrabbade länder
Citera
2020-05-05, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Detta skrev du i söndags, svin. Ljug inte.
Du kollar på fel dag, se mitt svar jag skickade precis.
Citera
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engback
Vad hände med den exponentiella ökningen som profeterna predikat om sen i mars?

Det var ju fan lynchstämning i denna tråd för ett tag sedan!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Hur länge ska en undersköterska som haft sjukdomen stanna hemma från jobbet?
Personalbristen är stor och nu under coronatider värre än någonsin.
Jag har ett fast arbete på ett boende och arbetar som timvikarie på 2 andra.
Dom ringer efter mej varje dag nu. Äldreomsorgen skulle braka fullständigt utan timvikarier som hjälper till. Kommunen har annons ute och söker timvikarier till olika boenden. Visst kan man säga att personal ska "stanna hemma" och inga främmande vikarier ska tas in. Men i verkligheten uppstår då frågan: Vem/vilka ska ta hand om de boende???

Detta har jag sagt hela tiden. Det är dödsdömt från början.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av new2011
Man häpnade när Italien uppger 500-600 dödsfall några veckor sedan.
Italien har 6 gånger mer befolkning.
Det motsvarar 510 döda.
Tycker att siffran är lågt?

Mjo Italien har varit isolerade sen ja jävligt länge. Svenskar lever precis som vanligt. Italien må vara 6 gånger fler än oss, Men kan sätta min oskuld på att dom inte har fler smittade.
Citera
2020-05-05, 14:20
Medlem
Så vi leder ligan med mest dödsfall per capita just nu , eller?
Citera
Medlem
trailblasers avatar
Citat:

Deras förhoppningar om total kollaps verkar inte slå in. Tur det.
Citera
Medlem
Citat:

Den mörkas vet du väl
Citera
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Hur länge ska en undersköterska som haft sjukdomen stanna hemma från jobbet?
Personalbristen är stor och nu under coronatider värre än någonsin.
Jag har ett fast arbete på ett boende och arbetar som timvikarie på 2 andra.
Dom ringer efter mej varje dag nu. Äldreomsorgen skulle braka fullständigt utan timvikarier som hjälper till. Kommunen har annons ute och söker timvikarier till olika boenden. Visst kan man säga att personal ska "stanna hemma" och inga främmande vikarier ska tas in. Men i verkligheten uppstår då frågan: Vem/vilka ska ta hand om de boende???

Ja, har hört liknande resonomang från en SSK.
Dom ringer sönder henne.
Nu fick hon slutligen corona och kommer därför från och med 15 maj arbeta med just corona pat enbart.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Santi2018
Citerar ett av dina äldre inlägg om Afrika och ställer samma fråga till dig. Positivt att 1849 i Afrika har dött? Hur kan du använda ordet ”bara”? Fy skäms.
Då missuppfattade du. Jag menar att det bor över 1 miljard i Afrika. Då är 1849 väldigt lite. Sverige har ju över 2800 tex men vi är ju bara 10 miljoner.
Citera
2020-05-05, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Förstår att folk är fysiskt och psykiskt trötta.

Vände mig bara mot din liknelse om att ”bara sätta in fler bänkar” då det de fakto handlar om ”fler lärare” i klassrummet också.

Jag har inte lyckats hitta någon bra översikt över hur mycket de faktiskt lyckats fylla på med personal, och inte bara de fysiska platserna.

Det är möjligt att de har lyckats täcka upp okej med personal på en del ställen. Men på andra ställen tror jag att det inte gått lika bra, därav berättelse som t.ex. den här undersköterskans upplevelse att man går på knäna. Det skulle man ju inte göra, om man hade tillräckligt med personal så att säga. Men det vore väldigt intressant att läsa någon slags översikt över hela vårdens situation under coronakrisen.

IVO skulle ju granska alla akutsjukhus i Stockholm nu i alla fall, då kanske det kommer med lite info. om hur det fungerat med bemanning.
Citera
2020-05-05, 14:22
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amadeuss
Kanske hade varit lägligt att begränsa resandet från Stockholm ??? Men dumskallarna på FHM förstår inte det

Ska vi tro senaste rönen så verkar det som förorterna är hårdast drabbade och i ärlighetens namn står de inte för så mycket resande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in